4 van de 38
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

2d: Xsara HDi Exclusive (deel één)
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 juli 2007 09:20 PM
  [ # 46 ]

Toch maar even een busje aircoreiniger gekocht want de nieuwe airco stinkt nogal naar vis bij inschakelen Rolling Eyes  Dus gelijk maar effe dat hele systeem volgeblaft met foam Twisted Evil

Verders ligt nu even de accuppool los teneinde de ecu te resetten, nog steeds in verband met het open luchtfilter.

Last but not least ben ik op zoek naar het fameuze BSI-adapterkabeltje voor de aftermarket radio’s. Schijnt dat Driessen in Eindhoven hem niet meer direct van de leverancier mag bestellen, dus dat moeten ze verder nog even uitzoeken..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 18 juli 2007 03:40 PM
  [ # 47 ]
DigiDaan schreef:

Toch maar even een busje aircoreiniger gekocht want de nieuwe airco stinkt nogal naar vis bij inschakelen

Gewoon de interieur-filters (laten) vervangen, ben je d’r echt vanaf

Verders ligt nu even de accuppool los teneinde de ecu te resetten, nog steeds in verband met het open luchtfilter.

Volgens mij is je HDi te nieuw om zich daar ook maar iets van aan te trekken. Resetten gaat niet zo simpel.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 juli 2007 03:56 PM
  [ # 48 ]
eviltwin schreef:
DigiDaan schreef:

Toch maar even een busje aircoreiniger gekocht want de nieuwe airco stinkt nogal naar vis bij inschakelen

Gewoon de interieur-filters (laten) vervangen, ben je d’r echt vanaf

Volgens mij is je HDi te nieuw om zich daar ook maar iets van aan te trekken. Resetten gaat niet zo simpel.

Het interieurfilter dat direct na de blowermotor zit mag nog even mee want die was nog zo goed als nieuw. Voor zover ik weet zitten er niet nog meer filters in.. En het heeft zeker geholpen om even de verdamper te reinigen.

Voor wat betreft het resetten van de ECU.. Ik had al mijn twijfels, maar toch even gedaan, aangezien dat wordt aanbevolen bij het reinigen van de airco..

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 19 juli 2007 01:48 PM
  [ # 49 ]

Vanmorgen weer getankt. 844 kilometer met 46 liter, dus 1:18 (5,5 liter op 100 km) ongeveer. Helemaal niet slecht al zeg ik het zelf maar ik heb dan ook best veel met 110 op de cruise gereden. Daartegenover staat weer dat ik regelmatig flink door heb gehaald op de snelweg en ook redelijk veel in de stad heb gereden. De gemiddelde snelheid op de boordcomputer is dan ook ‘slechts’ 54 km/h.

Verder in de categorie ‘onzinnig maar leuk’ heb ik de geluidsproductie bij constante snelheden gemeten. Daarvoor een dB-meter geleend. Omdat ik naar Nijmegen moest kon ik op de A50 metingen doen. Op het stuk tussen Eindhoven en Oss ligt dubbellaags zoab op gewapend beton, dit is het stilste snelwegasfalt in Nederland. Het was windstil en voor de metingen waren de ramen gesloten en stond de ventilatie op de automatische stand. Metingen waren als volgt:

90 km/h 64 dBA
100 km/h 65 dBA
120 km/h 67 dBA
140 km/h 70 dBA
160 km/h 72 dBA

Om het maar even in de juiste context te plaatsen, dit zit (volgens gegevens van tests op autoweek.nl) op het niveau van de XM V6 Exclusive (1998), Xantia V6 Activa (1999), C5 1.6 HDiF (2006) en C5 V6 (2002). Helemaal niet onaardig dus   Cool

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juli 2007 10:35 PM
  [ # 50 ]

De HDi 110pk is op papier ook zuiniger als een 90pk Wink

Dus qua verbruik zit het in elk geval wel goed Smile

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 20 juli 2007 04:35 AM
  [ # 51 ]

Vind ‘t eigenlijk niet echt extreem zuinig.. m’n vader rijdt in een mègane 1.9dci en die haalt de 1 : 20 meestal wel.. Mijn Xantia 1.9TD rijdt ook zeker 1 : 17..  Van een Xsara HDi verwacht ik toch ook wel rond de 1 : 20??

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 20 juli 2007 11:48 AM
  [ # 52 ]
voge schreef:

Vind ‘t eigenlijk niet echt extreem zuinig.. m’n vader rijdt in een mègane 1.9dci en die haalt de 1 : 20 meestal wel.. Mijn Xantia 1.9TD rijdt ook zeker 1 : 17..  Van een Xsara HDi verwacht ik toch ook wel rond de 1 : 20??

Nogmaals ik rijd behoorlijk wat korte stukken en af en toe moet ze er hard aan trekken..

Toch ga ik deze tank voor de duizend kilometer, wat een verbruik van ongeveer 1:20 zou in moeten houden. Om dat te realiseren dus niet te veel korte stukjes, niet te hard accelereren en vooral veel 100 km/h op de cruise, maar ik ben benieuwd of ik dat volhoud Smile

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 20 juli 2007 05:13 PM
  [ # 53 ]

Succes ermee!! Vind ‘t trouwens wel een prachtige wagen hoor, mooie kleur!!

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 21 juli 2007 12:17 AM
  [ # 54 ]

Lekke band.. Eén van de oude Premacy’s achterop zag er aardig plat uit. Op een of andere manier valt mij zoiets altijd direct op.

Dus maar even de handjes uit de mouwen gestoken en het reservewiel eronder gezet. Makkelijk zat - met de nog maagdelijke krik auto omhoog en ook de wielsleutel is best een bruikbaar ding. De wielbouten zijn eigenlijk plat vanwege de lichtmetalen velgen maar kunnen, door een conisch stuk ook nog met de zwaarmetalen wielen gebruikt worden. Het ziet er alleen een beetje gek uit, alsof de bouten helemaal niet vast zitten.

Het wiel was een beetje weerbarstig maar uiteindelijk wilde hij toch los van de naaf. Ik denk niet dat het wiel er ooit af is geweest..

De oorzaak van de lekke band was een stukje ijzer:

Gelukkig in het midden van het loopvlak dus zal het geen probleem zijn er een propje in te zetten. Ik was eigenlijk wel van plan deze banden op te rijden voordat ik iets anders ga kopen - tenzij ik tegen een mooie set velgen aanloop natuurlijk. Helaas dus even met een staal wiel linksachter.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juli 2007 12:45 AM
  [ # 55 ]

Gelukkig een oude band Wink

Toen ik met die bijgeleverde krik aan de gang ging, ging die meteen krom Rolling Eyes
Gelukkig was ik thuis, daar lag steviger matriaal Cool

Heb ook wel eens begrepen dat bouten op stalen wielen vaster gaan zitten als LM, dus dan kom je er misschien beter vanaf Smile

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 21 juli 2007 02:27 AM
  [ # 56 ]

Mooie auto, mooie kleur en uitvoering Wink
Deze metalliclak is redelijk bestand tegen steenslag, maar erg slecht tegen vogelpoep. Ik heb één keer bij droog weer een paar dagen zo’n schijtplek laten zitten en nu krijg ik dit niet meer weggepoetst!  (wie heeft een goeie tip of dit toch weg te werken is?)

Qua verbruik is 5,5 liter / 100km niet gek, maar 1000 km moet je wel kunnen halen op ‘n tank (maar zonder veel korte ritjes).

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 22 juli 2007 02:35 PM
  [ # 57 ]

Ik ben ook als de dood voor vogelpoep. Zeker in het westen des lands wil het nogal eens gebeuren, bij mij thuis in Eindhoven incidenteel.

Gelukkig heb ik vaak een halfvolle fles spa blauw in de auto rondslingeren zodat ik, zodra het me opvalt, direct adequaat kan reageren.

Volgens mij is het trouwens zo dat je de strontplekken als die ingebeten zijn kan wegpolijsten, maar daar wordt je lak wel dunner mee.. Verder is het gewoon een probleem van de lakken op waterbasis..

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5490

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 23 juli 2007 01:03 PM
  [ # 58 ]

Zo mooie wagen zeg!

Erg leuk de foto’s die je gepost hebt! ( Zal binnenkort proberen om mijn foto’s erop te krijgen)

Ik las dat je misschien, ooit andere velgen erop wilt zetten? Ik vindt deze erg prachtig om te zien ( de VTS- uitvoering velgen?). Maar goed liever sportvelgen dan wieldoppen!  Ik zelf heb het type Vesuvius velgen erop zetten.

Maar goed een prachtige wagen!

Mzzll Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 23 juli 2007 05:16 PM
  [ # 59 ]

Sowieso wil ik eerst de banden oprijden voor ik nieuwe velgen zou kopen, tenzij ik eerder een mooie set tegenkom. Dit zijn inderdaad de zogenaamde ‘VTS’ velgen, maar voor zover ik weet zijn ze origineel onder mijn auto geleverd, ook al zit er onder de Xsara Berline Exclusive normaal een andere velg. Misschien heeft het ermee van doen dat het een phase III is..

Vanmorgen heb ik in ieder geval de lekke band achter laten repareren, er zit nu een rubber stopje in. Ook zijn nu beide achterwielen gebalanceerd.

Ik ga proberen de twee ton te halen met deze achterbanden en dat gaat best lukken ook vermoed ik Cool

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5490

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 23 juli 2007 10:26 PM
  [ # 60 ]

Dit is grappig? Laughing  Laughing

Waarom? Nou ik wou vanmiddag na 2 weken weer met mijn auto rijden. Dus zo gezegd zo gedaan, teminste dat dach ik. Blijkt dat ik OOK een lekke achterband had (rechtachter)!
Dus OOk vandaag laten maken met een prop. Het ging net, mede omdat het lek aan de rand van het loopvlak zat.

Tevens is de wielsleutel een soort zwengel, Je kunt de wie niet mee los maken Evil or Very Mad  Evil or Very Mad , Gelukkig had mijn vader een doppen-set , waarmee ik de wiel kon wisselen . Dus morge eerst een wielsleutel kopen, waarmee ik zonder probleem, een wiel los kan maken!

Mzzll Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  

4 van de 38
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook