2 van de 2
 < Vorige 1 2

Detectie te lage bandenspanning wel of niet op onze C5?
Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

Gepost: 01 juli 2007 10:24 PM
  [ # 16 ]

Oei Surprisedops:
Ik trek mijn woorden terug.

Always Smile Smile

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 juli 2007 03:26 AM
  [ # 17 ]

Re: sensoren bandenspanning

PjotrBlom schreef:
Blooper1963 schreef:

Ok! maar er was nog een vraag met betrekking tot de C5!
daar staan bandenspanningssensoren op de nu huidige"suzuka” velgen!
maar op E-bay staan heel mooie aftermarkets speciaal ontworpen voor peugeot en citroën!Nu is mijn vraag of de bandenspanningssensoren daar ook op gemonteerd kunnen en in te stellen zijn???

Bedoel je de sensoren van je C5 overzetten naar de nieuwe, van ebay, velgen voor je C6?
Ja, als de computer van de C6 deze sensoren herkent, lijkt me dat geen probleem, je moet ze dan wel inleren!

Wink

Neen,Pjotr! Ik bedoel, de suzuka’s van de C5, wil ik vervangen door aftermarkets van op E-bay. nu is de vraag of die bestaande sensoren van mijn C5,passen op de nieuwe aftermarkets,voor op de C5??? ik heb een potentiele koper voor de C5,maar die wil de suzuka’s niet, maar een type velg wat hij gevonden heeft op E-bay,dus wil ik weten of de sensoren ook passen op de aftermarketvelgjes??? Op mijn toekomstige C6, zitten sensoren Wink

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 juli 2007 03:38 AM
  [ # 18 ]

geerts schreef:

Bij welke druk zal er een melding moeten komen dat de band te zacht is?
Normaal is 2.3 moet er dan bv bij 2,2 een signaal komen of werkt het systeem alleen bij een lekke band?

bij mijn phase II heb ik het tot op heden eens gehad en de melding kwam steeds terug!! ik heb er toen volgens het stickertje in de deur bijgepompt en kwam op 0,5 bar verschil met de 3 andere banden!maar ik moet dit eens met de dealer bekijken,het schijnt dat deze instelbaar zouden zijn via de lexia Wink

Profiel  

exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328

Gepost: 02 juli 2007 04:14 AM
  [ # 19 ]

Blooper1963 schreef:

Neen,Pjotr! Ik bedoel, de suzuka’s van de C5, wil ik vervangen door aftermarkets van op E-bay. nu is de vraag of die bestaande sensoren van mijn C5,passen op de nieuwe aftermarkets,voor op de C5??? ik heb een potentiele koper voor de C5,maar die wil de suzuka’s niet, maar een type velg wat hij gevonden heeft op E-bay,dus wil ik weten of de sensoren ook passen op de aftermarketvelgjes??? Op mijn toekomstige C6, zitten sensoren Wink

ik begrijp hem Wink

ik neem aan van wel, je kan de sensoren vervangen voor gewone ventilen, en gewone ventilen zijn universeel, dus als gewone ventielen passen op die ebay velg, dan moeten die sensoren ook passen op die ebay velg!

voor de zekerheid een mailtje sturen naar die verkoper op ebay Wink

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 02 juli 2007 01:22 PM
  [ # 20 ]

Blooper1963 schreef:
geerts schreef:

Bij welke druk zal er een melding moeten komen dat de band te zacht is?
Normaal is 2.3 moet er dan bv bij 2,2 een signaal komen of werkt het systeem alleen bij een lekke band?

bij mijn phase II heb ik het tot op heden eens gehad en de melding kwam steeds terug!! ik heb er toen volgens het stickertje in de deur bijgepompt en kwam op 0,5 bar verschil met de 3 andere banden!maar ik moet dit eens met de dealer bekijken,het schijnt dat deze instelbaar zouden zijn via de lexia Wink

Het inleren is toch een bron van vaagheid, Oldenhage heeft het nu al vijf keer geprobeerd bij de mijne. Het systeem is té slim volgens mij Wink

[list]Je zet eerst de banden op de juiste spanning (bijv 2.5 voor 2.3achter)
Dan schakel je via de Lexia de inleerprocedure in.
Met een apparaatje truc je de sensoren dat de wielen draaien.
Stilstaand geven ze slechts ieder 15min een signaal, draaiend (>30km/h) iedere minuut.
Per wiel moet je dus max een minuut het apparaatje erbij houden dan is het wiel ingeleerd.
Dit doe je voor ieder wiel. Met de klok mee vanaf linksvoor.
De BSI weet nu voor ieder wiel het ID van de sensor en de referentie-druk.
Zakt de druk iets (.3bar?) onder de ref dan is er sprake van lage spanning, te ver eronder (0.5?) is het een lekke band.
NB De BSI weet per wiel de druk, maar laat dit (Ph.I) niet zien, alleen een waarschuwing.
DE Ref druk wordt alleen via het inleren vastgesteld, je kunt niet zo maar via Lexia een ander getalltje erin zetten.
Het enige instelbare via Lexia is systeem aan/uit.[/list:u]

overigens is het probleem bij mij waarschijnlijk dat één sensor niet op het ‘30km/h’ apparaatje reageert. Waardoor de procedure staakt. Sad

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

Gepost: 02 juli 2007 09:44 PM
  [ # 21 ]

@Geerts: Officieel komt er een melding “zachte band(en)” vanaf een verschil van 0,3bar. Als de band te slap wordt dan komt de melding “lege band(en)”.

Always Smile Smile

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook