![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_729.jpg)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jdt schreef:Stoel verwarming
Duidelijk
McDean Geplaatst: 24 Jul 2007 19:56 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
heel netjesmaar waarom geen mk1 uitbouw meer?
ik wil liever voor de citunning die ik ook op de tzi heb zitten gaan, deze maken het geheel net af dan hou ik het wat getemder.
tenzij ik geen koper heb voor de set die ik heb want ik koop er geen extra paar bij
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Fraaie auto! Je zet ‘m al duidelijk zichtbaar naar jouw hand .
B_iks Geplaatst: 24 Jul 2007 22:02 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Fraaie auto! Je zet ‘m al duidelijk zichtbaar naar jouw hand
stanzz tunning hihihi.
ik ben er ver mee klaar nu alleen de audio nog afwerken nw adal rechtsachter en koplampsproeiers nakijken dan stop ik voorlopig ff.
maar de gti moet vanaf morgen gaan werken ga nl naar het limburgseland met caravan dus spotters eyes open hihi
eens kijken hoe ie zich zal gedragen daar ik de bergen.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
alleen de koplampsproeiers werken niet moet gaan onderzoeken hoe deze zouden moeten werken
Als ik het goed heb…
Gaan je lampen met contact mee aan, zonder aan de stengel te draaien. De koplampsproeiers bedien je door de lichthendel toch naar dimlicht te draaien, en dan je voorruit te sproeien. Dan moeten ze meedoen.
Als je koplampsproeitankje tenminste niet leeg is…
Harm Geplaatst: 26 Jul 2007 11:17 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Quote:
alleen de koplampsproeiers werken niet moet gaan onderzoeken hoe deze zouden moeten werken
Als ik het goed heb…Gaan je lampen met contact mee aan, zonder aan de stengel te draaien. De koplampsproeiers bedien je door de lichthendel toch naar dimlicht te draaien, en dan je voorruit te sproeien. Dan moeten ze meedoen.
Als je koplampsproeitankje tenminste niet leeg is…
zo dat was ff graven ruim 5000berichten op he totale forum na 1.5 weekje weg te zijn geweest
maar goed we hebben dus de gti aan een duurtest onderworpen en waarom koop ik altijd auto’s voor veel geld met problemen .
Tijdens de heen reis viel me de watertemp erg op doordat deze erg hoog bleef staan zo rond de 100a110graden veel te hoog naar mijn zin ens toen we op de plaats van bestemming kwamen zelfs tot 140graden.
wel nu naarder onderzoek wees uit dat de tweede stand van de vent pas inkomt als de motor naganoeg kookt niet goed dus verder is m’n adal van de bestuurderskant nagoenoeg overleden en loopt het lager van rechts voor ook niet helemaal lekker. en als of dat nog niet genoeg is lijkt het erop dat de koppeling ook z’n beste tijd heeft gehad.
dus dat word weer “investeren” eerst de adal en de koeling oplossen daarna de rest voor de rest mooi vakantie gahad in limburg maar weer door niemand gespot?????
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Om even antwoord te geven op de vraag die je stelde in mijn topic:
Als je voor de auto staat met je gezicht richting de motor dan,
- zit er 1 nippel rechts bovenop de radiateur
- 2 nippels bij je thermostaathuis (1 fietsventieldopje en 1 imbus)
- 1 nippel op de koperen koelwaterleiding achter het kleppendeksel.
Succes
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Harm Geplaatst: 26 Jul 2007 11:17 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Quote:
alleen de koplampsproeiers werken niet moet gaan onderzoeken hoe deze zouden moeten werken
Als ik het goed heb…Gaan je lampen met contact mee aan, zonder aan de stengel te draaien. De koplampsproeiers bedien je door de lichthendel toch naar dimlicht te draaien, en dan je voorruit te sproeien. Dan moeten ze meedoen.
en jawel de sproeiers werken leuk voor irritante fietsers
gratis douce
lj bedankt voor je info gisteravond alles nagekeken en overal stond druk op er is wel een leiding ver heen die van het thermostaathuis naar de rail achter het blok dus dat word ff zoeken naar een nieuwe morgen tweede fan inbouwen en nw termostaat kijken of het dan beter gaat met koelen.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:Tijdens de heen reis viel me de watertemp erg op doordat deze erg hoog bleef staan zo rond de 100a110graden veel te hoog naar mijn zin ens toen we op de plaats van bestemming kwamen zelfs tot 140graden.
wel nu naarder onderzoek wees uit dat de tweede stand van de vent pas inkomt als de motor naganoeg kooktniet goed dus verder is m’n adal van de bestuurderskant nagoenoeg overleden en loopt het lager van rechts voor ook niet helemaal lekker. en als of dat nog niet genoeg is lijkt het erop dat de koppeling ook z’n beste tijd heeft gehad.
Misschien een late opmerking, maar je water gaat helemaal niet tot 140 graden, dat is je olie
Bij een KVStemperatuur van 140 graden, zin alle pakking wel zo’n beetje weggeblazen, en had je al uren een STOP-lampje moeten zien branden (Tenzij deze natuurlijk stuk is)
Dus ik denk dat jij je olie-temperatuur bedoelt, en die kan wel 140 graden worden. Tussen 100 en 110 is dan gewoon normaal
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_729.jpg)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
vortex schreef:stan schreef:Tijdens de heen reis viel me de watertemp erg op doordat deze erg hoog bleef staan zo rond de 100a110graden veel te hoog naar mijn zin ens toen we op de plaats van bestemming kwamen zelfs tot 140graden.
wel nu naarder onderzoek wees uit dat de tweede stand van de vent pas inkomt als de motor naganoeg kooktniet goed dus verder is m’n adal van de bestuurderskant nagoenoeg overleden en loopt het lager van rechts voor ook niet helemaal lekker. en als of dat nog niet genoeg is lijkt het erop dat de koppeling ook z’n beste tijd heeft gehad.
Misschien een late opmerking, maar je water gaat helemaal niet tot 140 graden, dat is je olie![]()
Bij een KVStemperatuur van 140 graden, zin alle pakking wel zo’n beetje weggeblazen, en had je al uren een STOP-lampje moeten zien branden (Tenzij deze natuurlijk stuk is)Dus ik denk dat jij je olie-temperatuur bedoelt, en die kan wel 140 graden worden. Tussen 100 en 110 is dan gewoon normaal
Beter laat dan nooit
Is het ook niet zo dat die olie temp meters niet zo erg betrouwbaar zijn in de BX?
rechts vam het instrumentaria zitten twee meters boven elkaar de bovenste is olie temp en de onderste de kvs of ben ik nu gek aan het worden ?
en die meter gaat tot max 140graden dan gaat het rode lampje branden tegelijk met het stoplampje
alle lampjes werken geloof me ik heb het helaas gezien gelukkig is alles heel gebleven omdat de wagen al stil stond.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
stan schreef:rechts vam het instrumentaria zitten twee meters boven elkaar de bovenste is olie temp en de onderste de kvs of ben ik nu gek aan het worden
?
en die meter gaat tot max 140graden dan gaat het rode lampje branden tegelijk met het stoplampje
alle lampjes werken geloof me ik heb het helaas gezien
gelukkig is alles heel gebleven omdat de wagen al stil stond.
bovenste is idd olie.. en onderste kvs
en die olie moet bij normaal rije zo een 80 zijn meende ik.. als je olie echt zo warm is zou ik euhm eerst niet meer gaan rije tot je het probleem hebt gevonden.
en voor zover ik weet is de olie druk vaak niet betrouwbaar.
ik had inderdaad een foutje de kvs meter gaat tot 110’c ipv 140’c.
Er is deze week een nieuwe termostaatvoeler in de radiator geplaatst en een nieuw slangetje (wat een drama was omdat het autobedrijf niet wist welke ze moesten bestellen heeft daarom 3 dagen geduurd was overigens niet m’n vaste garage maar een in de buurt van m’n werk ) omdat deze bijna “ontplofte” omdat deze helemaal verduurd was.
ze hebben gelijk de temp meter nagekeken of deze ge juiste temp aangaf en het was een perfecte aanwijzing.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
zo we zijn weer wat wijzer geworden we hebben gisteren het orga nr opgezocht en kwamen er achter dat de wagen in 1990 gebouwd is dat verklaarde het missen van brede sierstrips , gti stuur en velgen.
tevens is de sensor in de radiator vervangen nw thermostaat en nw koelvloeistof dus de temp zal wel beter zijn nu, ik moet alleen de tweede vent nog monteren ivm de caravan.
onderhoud voor de komende maand:
nw adals
nw draagarmlager rechtsvoor
nw distributieriem + waterpomp
nw veerbollen
nw remschijven
nw tussenstuk van de uitlaat
lhm verversen
grote beurt.
zoals je ziet een lange lijst, de citroendealer is weer blij met me
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
idd een lange lijst maar waarom rij je dan niet naar hegru veel is daar veel goedkoper dan bij de normale dealer