dit kwam ik tegen, ik zoek al een tijdje een leuke youngtimer
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Re: is dit wat, aankoopadvies
ronaldeponald schreef:dit kwam ik tegen, ik zoek al een tijdje een leuke youngtimer
is niets mis mee, mits de vraagprijs incl. de werkzaamheden en NL-kenteken zou zijn…. Ik ga er van uit dat de verkoper er niet meer dan een ruime 500 euro voor betaald heeft, in Duitsland heeft zo`n auto (nog?) geen klassiekerwaarde
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
het gaat er toch niet om wat de verkoper heeft betaald? misschien heeft-ie het ding voor niets gekregen. het gaat erom wat ronaldeponald er voor over zou mogen hebben om een redelijke prijs te betalen.
ik heb daar niet zo’n kijk op en prijzen hangen bij oldtimers ook af van je hebzucht voor in dit geval deze visa. en het hangt af van je budget. 1200 vind ik nog niet zo heel gek, want het ziet eruit of het een nette auto is.
wel heel lelijke wielen vind ik
er is inderdaad 1200 geboden en dat zou ik er ook wel voor over hebben, maar bpm en rdw keuring, reparatie dak komen er ook bij.
ik moet hem gaan halen met een oprijwagen oid, ik schat de kosten tot lekker droog rijden toch wel tussen de 1000 en 1300 eurie dat zou samen met aankoopbedrag en halen ommenabij de 2500 euro zijn.
kheb toch een beetje het idee dat dat best duur betaald is
deze staat ook op marktplaats voor pesies dezelfde vraagprijs !
Totaal aantal Berichten: 1154
- C5 2.0 16v Comfort
Vindt ‘m ook veeeeels te duur,1200 is nog teveel zeker als je je bedenkt wat er nog moet gebeuren voordat de auto met een verse APK weer op s’lands wegen rondrijd.
Beetje moeilijk vanaf een foto maar een prijs van 700/800 euro lijkt mij gerechtvaardigd.
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
hoezo veel ste duur?
een leuke Cabrio kost nu eenmaal wat.
en de bijkomende kosten zoals nieuw dak ed geven hem ook meerwaarde.
je kan een semiklassieker ook onderwaarderen hoor.
wat is een GS uit 77 dan waard?
eigenlijk niks, want het is een ouwe bak.
maar een verzamelaar /liefhebber heeft er wel XXX euro’s voor over.
dus de waarde is niet bepaald aan de rest/dagwaarde maar het sentiment .
persoonlijk denk ik dat voor een nette cabrio visa rond de 1500 euro betaald mag worden.
alles eronder is weer van die koopjesjagers citro griep.
een leuke auto is nu eenmaal iets waard, en da’s meer dan een beetje .
mvgr wupke
persoonlijk denk ik dat voor een nette cabrio visa rond de 1500 euro betaald mag worden.
1500 euro op ned. kenteken met apk en droog dakkie heb ik er ook voor over, ben ik dan een koopjesjager of is dat reeel ?
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
in geval van hobby zijn prijzen waarschijnlijk in de ogen van anderen geheel niet reeel. het gaat erom wat jij er voor over hebt.
ronaldeponald schreef:
1500 op nederlands kenteken met apk en droog dak wil ik ook wel betalen, ben ik dan een koopjesjager of is dat reeel ?
je moet voor jezelf bepalen wat hij jou waard is,dat kan ik niet voor jou doen.
ik wil met dat koopjes jagen ,enkel aangeven dat er vaak zo laag word geboden dat het grenst aan belachelijk.
ik vind dat een beetje ,,,,,,, ops:
wat die buitelandse Visa aangaat.
hij heeft een leuk kleurtje, en er is wat werk nodig om hem helemaal toppie te maken.
om beter te kunnen beoordelen wat je ervoor zou moeten betalen, zou je hem moeten gaan bekijken.
dan kun je zelf bepalen of het dak ja dan nee vervangen moet worden,en of er meer dingen zijn die onderhoud nodig hebben.
aan de hand daarvan kun je over de prijs debateren met de verkoper.
en dat lijkt me redelijker dan hier op een forum de bodem onder de huidige prijs te halen.
richtprijs is imo 1500, de meer of minder waarde kun je pas bepalen als je hem hebt gezien, en overleg hebt gehad met de verkoper.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
ronaldeponald schreef:
1500 euro op ned. kenteken met apk en droog dakkie heb ik er ook voor over, ben ik dan een koopjesjager of is dat reeel ?
Om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen zul je de auto eerst in het echt moeten kunnen beoordelen. Beoordelingen adhv een advertentie is gewoon natte vingerwerk en ook niet betrouwbaar.
Voor €1500 mag je in mijn ogen geen perfecte Visa cabrio verwachten.
Jeroen
uiteraard wil ik de auto in levende lijve zien, maar een prijsindicatie van visarijders acht ik toch wel waardevol
maar dit topic gaat natuurlijk niet alleen over de prijs, waar moet ik extra op letten mocht ik de auto gaan bekijken ?
gewoon visueel roest vaststellen ,al dan niet dragende delen.
en kijk even goed met een zaklamp naar de bovenste veerschotels achter.
die willen wel eens doorroesten, en dan hangt de visa scheef.
A stijl en het schutbord (achter de motor)bovenaan is roestgevoelig.
dorpels .
deuren onderaan,en de scharnierhechting op de A stijl.
kijk even naar de wielstand, en de lijn van de wielen TOV elkaar.
een meter of 10 voor en achter de auto gaan staan,en kijken of de wielen in lijn staan.
afwijkingen kunnen oude schade’s aan het licht brengen.
mvgr wupke:die ivm Cabrio ook even onder de matten zou kijken.
volgende week maar ff naar soest dan denk ik
Totaal aantal Berichten: 1154
- C5 2.0 16v Comfort
kreazyV8wuppo schreef:hoezo veel ste duur?
een leuke Cabrio kost nu eenmaal wat.
en de bijkomende kosten zoals nieuw dak ed geven hem ook meerwaarde.
je kan een semiklassieker ook onderwaarderen hoor.wat is een GS uit 77 dan waard?
eigenlijk niks, want het is een ouwe bak.
maar een verzamelaar /liefhebber heeft er wel XXX euro’s voor over.
dus de waarde is niet bepaald aan de rest/dagwaarde maar het sentiment .
alles eronder is weer van die koopjesjagers citro griep.een leuke auto is nu eenmaal iets waard, en da’s meer dan een beetje .
mvgr wupke
Dat is natuurlijk zo,in de ogen van de een kan het een waardeloose oude bak zijn terwijl de ander het een schitterende klassieker vindt.
Liefde kan overgens wel blind maken….......
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 163
- Ami 8 berline business edition
Visa cabrio
Je kijkt alleen naar de prijs die jij ervoor over hebt, kant en klaar met alle kosten erbij, zeg zo’n 1500,00 totaal en dat biedt je dan.
Gaat de verkoper niet accoord, dan steekt ie hem maar ... op een donkere plek en heb je geen buikpijn.
Want als je na de aankoop achter de verborgen gebreken kom, wordt ie toch nog duurder.
En wanneer kan je nou met de kap open rijden in Nederland????
Als je een waterdichte regenpak hebt.
Grz.
Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v