5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

Leveringsproblemen Citroen C4 Picasso ?? III
fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 08 augustus 2007 10:09 PM
  [ # 61 ]

Gave bak

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

skremar
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243

- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Gepost: 08 augustus 2007 10:50 PM
  [ # 62 ]

Te weten gekomen van onze dealer dat hij bericht gehad heeft dat onze deze week zou moeten binnen komen bij hem, ofwel de 1ste week van september. bericht was hieromtrent blijkbaar niet duidelijk. ben heel benieuwd

mvg

Profiel  

jeroenC4P
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 09 augustus 2007 12:21 AM
  [ # 63 ]

Levertijden verschillen dus behoorlijk. Gisteren contact met de dealer gehad, fabricage week 37, levering naar verwachting week 39. Nog even geduld tot eind septenber dus…

C4 2.0 HDIF Grande Picasso Ligne Business EBD6 Gris Fer sep 2007 >80.000km

Profiel  

exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328

Gepost: 10 augustus 2007 01:33 AM
  [ # 64 ]

Vandaag afgeleverd zonder Panoramisch glazen dak, verlichtings module en dakrails. (zie vorige pagina) Als ‘goed makkertje’ mogen we een middagje C6-en.

Wat me opviel is dat de Ambiance die wij hebben een antenne op het dak heeft (een spriet) en geen verlichting onder de buitenspiegels, bij de dealer stond ook een LB die afgeleverd werd, en deze had ook een antenne op het dak, of deze instapverlichting heeft weet ik niet.

Er zijn dus wat wijzigingen in het gamma, morgens een kijken of ik er meer kan ontdekken Smile

Verder een heerlijke auto, wel wat veel windgeruis bij 140km/h (geen geluidswerend glas) maar misschien valt dit meer op door het ontbreken van het motorgeluid.

Morgen post ik foto’s

Pjotr

Profiel  

exuserpb
> 1300 berichten

Gepost: 10 augustus 2007 03:27 AM
  [ # 65 ]
geosphere schreef:

Hallo,

Ik heb een Exclusive en heb ook zo een “spriet” antenne op het dak staan. Opgelet: ik heb wel een Nederlandse versie…

Dan is dit doorgevoerd in het hele Gamma! of heb je af-fabriek Navigatie?

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 10 augustus 2007 11:07 AM
  [ # 66 ]

Geosphere vertelt in een andere thread dat hij eventueel zijn radio wil vervangen voor een die beter communiceert met de iPod. Dus hij zal geen Navidrive hebben.

Wat is er dan misgegaan?

Of: Wat we hier op het forum de laatste tijd wat meer zien: De auto is in eerst instantie verkeerd geleverd aan de dealer.  Ze hebben hem aan de dealer afgeleverd mèt Navidrive. De dealer heeft dit onderkent en vervangen voor een RD4 radio en twee-kleuren display. (wellicht omgezet van een demo- of voorraadauto)

Of: iets minder dramatisch: De fabriek heeft per abuis een Navidrive antenne gemonteerd op een auto waar geen Navidrive in komt…  Confused

Hoe dan ook; ik kan me echt niet voorstellen dat ze deze antenne nu standaard gaan monteren. Waarom extra kosten maken aan de produktie van een auto dmv een antenne zonder functie. (als je geen Navidrive hebt, althans)

Hoe dan ook: dit is een foutje.  Wink

Profiel  

sanddevil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 10 augustus 2007 11:48 AM
  [ # 67 ]

Eindelijk…...., gisteren aan het eind van de dag mijn GC4 picasso LB 2.0 HDI met EB6V en bluetooth mogen ophalen bij de dealer.  love6
Hij s echt prachtig, ben heel blij met de keuze voor nocciola als kleur. Eerste rij indruk is zoals verwacht uitstekend
en heb me gisteren vermaakt met het uitvinden van alle leuke snufjes die op de auto zitten. Ga dit weekend lekker veel rijden
en als er bijzonderheden zijn zal ik ze zeker even melden op het forum.

Groet

Nadine

Besteld eind april een GC4 2.0HDiF EB6V LB met bluetooth kleur nocciola, rijden vanaf 9 augustus

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 10 augustus 2007 12:41 PM
  [ # 68 ]
geosphere schreef:

Hallo…

In de brochure (  ) van de Nederlandse versie van de C4 Picasso vind je het volgende bij de Exclusive versie (eigenlijk al vanaf niveau 2 - ligne prestige):

Radio/CD-speler met bediening op het stuur en MP3 afspeelmogelijkheid

Dit is dus wat ik heb ontvangen en wat werkt. Ik ben me dus van totaal geen kwaad bewust Confused

De MP3 mogelijkheid op de radio doet het (als je MP3’s op een CD zet). Een iPOD aansluiten is er echter niet bij. Dit wil ik echter doen.. jaja, ben moeilijk hoor Smile

Ik heb geen idee wat men in België levert als standaard radio/uitvoering.
Ik kan jullie wel meegeven dat ik geen veelkleurige display heb (zoals in de Navi-handleiding), maar een standaard display (kleur beige (voorgrond-informatie zoals boordcomputer en radio info)) en wit tot blauw (achtergrond-informatie zoals snelheid e.d.)).
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg was Very Happy

O ja. Op deze foto (  ) kan je de antenne zien. Ik noem dit toch een spriet Cool

- je radio klopt
- je display klopt
- die spriet op je dak klopt echt niet!  Shocked
Die hoort er echt niet op te zitten naar mijn mening. Verder is de antenne van de Navidrive volgens mij ook anders. Ik meen dat dit een veel kortere antenne is. Zeg maar de voet en daar dan weer een stompje van een paar centimeter op. En dus niet zo’n wiebelspriet zoals die er bij jouw opzit.  Rolling Eyes 
Uitgaande van alle mij bekende foto’s van Grand Picasso’s met Navidrive denk ik dat hier echt iets niet klopt.

http://www.citroen.nl/CWH/nl-NL/Corporate/Modellen/Modellen/Grand+C4+Picasso+fotogalerij.htm

Profiel  

MaestroNL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229

Gepost: 10 augustus 2007 12:54 PM
  [ # 69 ]
geosphere schreef:

De MP3 mogelijkheid op de radio doet het (als je MP3’s op een CD zet). Een iPOD aansluiten is er echter niet bij. Dit wil ik echter doen.. jaja, ben moeilijk hoor Smile

Nonsense, wij hebben het ook werkend inclusief Bluetooth handsfree….

DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V

Profiel  

GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 589

Gepost: 10 augustus 2007 01:36 PM
  [ # 70 ]
tilanus schreef:

[- die spriet op je dak klopt echt niet!  Shocked
Die hoort er echt niet op te zitten naar mijn mening. Verder is de antenne van de Navidrive volgens mij ook anders. Ik meen dat dit een veel kortere antenne is. Zeg maar de voet en daar dan weer een stompje van een paar centimeter op. En dus niet zo’n wiebelspriet zoals die er bij jouw opzit.  Rolling Eyes 

Dit klopt Tilanus, ik heb een “stompie” haha haha

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  

exuserpb
> 1300 berichten

Gepost: 10 augustus 2007 02:07 PM
  [ # 71 ]
tilanus schreef:

Wat is er dan misgegaan?

[...]

Hoe dan ook; ik kan me echt niet voorstellen dat ze deze antenne nu standaard gaan monteren. Waarom extra kosten maken aan de produktie van een auto dmv een antenne zonder functie. (als je geen Navidrive hebt, althans)

De antenne vervangt de antenne in de zijruit, de de dak-antenne heeft dus een functie, Want geen zijruitantenne.

Misschien zijn er problemen met de zijruit-antennes, en hebben ze om de productie niet optehouden) dak-antennes geinstallerd ipv de ruit-antenne!  Wink

Profiel  

Manni1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50

Gepost: 10 augustus 2007 02:47 PM
  [ # 72 ]

Gisteren auto opgehaald.  Rijd als een tierelier. Nog geen foto’s vanwege het slechte weer.

Echter, k krijg al 5x de melding: Bandenspanning niet gecontroleerd + servicelampje dat even brand en vervolgens verdwijnt. Lijkt erop dat er ergens een software/hardware matig foutje zit in dit controlesysteem.

En bij +/- 115 km heb ik last van een trillend stuur.

En nou krijg ik de indruk dat dat niet zo’n fijn probleem is (topic trillend stuur)

Maandag maar ff een afspraak gemaakt met de dealer.

Keep my fingers crossed. Surprisedops:

Besteld 12 mei, geleverd 9 augustus 2007!
C4GP 2.0 EB6V Exclusive
Kleur: Nocciola
Panoramisch dak
Bluetooth
17 inch velgen Scandola
16 inch velgen Dezent V (winter) met Michelin Alpine4.

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 10 augustus 2007 02:49 PM
  [ # 73 ]
PjotrBlom schreef:

De antenne vervangt de antenne in de zijruit, de de dak-antenne heeft dus een functie, Want geen zijruitantenne.

Misschien zijn er problemen met de zijruit-antennes, en hebben ze om de productie niet optehouden) dak-antennes geinstallerd ipv de ruit-antenne!  Wink

Nou, daar ben je lekker mee dan. Denk je met je gloednieuwe wagen eindelijk verlost te zijn van die lelijke wiebelsprieten, krijg je er alsnog een ongevraagd op je dak geschroefd.  Confused

En is dat wel zo; Zit er inderdaad geen geïntegreerde antenne in je linker achter-zijruit?

Profiel  

Manni1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50

Gepost: 10 augustus 2007 03:10 PM
  [ # 74 ]
Kleine Wolf schreef:
Manni1 schreef:

Gisteren auto opgehaald.  Rijd als een tierelier. Nog geen foto’s vanwege het slechte weer.

Echter, k krijg al 5x de melding: Bandenspanning niet gecontroleerd + servicelampje dat even brand en vervolgens verdwijnt. Lijkt erop dat er ergens een software/hardware matig foutje zit in dit controlesysteem.

En nou krijg ik de indruk dat dat niet zo’n fijn probleem is (topic trillend stuur)

Zijn er bepaalde momenten dat het servicelampje brand?
Want als je de auto op het contact zet of start, verschijnt hij altijd eventjes en verdwijnt dan weer, dan komt er als het goed is het aantal kilometers bij te staan wanneer hij weer een beurt moet hebben.

Of heb ik je probleem verkeerd begrepen? Er zijn bij ons namelijk al verschillende keren mensen geweest die vroegen of dat normaal was.

greetz Kleine Wolf

Het is dus niet alleen het servicelampje, het is dit lampje i.c.m. de melding bandenspanning niet gecontroleerd.
Doet zich voor, sowieso bij het starten en ook af en toe tijdens het rijden. Deze melding wordt ook in het storingenlogboek weggeschreven. (valt op te piepen in de boordcomputer) Dus hoort imho niet bij een normale gang van zaken.

Besteld 12 mei, geleverd 9 augustus 2007!
C4GP 2.0 EB6V Exclusive
Kleur: Nocciola
Panoramisch dak
Bluetooth
17 inch velgen Scandola
16 inch velgen Dezent V (winter) met Michelin Alpine4.

Profiel  

hkonin02
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 371

Gepost: 11 augustus 2007 03:08 AM
  [ # 75 ]
Manni1 schreef:

Toevallig heb ik ook bij 115 een trillend stuur gehad. Uitbalanceren en het was goed. Het hoeft dus geen drama te zijn.

C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Profiel  

5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook