1 van de 2
 1 2 Volgende > 

bx tzd service ombouwe naar personenwagen
patchwork
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 02 juli 2007 08:58 PM

hoi ik heb onlangs een bx tzd break service gekocht. hierin is al een achterbank in gehobbyd door vorige eigenaar, een uit een stuk. maar die hoort er niet in, past ook niet. weet er iemand hier meer van af, kan me bv zegge welke achterbanken er zo wel in gemaakt kunnen worde evt.
want ik wil hem liefst zo snel mogelijk van grijs kenteken af, ivm met dat er soms wel iemand achterin zit.

bx 1400 te.
bx tzd 1.8 turbo service break(grijs kenteken)
bx image 1.9 d break (voor onderdele of voor sloop)
bx tzd 1.8 turbo break(eindelijk geel kenteken)

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 juli 2007 09:37 PM
  [ # 1 ]

Het grote probleem is eigenlijk dat je bij een ombouw naar geel kenteken BPM betalen moet.
Klik hier voor meer info. De nieuwprijs kan je hier achterhalen.
Zonder dit, is het illegaal om met een achterbank rond te rijden.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 02 juli 2007 09:41 PM
  [ # 2 ]

Re: bx tzd service ombouwe naar personenwagen

patchwork schreef:

hoi ik heb onlangs een bx tzd break service gekocht. hierin is al een achterbank in gehobbyd door vorige eigenaar, een uit een stuk. maar die hoort er niet in, past ook niet. weet er iemand hier meer van af, kan me bv zegge welke achterbanken er zo wel in gemaakt kunnen worde evt.
want ik wil hem liefst zo snel mogelijk van grijs kenteken af, ivm met dat er soms wel iemand achterin zit.

In een *TZD* Confused:  break hoort volgens mij standaard een deelbare achterbank (2/3 - 1/3), maar ik dacht dat de gaten voor de bouten bij een grijs kenteken toen dicht gelast zaten, las ik ook ergens op dit forum ?

Overigens bestaat de TZD break (geel kenteken) niet, maar zou het een TGD of RD break moeten zijn….staat dat ook zo op je kenteken ?

Wel een TZD-turbo Break.

Profiel  

patchwork
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 juli 2007 09:50 PM
  [ # 3 ]

ja het is wel een tzd op papier een 1,8. grijs kenteken. maar wil er een geel kenteken van maken. dus gaat me waarschijnlijk dus meer moeite koste dan ik dacht, en hoezo moet ik die pbm betale dan?. dacht had gehoopt op goed achterbankje inzette en omkeuren. groeten stefan.

ps had ook keer iets gehoord van een bx break, omgebouwd naar camper inc verhoogd dak. weet iemand hier iets meer van.
lijkt me zo niet te doen maar idee is wel grappig

bx 1400 te.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 02 juli 2007 10:27 PM
  [ # 4 ]

BPM is bij aankoop van die auto nog niet betaald dus moet alsnog betaald worden als je hem op geel kenteken wil zetten.

Profiel  

patchwork
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 juli 2007 10:34 PM
  [ # 5 ]

en dat gaat zeker nog heel wat geld koste die bpm of zal dat meevalle.
anders geen achterbank. matras erin bouwe. achterklep dichtzette. en iets van kussens ertegen aan. zodat je vollop kunt lade. en bij leeg toch chill zitte achterin en zelfs slape. ja ik zit er wel beetje mee wat er mee te doen. gebruik me wage voor alles. ben zelf dj. en ga er mee naar feeste om op te trede. dan veel appretuur erin. maar andere kere liefst stel vrienden. en slaap weleens op de achterbank ook. vandaar dat ik met me bx ben begonne grote ruime auto’s had als 1ste auto bx 1.4 te.

maar punt is de bank die ze nu gemonteerd hebbe, klikt chter niet vast kan ook niet. is eentje uit een stuk en is net te breed voor de kofferbakschermen binnen. was vast gekit zodat ie niet van zijn plek kwam. niet zo mooi dus. verder heerlijke wage. rijd ook zo vlot door als je wilt.

bx 1400 te.

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 02 juli 2007 10:35 PM
  [ # 6 ]
Autofan schreef:

BPM is bij aankoop van die auto nog niet betaald dus moet alsnog betaald worden als je hem op geel kenteken wil zetten.

Voor een camperombouw (hoe je aan de inrichtingseisen wilt voldoen is me een raadsel, maargoed) moet je ook eerst BPM afdragen, aangezien campers op geel kenteken moeten staan. Wel is dat goedkoop in de belasting (een kwartaal per jaar)

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

patchwork
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 juli 2007 10:43 PM
  [ # 7 ]

liefst weer op geel kenteken. maar hoeveel zal die bpm dan nog bedragen. me huidige verzekering vraagt dus ook iets meer voor grijs als geel. ik dacht dat grijs kenteken ook voordeliger was met wegebelasting maar dat is dus niet.

zou het stiekem zond vinde als ik hem hierom weg moet doen. auto heeft nog geen 2 ton op de teller,maar heb ook geen zin in boetes omdat er mensen nu achterin zitte. ze misse achterin ook wel de gordels stiekem, met sommige bochten.
maar als ik hem wegdoe wil ik wel andere bx Smile.

bx 1400 te.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 juli 2007 10:49 PM
  [ # 8 ]
patchwork schreef:

en dat gaat zeker nog heel wat geld koste die bpm of zal dat meevalle.

Als je nu iets met de links doet, dan weet je het antwoord daarop.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 juli 2007 10:52 PM
  [ # 9 ]
patchwork schreef:

liefst weer op geel kenteken. maar hoeveel zal die bpm dan nog bedragen. me huidige verzekering vraagt dus ook iets meer voor grijs als geel. ik dacht dat grijs kenteken ook voordeliger was met wegebelasting maar dat is dus niet.

zou het stiekem zond vinde als ik hem hierom weg moet doen. auto heeft nog geen 2 ton op de teller,maar heb ook geen zin in boetes omdat er mensen nu achterin zitte. ze misse achterin ook wel de gordels stiekem, met sommige bochten.
maar als ik hem wegdoe wil ik wel andere bx Smile.

Nu missen ze de gordels in de bochten, als je een klapper maakt heb je spijt dat je passagiers op een bank zonder gordels hebt vervoerd Shocked  Overigens wel uitzonderlijk, een BX turbodiesel met nog geen 2 ton op de teller.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 02 juli 2007 11:27 PM
  [ # 10 ]

Het is volgens mij geen turbodiesel, Knäckör, maar een ongeblazen.
Denk overigens dat er op je papieren “Citroe BX grijs keteke” staat?  Rolling Eyes

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 02 juli 2007 11:38 PM
  [ # 11 ]

patchwork schreef:

ja het is wel een tzd op papier een 1,8.

Dan is het dus een TZD Turbo als het een 1.8 is. (1769 cc)

De gewone TZD is 1905 CC….1.9 D dus.

Zit er een intercooler boven op de motor ?
(boven het kleppendeksel dus)

Profiel  

patchwork
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 juli 2007 01:45 AM
  [ # 12 ]

is een tzd turbo 1.8 singlepoint injectie.
kenteken vj-20-db

bx 1400 te.

Profiel  

patchwork
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 juli 2007 02:19 AM
  [ # 13 ]

heb nog gecheck die link. die bpm is het me nog wel waard. beetje onkoste meer. maar is te doen. wil liefst deze wage toch fatsoenlijk maken. ben ook al zeer snel gehecht geraakt aan de luxe. en met maar 185.000 op de teller kan ie met onderhoud wel effe vooruit.  wil binnekort de wage ook goed nalopen checken, of ie het waard is. maar heb (nog) niet zoveel kennis van bx. en weet iemand hier een adresje waar ze hem beetje eerlijk naar kunne kijke.  garage of bx kenner in de buurt van tilburg. kom zelf uit oisterwijk

bx 1400 te.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 03 juli 2007 02:28 AM
  [ # 14 ]
oudelut schreef:

Het is volgens mij geen turbodiesel, Knäckör, maar een ongeblazen.
Denk overigens dat er op je papieren “Citroe BX grijs keteke” staat?  Rolling Eyes

Het is nog simpeler: een TZD break is in NL *ALTIJD* een turbodiesel.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 03 juli 2007 02:36 AM
  [ # 15 ]
patchwork schreef:

heb nog gecheck die link. die bpm is het me nog wel waard. beetje onkoste meer. maar is te doen. wil liefst deze wage toch fatsoenlijk maken. ben ook al zeer snel gehecht geraakt aan de luxe. en met maar 185.000 op de teller kan ie met onderhoud wel effe vooruit.  wil binnekort de wage ook goed nalopen checken, of ie het waard is.

De gordels krijg je met een beetje pech nooit voor elkaar. Of ze verplicht zijn of niet - daar doe ik even geen uitspraak over, maar voor veel gebruiksdoelen van de achterbank zijn ze onmisbaar. Door het dichtlassen v/d bouten is dat vaak een groot probleem. Meestal het punt waaraan je ombouwers herkent: het ontbreken van gordels achterin.

De zijruiten v/d geblindeerde achterbouw kunnen lelijk gaan lekken, met ernstige rot en wateroverlast tot gevolg. Absoluut iets om op te letten. Als je er ruiten inzet doe dat dan met ruitenkit, niet met siliconenkit zoals ik eens gezien heb - brrr.

Maar, die kmstand is natuurlijk wél heel verleidelijk (mits die klopt).

Ich bin ein Breaker

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook