25 van de 38
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
2d: Xsara HDi Exclusive (deel één)
wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 18 april 2008 11:59 PM
  [ # 361 ]

Ben je nu bij van Boxmeer geweest, of toch bij Dereumaux die je mail niet beantwoordde?

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 april 2008 12:29 AM
  [ # 362 ]

Ik ben nu voor de verandering even naar de merkloze garage op kruipafstand van mijn werk geweest. Nette toko en wel zo makkelijk.

Vanavond alweer druk bezig geweest. Het volgende stukje tekst even van mezelf uit het cafe geplagierend:

DigiDaan schreef:

Ik vind dat je agressie, teleurstelling en andere negatieve emoties moet beetpakken en en iets positiefs mee moet doen!

Derhalve heb ik de hand gelegd aan een geniaal ontwerp voor een ontlucht-tool, aangezien die debiele Fransen motoren ontwikkelen waarvan de ontluchtingspunten van het koelcircuit niet op het hoogste punt liggen..  Rolling Eyes

Overzichtsplaatje:

Binnenkant:

Detailopname:

De dop sluit aan op de tuit van het expansievat, idealiter door de rubber ring luchtdicht. Ik moet alleen nog even een afsluiter verzinnen. Hiermee ga ik dat vermaledijde koelsysteem wel ontlucht krijgen!  Twisted Evil  Twisted Evil

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 april 2008 04:54 AM
  [ # 363 ]
DigiDaan schreef:

Fukkerdefukkerdefuk. De koppakking is WEL van het oude type..

Balen joh, koppakking word geen leuk geintje, ik weet niet of het ook voor een type-2 Xsara met HDI geld, maar bij een type-1 met HDI moet de motor eruit anders kun je de kop niet demonteren.

Ik hoop echt dat het iets anders/kleins is.

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 20 april 2008 12:22 AM
  [ # 364 ]
ZX1.4i schreef:
DigiDaan schreef:

Fukkerdefukkerdefuk. De koppakking is WEL van het oude type..

Balen joh, koppakking word geen leuk geintje, ik weet niet of het ook voor een type-2 Xsara met HDI geld, maar bij een type-1 met HDI moet de motor eruit anders kun je de kop niet demonteren.

Ik hoop echt dat het iets anders/kleins is.

Dat de koppakking van het oude type is wil niet zeggen dat ie ook eruit ligt. Volgens mij kun je t koppie er zo afhalen, waarom zou de motor eruit moeten? Bij een Picasso wordt t lastiger denk ik…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 april 2008 05:46 AM
  [ # 365 ]
abxsport schreef:

Volgens mij kun je t koppie er zo afhalen, waarom zou de motor eruit moeten? Bij een Picasso wordt t lastiger denk ik…

Omdat het in de Haynes staat voor een type-1 met HDI motor, vandaar mijn vraag of het ook voor een type-2 zo is. Ik heb eens goed naar de HDI in een Xsara gekeken, en het is behoorlijk vol aan de achterkant, ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je de kop met ingebouwde motor niet kan lichtten.

Bij een Picasso met HDI motor kun je wel de kop lichtten met ingebouwde motor, zojuist effe opgezocht in de vraagbaak.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 20 april 2008 02:38 PM
  [ # 366 ]
DigiDaan schreef:

Ik ben nu voor de verandering even naar de merkloze garage op kruipafstand van mijn werk geweest. Nette toko en wel zo makkelijk.

Vanavond alweer druk bezig geweest. Het volgende stukje tekst even van mezelf uit het cafe geplagierend:

DigiDaan schreef:

Ik vind dat je agressie, teleurstelling en andere negatieve emoties moet beetpakken en en iets positiefs mee moet doen!

Derhalve heb ik de hand gelegd aan een geniaal ontwerp voor een ontlucht-tool, aangezien die debiele Fransen motoren ontwikkelen waarvan de ontluchtingspunten van het koelcircuit niet op het hoogste punt liggen..  Rolling Eyes

Overzichtsplaatje:


De dop sluit aan op de tuit van het expansievat, idealiter door de rubber ring luchtdicht. Ik moet alleen nog even een afsluiter verzinnen. Hiermee ga ik dat vermaledijde koelsysteem wel ontlucht krijgen!  Twisted Evil  Twisted Evil

Ik heb zulks vaker gezien en gelezen maar daarmee verplaats je je ontluchtingspunten alleen maar meer naar beneden toch ?. Relatief gezien.
Het feit dat je vulpunt al hoger ligt dan de ontluchtingspunten, zoals je schrijft, is alleen maar gunstig denk ik..Of heb ik het mis ?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 april 2008 07:42 PM
  [ # 367 ]

Daan, het is een mooi ontwerp, je fles enzo, maar het werkt niet helemaal. Je mag geloven, dat de constructeur van deze motor best weet wat ze hebben gedaan. Je mag ook geloven, dat je gewoon moet weten hoe je moet ontluchten.
Zorg dat het systeem op druk is, dus warm. Dan pas kan je goed ontluchten via de ontluchtingspunten. Pas wel op, want dat water is goed warm. Verse kvs bevat altijd nog wel wat lucht dat eruit gekookt dient te worden, dus je zult dit ontluchtingsproces een paar maar moeten herhalen vooraleer alle lucht uit de vloeistof is gekookt.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 20 april 2008 08:24 PM
  [ # 368 ]
garagestmarien schreef:

Daan, het is een mooi ontwerp, je fles enzo, maar het werkt niet helemaal. Je mag geloven, dat de constructeur van deze motor best weet wat ze hebben gedaan. Je mag ook geloven, dat je gewoon moet weten hoe je moet ontluchten.
Zorg dat het systeem op druk is, dus warm. Dan pas kan je goed ontluchten via de ontluchtingspunten. Pas wel op, want dat water is goed warm. Verse kvs bevat altijd nog wel wat lucht dat eruit gekookt dient te worden, dus je zult dit ontluchtingsproces een paar maar moeten herhalen vooraleer alle lucht uit de vloeistof is gekookt.

Lucht die je uit de koelvloeistof moet koken…. Das alleen in Frankrijk dan zeker?  Laughing

Gewoon die pot erop, nippels open tot de lucht verdwenen is en dan warmdraaien. Simple comme bonjour.

Bonjour!

Gr Martijn

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 april 2008 08:33 PM
  [ # 369 ]

Geen enkele ‘normale’ kvs is zonder lucht. Alleen de echt dure rommel is luchtvrij.

Het systeem is ontworpen om te ontluchten bij warmte en dus druk.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 20 april 2008 09:12 PM
  [ # 370 ]

Nee hoor. Er zit in elk type koelvloeistof (ook de aller-aller-allergoedkoopste) zelfs middelen om schuimvorming (en dus lucht) tegen te gaan. De lucht die je na het warmdraaien er nog uit haalt komt alleen vrij door de circulatie in het systeem, maar zat er al in voordat je de koelvloeistof erin kieperde…

Gr Martijn

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 april 2008 11:07 PM
  [ # 371 ]

Ik heb geen zin in ja-en-nee spelletjes en denk er het mijne van.  Wink

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 20 april 2008 11:12 PM
  [ # 372 ]
ZX1.4i schreef:
abxsport schreef:

Volgens mij kun je t koppie er zo afhalen, waarom zou de motor eruit moeten? Bij een Picasso wordt t lastiger denk ik…

Omdat het in de Haynes staat voor een type-1 met HDI motor, vandaar mijn vraag of het ook voor een type-2 zo is. Ik heb eens goed naar de HDI in een Xsara gekeken, en het is behoorlijk vol aan de achterkant, ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je de kop met ingebouwde motor niet kan lichtten.

Bij een Picasso met HDI motor kun je wel de kop lichtten met ingebouwde motor, zojuist effe opgezocht in de vraagbaak.

Het is krap maar volgens mij moet het lukken. Die rommel op de achterkant moet je er wel af kunnen halen. Misschien steekt de paravan bij een type 1 verder naar voren oid…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 april 2008 12:00 AM
  [ # 373 ]

Ik weet het niet, zoveel verschil zie ik niet in de motorruimte van een type-1 en type-2.

@DigiDaan, jij heb een Haynes voor de Xsara Type-2, wat zegt dat boek Confused:
Het boek voor type-1 dat ik van jouw gekregen is daar zeer duidelijk over, de motor moet eruit.

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 21 april 2008 12:12 AM
  [ # 374 ]
ZX1.4i schreef:

Ik weet het niet, zoveel verschil zie ik niet in de motorruimte van een type-1 en type-2.

@DigiDaan, jij heb een Haynes voor de Xsara Type-2, wat zegt dat boek Confused:
Het boek voor type-1 dat ik van jouw gekregen is daar zeer duidelijk over, de motor moet eruit.

Een Haynes is ook niet heilig Wink  Een kop kun je er ook af halen zonder de distributieriem te verwijderen..

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 april 2008 01:51 AM
  [ # 375 ]

Je heb gelijk, de mensen die boeken als de Haynes en Revue-Technique schrijven zijn prutsers, jij weet het veel beter Rolling Eyes

Profiel  
 
 
25 van de 38
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook