3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Motor revisie II
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 juli 2007 12:43 AM
  [ # 31 ]
citroen23 schreef:
bogaard77 schreef:

Het kan ook nog een brakke klep zijn. Zijn ze goed gesteld? Niet te strak?

denk dat ik eerst maar eens de kop eraf haal dan kan ik ook de kleppen bekijken. hoop wel dat de bussen en zuigers nog goed zijn en het dan beperkt blijft tot het vervangen van de zuigerveren. (maar ja; dat wil iedereen dan !!! wel Surprisedops: )

Eerst kleppen stellen, dan opnieuw comprssie meten. En DAN pas de kop d’r af gaan halen!!!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 juli 2007 01:54 AM
  [ # 32 ]
waterman771 schreef:
citroen23 schreef:
bogaard77 schreef:

Het kan ook nog een brakke klep zijn. Zijn ze goed gesteld? Niet te strak?

denk dat ik eerst maar eens de kop eraf haal dan kan ik ook de kleppen bekijken. hoop wel dat de bussen en zuigers nog goed zijn en het dan beperkt blijft tot het vervangen van de zuigerveren. (maar ja; dat wil iedereen dan !!! wel Surprisedops: )

Eerst kleppen stellen, dan opnieuw comprssie meten. En DAN pas de kop d’r af gaan halen!!!!

ga ik doen Wink............ wanneer m’n vacantie begint Surprisedops:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25621
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juli 2007 12:07 PM
  [ # 33 ]

Voor een optimaal resultaat moet je de kleppen stellen en daarna een uur 140 gaan rijden (meer dan 4000 rpm) zodat de kleppen eindelijk gaan draaien en zich mooi zetten ( geleerd van de uberwegenwacht hans kloos)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 juli 2007 12:24 PM
  [ # 34 ]
bogaard77 schreef:

Voor een optimaal resultaat moet je de kleppen stellen en daarna een uur 140 gaan rijden (meer dan 4000 rpm) zodat de kleppen eindelijk gaan draaien en zich mooi zetten ( geleerd van de uberwegenwacht hans kloos)

Yep, that’s the trick. Hans Rules!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 18 juli 2007 01:23 AM
  [ # 35 ]

Re: Motor revisie II

hallo
heb net een dx2 BLOK laten reviseren
krukas slijpen met nieuwe schelpen-culas vlakken -kleppen slijpen-nieuwe bussen met pistons en veren erbij-set pakkingen
en werkuren toch rond de 2000e betaald
maar heb nu wel nieuwe motor en hoef ik me geen zorgen meer te maken
alleen regelmatig carresorie werken doen en kan de dame mij nog lang mooie diensten in de plaats geven….

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 18 juli 2007 02:22 AM
  [ # 36 ]

Re: Motor revisie II

marcus schreef:

hallo
heb net een dx2 BLOK laten reviseren
krukas slijpen met nieuwe schelpen-culas vlakken -kleppen slijpen-nieuwe bussen met pistons en veren erbij-set pakkingen
en werkuren toch rond de 2000e betaald
maar heb nu wel nieuwe motor en hoef ik me geen zorgen meer te maken
alleen regelmatig carresorie werken doen en kan de dame mij nog lang mooie diensten in de plaats geven….

bedankt; had al zo’n idee dat het rond de 2000€ zou gaan zitten.
maar ga tzt eerst ff de klepspelling controleren. die revisie is meer voor het idee van: als het nou niet meer lukt dan….................

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 juli 2007 03:15 PM
  [ # 37 ]

kunnen de cilinderkop bouten bij een ds weer gebruikt worden of moeten ze worden vervangen Confused: dat je ze kan vervangen weet ik maar moeten !!! ze ook worden vervangen bij demontage/montage cilinderkop Confused: .

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juli 2007 11:20 PM
  [ # 38 ]
citroen23 schreef:

kunnen de cilinderkop bouten bij een ds weer gebruikt worden of moeten ze worden vervangen Confused: dat je ze kan vervangen weet ik maar moeten !!! ze ook worden vervangen bij demontage/montage cilinderkop Confused: .

de kopbouten kunnen gewoon worden hergebruikt, mits ze niet te veel aangetast zijn. Het zijn geen rekbouten, en daarom kunnen ze in principe worden hergebruikt.

Kopbouten breken overigens vaak af bij het losdraaien, met name die aan de kant van het uitlaatspruitstuk. Om dit enigzins te voorkomen kun je ze beter eerst een klap op de kop geven met een flinke hamer, dan schrikken ze even los.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 juli 2007 10:13 PM
  [ # 39 ]

toch maar besloten om het goed aan te pakken. en dat pakte goed uit: alle kopbouten gingen er moeiteloos uit inclusief de tapeinden van het uitlaatspruitstuk Very Happy staat wel weer tegenover dat de kop weg gaat voor revisie er zit namelijk radialespeleing op de uitlaatklep van de 1e cilinder
(dit fff vergeleken met de andere geleiders). is me tot nu toe ontzettend meegevallen qua werkzaamheden inclusief het halen en brengen van de motertakel een 1.5 dag werk.

hier zie je dat ook een aantal stoterbusjes vervangen dient te worden.

deze gaat er tzt op (weet niet welke kleur blauw dit is Surprisedops: )

het gangpad…....... Very Happy

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 29 juli 2007 10:40 PM
  [ # 40 ]

Ik zou gelijk de distributie en startmotor meedoen! Is niet zo een extra kost,als het blok er uit is!! maar O zo moeilijk met een gemonteerd blok! Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 juli 2007 12:55 AM
  [ # 41 ]

zowiezo ga ik alle pakkingen vervangen daar er altijd de nodige plasjes onder de moter lagen. mischien is die distrubutieketting ook wel een optie. wat die startmoter betreft: die zit er nog niet zolang op.

wellicht dat ik ook de zuigerveren ga vervangen: zoals je al zei de moter “ligt” er nu toch uit. de zuigerbussen zien er wel goed uit (geen verkleuringen of beschadigen o.i.d.

en ook nu ook nog een koppelingsset…....................... Rolling Eyes
pwft…........ gelukkig heeft het geen haast Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 30 juli 2007 01:47 AM
  [ # 42 ]

Dit is ook een mooi moment om eens goed in het motor-compartiment rond te kijken wat er nog meer vervangen / opgeknapt moet worden, hetzelfde verhaal als de startmotor, nu kun je er goed bij en als je het niet doet, krijg je er later spijt van omdat je dan terugdenkt aan dat dit de ideale kans was…..
Je moet wel uitkijken dat het niet op een complete restauratie uitloopt, tenzij je dit natuurlijk wel wilt.

Ik vind het in ieder geval dapper dat je het doet, ik heb zelf de ruimte / tijd en expertise niet…...

Suc6

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 30 juli 2007 12:21 PM
  [ # 43 ]

Startmotor CHECK!!!!!! DOEN!!!!!

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25621
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 juli 2007 12:23 PM
  [ # 44 ]

Anderhalve dag is netjes!  Ik zou (als tip) alleen de 4 boutjes naast je motorsteunen hebben losgedraaid ipv de opsluit moer boeven op de steun. Daarmee blijft je afstelling behouden en het gaat veel makkelijker!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 30 juli 2007 04:33 PM
  [ # 45 ]
bogaard77 schreef:

Anderhalve dag is netjes!  Ik zou (als tip) alleen de 4 boutjes naast je motorsteunen hebben losgedraaid ipv de opsluit moer boeven op de steun. Daarmee blijft je afstelling behouden en het gaat veel makkelijker!

of opmeten voor hij ze losdraaide!,maar inderdaad,niet aankomen daar is het best,zo verander je de afstelling niet. Wink

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook