Na vijf jaar revisie a.s. maandag 2 juli voor de APK. Vandaag een paar proefritjes waarbij een aantal afstellingen definitief gemaakt konden worden. Ik geef toe na vijf jaar verhalen over hoe rijd een DS moest het er een keer van komen. Blijft nu nog een enkel probleem over dat ik er nog niet echt uit heb. ops:
Als ik een paar kilometer gereden heb kan ik hem niet meer in de eerste en / of tweede versnelling krijgen. Dit lukt wel weer. Als ik in stilstand de achteruit heb benut waarna de dame weer soepel schakelt. Echter na enige tijd (veel te snel dus) komt het verschijnsel weer terug. Wat verder op valt is dat is met de selekteur de verlichtingsschakelaar raak. Hoe lang dan wel kort ik de kabel stel, dit krijg ik er niet uit. Lijkt mij geen versnellingsbak probleem (hoop ik ook) maar heeft iemand enig idee? Is er iets dat ik over het hoofd kijk?
Ik hoor graag jullie reactie’s
Met vr gr Peter
Hallo.
Probeer de motor zo af te stellen dat het stationair toerental zo laag mogelijk is.
Ook moet de koppeling goed vrij komen en dat is bij een wat oudere Citroen wel eens niet zo makkelijk.
good luck
Um… of je hebt geen of te weinig olie op je bak.
.komma
Toch heel goed naar de afstelling van de kabel kijken. Op het schutbord kun je hem stellen.
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en