6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
Motor revisie II
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 09 december 2007 08:43 PM
  [ # 76 ]

Nope, het is een verspanings techniek. Ipv dat het werkstuk draait, draait dan de beitel.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 09 december 2007 08:56 PM
  [ # 77 ]
jeroentje schreef:

Nope, het is een verspanings techniek. Ipv dat het werkstuk draait, draait dan de beitel.

dus ipv hoonen (is schuren) laat je de binnenwand “behandelen” met een beitel Confused: hetgeen dus betekend dat je er iets afhaald Confused:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 09 december 2007 09:03 PM
  [ # 78 ]

Met honen haal je ook iets weg. Maar dat is zeer minimaal. Met kotteren haal je meer weg, vandaar dat je ook naar een overmaat zuiger moet gaan. Dit is wel de beste methode.

Vind dit wel een redelijk uitleg ==>

http://www.mannessen.nl/index.php?folder_id=3&file_id=16

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 09 december 2007 09:21 PM
  [ # 79 ]
jeroentje schreef:

Met honen haal je ook iets weg. Maar dat is zeer minimaal. Met kotteren haal je meer weg, vandaar dat je ook naar een overmaat zuiger moet gaan. Dit is wel de beste methode.

Vind dit wel een redelijk uitleg ==>

http://www.mannessen.nl/index.php?folder_id=3&file_id=16

was me al duidelijk wat honen is maar, kotteren niet. had het wel kunnen laten kotteren maar daar zit ook een hoger prijskaartje aan ivm de, nieuwe, aan te schaffen zuigers en dat was (nog geen) optie voor mij.
auto wordt zo nu en dan sporadies (in de zomer) mee gereden.
mochten d’r liters olie verbranden dan haal ik ‘m er alsnog weer uit voor een setje overmaatse zuigers…...........

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 09 december 2007 09:26 PM
  [ # 80 ]

Zolang die straks rijd, gewoon doorrijden. Lekker toeren staat voorop Very Happy.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 december 2007 09:57 PM
  [ # 81 ]

zei al, is mn persoonlijke insteek.

zal wel loslopen, met matig gebruik, maar als je en 100% revisie doet, doe het dan goed en niet half,,

gezien middelen en kennis, is dit een nette revisie,, kantekeningen des wups eigen daar gelaten.

mvgr wupke: en kotteren is het uitfrezen van de cilinder, dwz een as met beitel vreet de diameter groter van desbtreffende cilinder.  Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 09 december 2007 11:23 PM
  [ # 82 ]

100% heb ik nooit genoemd maar budgetair (niet mijn DS) vind ik het een prima compromie….......... Mits ie niet teveel olie verbruikt Surprisedops:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 30 januari 2008 06:57 PM
  [ # 83 ]

ik moet dit binnekort gaan doen bij mijn ID van 66 met 1911 cc (Traction_) motor. De cilinders hebben een stootrandje, niet veel, maar wel te voelen. Moeten er dan perse nieuwe bussen in? Of is honen nog mogelijk, met een set nwe. zuigerveren?
Overmaatse zuigers heb ik voor een DS nooit gezien, kan toch niet bij natte cilinderbussen?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 januari 2008 04:56 PM
  [ # 84 ]

De enige reden om niet te kunnen kotteren bij natte cilinderbussen zou zijn dat de bussen om hun hoogte-as gaan draaien door de beitelkracht. Of honen genoeg is hangt af van de stootrand. Met honen haal je maar minimaal materiaal weg (en ook nog in een patroon). Honen is niet geschikt om grotere diameterverschillen op te heffen.

Citroen!

Profiel  
 
Gepost: 31 januari 2008 05:02 PM
  [ # 85 ]

En ik die dacht dat natte cilindervoeringen juist bedacht waren om dit soort kostbare behandelingen te voorkomen Surprisedops:

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 januari 2008 05:12 PM
  [ # 86 ]

Principe is ook: Bij versleten cilinderbussen, bussen vervangen. Maar ja, we zijn er al een tijdje achter dat de huidige leveranciers van onderdelen voor de DS vaak niet de oorspronkelijke onderdeelkwaliteit kunnen halen (of zelfs benaderen, en dan druk ik me nog zachtjes uit)...

Citroen!

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 31 januari 2008 05:29 PM
  [ # 87 ]

Nou, dat je natte bussen kunt uitboren snap ik wel, dan halen we die bussen maar even uit het blok voor het kotteren. Maar waar halen we overmaatse zuigers vandaan?
78,2 mm overmaat? Iemand ervaring mee?

Cilinder-zuigersets zijn er nog wel maar gaan nu al boven de 300 euro.

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 januari 2008 07:53 PM
  [ # 88 ]

300 euro voor een 4 cilinder is niet duur, vind ik. Maar ja, wat voor een kwaliteit krijg je dan Confused:

Citroen!

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 31 januari 2008 09:03 PM
  [ # 89 ]

hoe kan ik dat nou controleren? Wat is goed en wat is niet goed?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 januari 2008 09:06 PM
  [ # 90 ]

Wat is het merk van de zuigers en bussen? Wie biedt ze aan?

Citroen!

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook