6 van de 38
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
2d: Xsara HDi Exclusive (deel één)
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 augustus 2007 03:31 PM
  [ # 76 ]
DigiDaan schreef:

Volgens de mensen bij kwikfit is de remolie perfect - ‘nou meneer ik wil die olie best verversen maar dat kost je 42 euro en is nergens voor nodig’

Toch apart. Je stapt net uit een andere, dus referentie heb je echt wel.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 04 augustus 2007 04:08 PM
  [ # 77 ]

Maar deze heeft wel EBD (of REF of hoe Cit het ook noemt) en waarschijnlijk een EBA remassistent-geval. De oudere fase 1’s hadden niet per sé EBD en zeker geen EBA. Het 1 op 1 vergelijken van het remgevoel is dan niet helemaal zuiver.
Overigens zou het me niet verbazen dat bij een vergaand verelectroniseerde Xsara III ook het functioneren van de divere electronische rem-onderdelen kan worden uitgelezen, maar dat zullen oldenhage en/of Martijn de Ruiter je wel kunnen vertellen.

BTW: als je met RVS remleidingen gaat beginnen, meteen maar DOT 5.1 erin mocht je stomtoevallig op de Ring uitkomen? Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 augustus 2007 04:22 PM
  [ # 78 ]
mpostma schreef:
DigiDaan schreef:

Volgens de mensen bij kwikfit is de remolie perfect - ‘nou meneer ik wil die olie best verversen maar dat kost je 42 euro en is nergens voor nodig’

Toch apart. Je stapt net uit een andere, dus referentie heb je echt wel.

Type 1 en 2/3 remmen wel verschillend van elkaar.

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar je heb nu natuurlijk nog eens ESP Wink

Overigens als ik voor het stoplicht sta en aantal keer pomp met het pedaal dan wordt die van mij ook kei hard, als ik het pedaal dan 2 sec los laat is het weer weg.

Type 2 Xsara remmen best fel vind ik meestal.
Geloof dat ik er nog niet in 1 heb gereden waar bijvoorbeeld het rempunt helemaal onderin het pedaal zat.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 augustus 2007 02:33 PM
  [ # 79 ]
mpostma schreef:

Toch apart. Je stapt net uit een andere, dus referentie heb je echt wel.

Inderdaad maar met al die extra systemen kan ik me voorstellen dat het gewoon niet meer ouderwetsch hard aanvoelt tegenwoordig.

Arjan Verkade schreef:

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar je heb nu natuurlijk nog eens ESP Wink

Dat zou wel eens een behoorlijke factor kunnen zijn. Ik ben best benieuwd hoe ESP zonder mijn inmenging een individuele remklauw kan inknijpen en wat voor invloed zo’n systeem op het geheel heeft.

Arjan Verkade schreef:

Overigens als ik voor het stoplicht sta en aantal keer pomp met het pedaal dan wordt die van mij ook kei hard, als ik het pedaal dan 2 sec los laat is het weer weg.

Als ik pomp en het pedaal vasthoudt is deze in ‘t begin ook keihard maar verliest vervolgens zijn druk zonder dat ik ‘m loslaat.

rb schreef:

BTW: als je met RVS remleidingen gaat beginnen, meteen maar DOT 5.1 erin mocht je stomtoevallig op de Ring uitkomen? Wink

Ach ja, waarom ook niet. Dan meteen ook maar weer DS2500 blokjes erop Cool

Ik zal eens kijken of ik een en ander kan vinden over de mogelijkheden voor uitlezen van het remsysteem..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 augustus 2007 02:58 PM
  [ # 80 ]

Ja zoals je zegt ESP zal toch enige invloed op het systeem moeten hebben.

Ik heb begin dit jaar een proefrit van ruim een uur gehad in een VTS met ESP, alleen ik kan me niet meer precies herinneren of deze nu anders remde Sad
Ik weet wel dat remmen wel gewoon goed waren.

Er staat me wel iets bij dat het wat anders was als in mijn eigen, maar dat weet ik ook niet 100% zeker Wink
(en natuurlijk elke auto remt anders Wink )

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 augustus 2007 01:34 PM
  [ # 81 ]

De ESP blijft me toch een beetje intrigeren. Als ik hem uitzet namelijk, reageert de auto met name in eerste en tweede versnelling feller op het gaspedaal, alsof er anders een soort van koppelbegrenzer ingesteld is. Ook met de nattigheid en ESP uit is er bijna geen houden aan qua wielspin, maar met ESP aan hoeft de elektronica schijnbaar niet in te grijpen, omdat het koppel gewoon ‘bij de bron’ wordt afgeknepen.

Dus toch een soort sportstand ontdekt aan de auto Very Happy Nu is het sowieso wel lachen hoor, af en toe een beetje wielspin en onder/overstuur Twisted Evil

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 augustus 2007 09:33 PM
  [ # 82 ]

Zo. Vanmiddag op de A40/A57 van Venlo naar Krefeld en terug de diesel even losgeblazen. Afgetopt op 195 echte kilometers per uur (licht bergaf)  Twisted Evil

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 11 augustus 2007 09:42 PM
  [ # 83 ]

Dass snel!

Vraagje: Wat is de top van jouw wagen, volgens Citroën.


Ik zelf had vanmorgen rond half 1 s’morgens effe op de A50 even flink doorgereden. 180 km\h, alleen ik had het idee dat hij nog meer gas over had! Citoën geeft aan dat de 1.6 16V een top van 195 hebt, maar ik vermoedt dat hij der wel overheen gaat. ik heb het alleen vanmorge niet geprobeert, ik vond het wel best zo ( mijn broer had er alleen niks van meegemaakt, die lag te slapen, comfort ala Citroën!)!

Mzzll Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 augustus 2007 09:50 PM
  [ # 84 ]

Ze geven 193 op, dus dat klopt wel aardig. Verder moet je er wel rekening mee houden dat een teller af kan wijken. Die van mij doet dat niet, maar mijn vorige xsara gaf 210 aan terwijl de top 198 was, op de gps klopte dat wel aardig. Toch is gps niet altijd nauwkeurig, dus ‘t beste hectometerpaaltjes tellen en een stopwatch erbij. Echter, zelf bij onze oosterburen is het lastig om echt lang je voet op de vloer te houden.. Confused

Die van jou heeft een fabrieks opgegeven top van 195 dus dat moet wel aardig kloppen als je op de 180 nog wat over meent te hebben. Of ie met 180 op de teller ook daadwerkelijk die snelheid heeft bereikt is maar helemaal de vraag natuurlijk..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 augustus 2007 01:29 PM
  [ # 85 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Dass snel!

Vraagje: Wat is de top van jouw wagen, volgens Citroën.


Ik zelf had vanmorgen rond half 1 s’morgens effe op de A50 even flink doorgereden. 180 km\h, alleen ik had het idee dat hij nog meer gas over had! Citoën geeft aan dat de 1.6 16V een top van 195 hebt, maar ik vermoedt dat hij der wel overheen gaat. ik heb het alleen vanmorge niet geprobeert, ik vond het wel best zo ( mijn broer had er alleen niks van meegemaakt, die lag te slapen, comfort ala Citroën!)!

Mzzll Gert Cool  Cool  Cool

1.6 16v houd het wel op rond die 195 hoor Wink
Op een vlak stuk dan.

Grappig dat de HDi 110 pk dus even snel loopt als de 1.6 16v met 110 pk Wink

Ik heb overigens bij mijn eigen 1.4i wel de 200 op de teller gehad, toen trok die nog door.
Dat was in Duitsland en natuurlijk wel beetje berg af Wink
Terwijl de fabrieks opgave maar 172 is.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 12 augustus 2007 01:48 PM
  [ # 86 ]
Arjan Verkade schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:

Dass snel!

Vraagje: Wat is de top van jouw wagen, volgens Citroën.


Ik zelf had vanmorgen rond half 1 s’morgens effe op de A50 even flink doorgereden. 180 km\h, alleen ik had het idee dat hij nog meer gas over had! Citoën geeft aan dat de 1.6 16V een top van 195 hebt, maar ik vermoedt dat hij der wel overheen gaat. ik heb het alleen vanmorge niet geprobeert, ik vond het wel best zo ( mijn broer had er alleen niks van meegemaakt, die lag te slapen, comfort ala Citroën!)!

Mzzll Gert Cool  Cool  Cool

1.6 16v houd het wel op rond die 195 hoor Wink
Op een vlak stuk dan.

Grappig dat de HDi 110 pk dus even snel loopt als de 1.6 16v met 110 pk Wink

Ik heb overigens bij mijn eigen 1.4i wel de 200 op de teller gehad, toen trok die nog door.
Dat was in Duitsland en natuurlijk wel beetje berg af Wink
Terwijl de fabrieks opgave maar 172 is.

Ergens in 1997 heb ik nog met de 1.8 16v 200 op de teller getikt op de A1 tussen Lille en Parijs. Toch handig dat we werden gewaarschuwd als er ergens politiecontrole was.  Cool
Er was nog gas over, maar harder heb ik niet gedaan vanwege het overieg verkeer. Stel je voor dat er weer zo’n Nederlander bedenkt dat ie met 125 km/h de meest linkse rijstrook op gaat…..  Wink
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 augustus 2007 02:02 PM
  [ # 87 ]
hogervp schreef:
Arjan Verkade schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:

Dass snel!

Vraagje: Wat is de top van jouw wagen, volgens Citroën.


Ik zelf had vanmorgen rond half 1 s’morgens effe op de A50 even flink doorgereden. 180 km\h, alleen ik had het idee dat hij nog meer gas over had! Citoën geeft aan dat de 1.6 16V een top van 195 hebt, maar ik vermoedt dat hij der wel overheen gaat. ik heb het alleen vanmorge niet geprobeert, ik vond het wel best zo ( mijn broer had er alleen niks van meegemaakt, die lag te slapen, comfort ala Citroën!)!

Mzzll Gert Cool  Cool  Cool

1.6 16v houd het wel op rond die 195 hoor Wink
Op een vlak stuk dan.

Grappig dat de HDi 110 pk dus even snel loopt als de 1.6 16v met 110 pk Wink

Ik heb overigens bij mijn eigen 1.4i wel de 200 op de teller gehad, toen trok die nog door.
Dat was in Duitsland en natuurlijk wel beetje berg af Wink
Terwijl de fabrieks opgave maar 172 is.

Ergens in 1997 heb ik nog met de 1.8 16v 200 op de teller getikt op de A1 tussen Lille en Parijs. Toch handig dat we werden gewaarschuwd als er ergens politiecontrole was.  Cool
Er was nog gas over, maar harder heb ik niet gedaan vanwege het overieg verkeer. Stel je voor dat er weer zo’n Nederlander bedenkt dat ie met 125 km/h de meest linkse rijstrook op gaat…..  Wink
Patrick

 

Denk dat je toch wel bijna op de max zat Wink
Teller wijkt natuurlijk altijd wel wat af.
Toch netjes Smile

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 augustus 2007 09:09 PM
  [ # 88 ]

Ik zal ook even een adje in de citromarkt openen, maar heeft iemand toevallig nog een RD3 radio liggen waarvan de CD-speler werkt? Die wil ik dan graag overnemen. Ik heb besloten om vooralsnog gewoon de originele radio te blijven gebruiken, maar voorwaarde is wel dat de frontlader dan werkt.

Verder was het gister even schrikken toen ineens de ESP/ASR er mee ophield met begeleidende ‘bong’ en knipperende lampjes. Was een tijdelijk dingetje, na afzetten van de motor en weer starten verdwenen Confused

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2007 01:20 AM
  [ # 89 ]
DigiDaan schreef:

Ik zal ook even een adje in de citromarkt openen, maar heeft iemand toevallig nog een RD3 radio liggen waarvan de CD-speler werkt? Die wil ik dan graag overnemen. Ik heb besloten om vooralsnog gewoon de originele radio te blijven gebruiken, maar voorwaarde is wel dat de frontlader dan werkt.

Verder was het gister even schrikken toen ineens de ESP/ASR er mee ophield met begeleidende ‘bong’ en knipperende lampjes. Was een tijdelijk dingetje, na afzetten van de motor en weer starten verdwenen Confused

Zolang het 1x gebeurt dan geen zorgen maken Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 27 augustus 2007 02:04 AM
  [ # 90 ]

Zaterdag lekker een eendagsvakantie gehad naar Dunkerque / Calais. ‘Even’ achthonderd kilometer gereden. Snelwegrijden op de cruise en laat de kilometers maar onder je vandaan glijden. Rond twaalf uur ‘s middags en met z’n tweën vertrokken, na een volle tank Excellium Diesel gescoord te hebben. Eigenlijk hadden we natuurlijk veeeeel eerder moeten vertrekken, maar het was een redelijk impulsieve actie Laughing

Hier op de E17 tussen ‘Antwaarp’ en Gent

(klik voor de fotopagina)

Dunkerque:

(klik voor de fotopagina)

Echt kicken zijn natuurlijk die glooiende bochtige kustweggetjes. De derde versnelling is verslavend in deze auto. Recept: vanaf een kilometer of 40 doorsleuren naar pak ‘m beet 80, een dikke stofwolk achterlatend. Door het open raam fluit de turbo er lustig op los en de motor zelf bromt lekker diep door. Er zit ook ergens een lekker gierend geluid. In Frankrijk word ik altijd een beetje baldadig in het verkeer Twisted Evil

Even op het strand geweest (om een honkballetje te gooien. Eerlijk waar).

Een uurtje voor zonsondergang - deze heb ik zelf genomen:

(klik voor de vergroting)

Op de heenweg geen centje pijn. Echter, als ik vermoeid begin te raken krijg ik vrijwel altijd rugpijn. Dit was ‘s avond terug wel het geval, in vier uur van Sangatte naar Eindhoven. Met de lendesteun valt dit best goed binnen de perken te houden, als je het om ‘t kwartiertje even aanpast. Kan ik eigenlijk de auto niet de schuld van geven.

Na thuiskomst was de boordcomputer van mening dat er met de resterende hoeveelheid peut nog best tweehonderdvijftig kilometer te rijden valt, dit terwijl er dus al dik achthonderd mee gereden is. Zou een zuinigheidsrecord zijn. De heenweg rustig aan gereden met tussen de 100 en 110 op de snelweg, op de terugweg eigenlijk constant 130 gedaan.

Afgezien van een lokale mistbank op de terugweg (zicht twee meter) een heerlijk dagje. Wordt snel herhaald binnenkort!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
6 van de 38
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook