4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
bx gti scandinaaf nw apk
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juli 2007 12:59 AM
  [ # 46 ]
Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 25 juli 2007 01:17 AM
  [ # 47 ]

McDean   Geplaatst: 24 Jul 2007 19:56   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

heel netjes

maar waarom geen mk1 uitbouw meer?

ik wil liever voor de citunning die ik ook op de tzi heb zitten gaan, deze maken het geheel net af dan hou ik het wat getemder.

tenzij ik geen koper heb voor de set die ik heb want ik koop er geen extra paar bij

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 25 juli 2007 02:02 AM
  [ # 48 ]

Fraaie auto! Je zet ‘m al duidelijk zichtbaar naar jouw hand Cool.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 26 juli 2007 01:26 AM
  [ # 49 ]

B_iks   Geplaatst: 24 Jul 2007 22:02   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

Fraaie auto! Je zet ‘m al duidelijk zichtbaar naar jouw hand

stanzz tunning hihihi.

ik ben er ver mee klaar nu alleen de audio nog afwerken nw adal rechtsachter en koplampsproeiers nakijken dan stop ik voorlopig ff.

maar de gti moet vanaf morgen gaan werken ga nl naar het limburgseland met caravan dus spotters Shocked  eyes open hihi
eens kijken hoe ie zich zal gedragen daar ik de bergen.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 26 juli 2007 03:17 PM
  [ # 50 ]

alleen de koplampsproeiers werken niet moet gaan onderzoeken hoe deze zouden moeten werken

Als ik het goed heb…

Gaan je lampen met contact mee aan, zonder aan de stengel te draaien. De koplampsproeiers bedien je door de lichthendel toch naar dimlicht te draaien, en dan je voorruit te sproeien. Dan moeten ze meedoen.

Als je koplampsproeitankje tenminste niet leeg is…

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 04 augustus 2007 06:15 PM
  [ # 51 ]

Harm   Geplaatst: 26 Jul 2007 11:17   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

Quote:
alleen de koplampsproeiers werken niet moet gaan onderzoeken hoe deze zouden moeten werken


Als ik het goed heb…

Gaan je lampen met contact mee aan, zonder aan de stengel te draaien. De koplampsproeiers bedien je door de lichthendel toch naar dimlicht te draaien, en dan je voorruit te sproeien. Dan moeten ze meedoen.

Als je koplampsproeitankje tenminste niet leeg is…

zo dat was ff graven ruim 5000berichten op he totale forum na 1.5 weekje weg te zijn geweest Surprised

maar goed we hebben dus de gti aan een duurtest onderworpen en waarom koop ik altijd auto’s voor veel geld met problemen Twisted Evil .

Tijdens de heen reis viel me de watertemp erg op doordat deze erg hoog bleef staan zo rond de 100a110graden veel te hoog naar mijn zin ens toen we op de plaats van bestemming kwamen zelfs tot 140graden.
wel nu naarder onderzoek wees uit dat de tweede stand van de vent pas inkomt als de motor naganoeg kookt Evil or Very Mad  niet goed dus verder is m’n adal van de bestuurderskant nagoenoeg overleden en loopt het lager van rechts voor ook niet helemaal lekker. en als of dat nog niet genoeg is lijkt het erop dat de koppeling ook z’n beste tijd heeft gehad.

dus dat word weer “investeren” eerst de adal en de koeling oplossen daarna de rest voor de rest mooi vakantie gahad in limburg maar weer door niemand gespot?????

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 04 augustus 2007 10:00 PM
  [ # 52 ]

Om even antwoord te geven op de vraag die je stelde in mijn topic:

Als je voor de auto staat met je gezicht richting de motor dan,

- zit er 1 nippel rechts bovenop de radiateur
- 2 nippels bij je thermostaathuis (1 fietsventieldopje en 1 imbus)
- 1 nippel op de koperen koelwaterleiding achter het kleppendeksel.

Succes Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 05 augustus 2007 01:52 PM
  [ # 53 ]

Harm   Geplaatst: 26 Jul 2007 11:17   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

Quote:
alleen de koplampsproeiers werken niet moet gaan onderzoeken hoe deze zouden moeten werken


Als ik het goed heb…

Gaan je lampen met contact mee aan, zonder aan de stengel te draaien. De koplampsproeiers bedien je door de lichthendel toch naar dimlicht te draaien, en dan je voorruit te sproeien. Dan moeten ze meedoen.

en jawel de sproeiers werken Laughing  leuk voor irritante fietsers Very Happy gratis douce Laughing

lj bedankt voor je info gisteravond alles nagekeken en overal stond druk op er is wel een leiding ver heen die van het thermostaathuis naar de rail achter het blok dus dat word ff zoeken naar een nieuwe morgen tweede fan inbouwen en nw termostaat kijken of het dan beter gaat met koelen.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 05 augustus 2007 02:30 PM
  [ # 54 ]
stan schreef:

Tijdens de heen reis viel me de watertemp erg op doordat deze erg hoog bleef staan zo rond de 100a110graden veel te hoog naar mijn zin ens toen we op de plaats van bestemming kwamen zelfs tot 140graden.
wel nu naarder onderzoek wees uit dat de tweede stand van de vent pas inkomt als de motor naganoeg kookt Evil or Very Mad  niet goed dus verder is m’n adal van de bestuurderskant nagoenoeg overleden en loopt het lager van rechts voor ook niet helemaal lekker. en als of dat nog niet genoeg is lijkt het erop dat de koppeling ook z’n beste tijd heeft gehad.


Misschien een late opmerking, maar je water gaat helemaal niet tot 140 graden, dat is je olie Rolling Eyes
Bij een KVStemperatuur van 140 graden, zin alle pakking wel zo’n beetje weggeblazen, en had je al uren een STOP-lampje moeten zien branden (Tenzij deze natuurlijk stuk is)

Dus ik denk dat jij je olie-temperatuur bedoelt, en die kan wel 140 graden worden. Tussen 100 en 110 is dan gewoon normaal Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 augustus 2007 02:41 PM
  [ # 55 ]
vortex schreef:
stan schreef:

Tijdens de heen reis viel me de watertemp erg op doordat deze erg hoog bleef staan zo rond de 100a110graden veel te hoog naar mijn zin ens toen we op de plaats van bestemming kwamen zelfs tot 140graden.
wel nu naarder onderzoek wees uit dat de tweede stand van de vent pas inkomt als de motor naganoeg kookt Evil or Very Mad  niet goed dus verder is m’n adal van de bestuurderskant nagoenoeg overleden en loopt het lager van rechts voor ook niet helemaal lekker. en als of dat nog niet genoeg is lijkt het erop dat de koppeling ook z’n beste tijd heeft gehad.


Misschien een late opmerking, maar je water gaat helemaal niet tot 140 graden, dat is je olie Rolling Eyes
Bij een KVStemperatuur van 140 graden, zin alle pakking wel zo’n beetje weggeblazen, en had je al uren een STOP-lampje moeten zien branden (Tenzij deze natuurlijk stuk is)

Dus ik denk dat jij je olie-temperatuur bedoelt, en die kan wel 140 graden worden. Tussen 100 en 110 is dan gewoon normaal Wink

Beter laat dan nooit Wink

Is het ook niet zo dat die olie temp meters niet zo erg betrouwbaar zijn in de BX?

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 06 augustus 2007 02:19 AM
  [ # 56 ]

rechts vam het instrumentaria zitten twee meters boven elkaar de bovenste is olie temp en de onderste de kvs of ben ik nu gek aan het worden Rolling Eyes ?

en die meter gaat tot max 140graden dan gaat het rode lampje branden tegelijk met het stoplampje

alle lampjes werken geloof me ik heb het helaas gezien Sad  gelukkig is alles heel gebleven omdat de wagen al stil stond.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 06 augustus 2007 06:14 AM
  [ # 57 ]
stan schreef:

rechts vam het instrumentaria zitten twee meters boven elkaar de bovenste is olie temp en de onderste de kvs of ben ik nu gek aan het worden Rolling Eyes ?

en die meter gaat tot max 140graden dan gaat het rode lampje branden tegelijk met het stoplampje

alle lampjes werken geloof me ik heb het helaas gezien Sad  gelukkig is alles heel gebleven omdat de wagen al stil stond.

bovenste is idd olie.. en onderste kvs

en die olie moet bij normaal rije zo een 80 zijn meende ik.. als je olie echt zo warm is zou ik euhm eerst niet meer gaan rije tot je het probleem hebt gevonden.

en voor zover ik weet is de olie druk vaak niet betrouwbaar.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 08 augustus 2007 09:01 PM
  [ # 58 ]

ik had inderdaad een foutje de kvs meter gaat tot 110’c ipv 140’c.
Er is deze week een nieuwe termostaatvoeler in de radiator geplaatst en een nieuw slangetje (wat een drama was omdat het autobedrijf niet wist welke ze moesten bestellen heeft daarom 3 dagen geduurd Twisted Evil was overigens niet m’n vaste garage maar een in de buurt van m’n werk ) omdat deze bijna “ontplofte” omdat deze helemaal verduurd was.

ze hebben gelijk de temp meter nagekeken of deze ge juiste temp aangaf en het was een perfecte aanwijzing.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 11 augustus 2007 02:43 PM
  [ # 59 ]

zo we zijn weer wat wijzer geworden we hebben gisteren het orga nr opgezocht en kwamen er achter dat de wagen in 1990 gebouwd is dat verklaarde het missen van brede sierstrips , gti stuur en velgen.
tevens is de sensor in de radiator vervangen nw thermostaat en nw koelvloeistof dus de temp zal wel beter zijn nu, ik moet alleen de tweede vent nog monteren ivm de caravan.

onderhoud voor de komende maand:
nw adals
nw draagarmlager rechtsvoor
nw distributieriem + waterpomp
nw veerbollen
nw remschijven
nw tussenstuk van de uitlaat
lhm verversen
grote beurt.

zoals je ziet een lange lijst, de citroendealer is weer blij met me Crying or Very sad

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 11 augustus 2007 02:47 PM
  [ # 60 ]

idd een lange lijst maar waarom rij je dan niet naar hegru veel is daar veel goedkoper dan bij de normale dealer Wink

Profiel  
 
 
4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook