mpostma schreef:Harm schreef:Die langsbalk “hoort” er eigenlijk wel onder ja.
Of dat over te zetten is weet ik niet, ik hoop dat binnen afzienbare tijd een keer te kunnen gaan vergelijken.Mijn GTi heeft ook zo’n langsbalk… zit volgens mij aan beide kanten gewoon met boutjes vast. Is best wel een onding dat in de weg zit als je er van die kant bij moet trouwens…
Klopt. De leidingen zitten er wel aan vast gemonteerd (met de krullen vooraan) dus als je de balk laat zitten moet je de leidingen wel veranderen naar laat type 2/3 setup. Ik heb nog wel een subframe liggen, dus wil wel eens kijken of er boutgaten inzitten.
Ok, ik heb inmiddels de keuze gekregen uit een aantal aanbiedingen van zeer vriendelijke mede-forum leden:
1. een compleet 16trs subframe, nog los te halen
2. een kaal GTI type 2 subframe met steunbalk
3. een kaal type 2/3 subframe zonder steunbalk
De purist in mij roept “1 of 2”; de “geen gedoe” partij roept “2 indien dat inderdaad wel roestvrij blijft, en anders 3, maar dan zit ik met die leidingen”.
Nog andere argumenten die ik moet meewegen?
Ich bin ein Breaker
karel schreef:mpostma schreef:Harm schreef:Die langsbalk “hoort” er eigenlijk wel onder ja.
Of dat over te zetten is weet ik niet, ik hoop dat binnen afzienbare tijd een keer te kunnen gaan vergelijken.Mijn GTi heeft ook zo’n langsbalk… zit volgens mij aan beide kanten gewoon met boutjes vast. Is best wel een onding dat in de weg zit als je er van die kant bij moet trouwens…
Klopt. De leidingen zitten er wel aan vast gemonteerd (met de krullen vooraan) dus als je de balk laat zitten moet je de leidingen wel veranderen naar laat type 2/3 setup. Ik heb nog wel een subframe liggen, dus wil wel eens kijken of er boutgaten inzitten.
Ok, ik heb inmiddels de keuze gekregen uit een aantal aanbiedingen van zeer vriendelijke mede-forum leden:
1. een compleet 16trs subframe, nog los te halen
2. een kaal GTI type 2 subframe met steunbalk
3. een kaal type 2/3 subframe zonder steunbalkDe purist in mij roept “1 of 2”; de “geen gedoe” partij roept “2 indien dat inderdaad wel roestvrij blijft, en anders 3, maar dan zit ik met die leidingen”.
Nog andere argumenten die ik moet meewegen?
De purist tot in de kist roept: “monteer wel een type 1 subframe met langsbalk EN draagarmen die met wentellagers zijn uitgerust ipv rubberen silent-blocs”. Je kan ook overdrijven namelijk.
Ik zou zeggen: als de balk niet past op t type 3 subframe, neem dan een subframe met balk. Giet em vol met wax en dan gaat t volgens mij best goed qua roest.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb volgens mij nog nieuewe (in verpakking) type 1 stootstrips
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:ik heb volgens mij nog nieuewe (in verpakking) type 1 stootstrips
Dat zijn bumperstrips, geen deurstrips he
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
PrutsyLJ schreef:McDean schreef:ik heb volgens mij nog nieuewe (in verpakking) type 1 stootstrips
Dat zijn bumperstrips, geen deurstrips he
ook deurstrips
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:PrutsyLJ schreef:McDean schreef:ik heb volgens mij nog nieuewe (in verpakking) type 1 stootstrips
Dat zijn bumperstrips, geen deurstrips he
ook deurstrips
Zaten die in het sinterklaaspretpakket wat we toen gekocht hebben ?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Hee Karel, gefeliciteerd met deze mooie aankoop. Wie had dit gedacht dat jij nog eens een type 1 zou kopen. Zat eigenlijk meer te wachten dat je een type 3 Turbodiesel break zou aanschaffen.
Goeie zaak dat je deze BX weer helemaal toppie wil maken. Hopelijk kunnen we hem een keertje ontmoeten op dees of gene meeting.
By the way: mijn ex-GTi uit ‘86 had toendertijd ook al last van een verrot subframe, dus subframes van vroege type 2’s kunnen ook problemen opleveren.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
PrutsyLJ schreef:McDean schreef:PrutsyLJ schreef:McDean schreef:ik heb volgens mij nog nieuewe (in verpakking) type 1 stootstrips
Dat zijn bumperstrips, geen deurstrips he
ook deurstrips
Zaten die in het sinterklaaspretpakket wat we toen gekocht hebben ?
jup
maar ik zal voor de zekerheid even kijken indien intresse ?? karel??
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
karel schreef:Ok, ik heb inmiddels de keuze gekregen uit een aantal aanbiedingen van zeer vriendelijke mede-forum leden:
1. een compleet 16trs subframe, nog los te halen
2. een kaal GTI type 2 subframe met steunbalk
3. een kaal type 2/3 subframe zonder steunbalkDe purist in mij roept “1 of 2”; de “geen gedoe” partij roept “2 indien dat inderdaad wel roestvrij blijft, en anders 3, maar dan zit ik met die leidingen”.
Nog andere argumenten die ik moet meewegen?
Ook al ben ik een redelijk purist wat type 1’s betreft; ik zou in dit geval niet twijfelen en het beste subframe monteren. Aan de buitenkant van de BX zie je echt niet wat voor subframe eronder zit.
Het subframe wat je er onder gaat zetten, moet gewoon bikkelhard zijn en het kunnen uithouden tot de laatste snik.
Succes met de keuze en veel sleutelplezier toegewenst.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
McDean schreef:
maar ik zal voor de zekerheid even kijken indien intresse ?? karel??
Jazeker!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Wat het subframe betreft heb ik geen mening.
Maar ik raad je heel sterk af zo’n problematisch demonisch ding als een automatische choke te monteren. Vergeet niet, je TRS zuipt al door z’n automaat.
Mocht je het toch doen, heb ik natuurlijk interesse in je chokekabel.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
als je goed weet hoe je zo’n choke moet afstellen, samen met de rest van de carb ,is het echt geen demonisch ding.
het is vaker de onkunde (lees, er niet mee overweg kunnen) dan het ding zelf ,wat zulke uitspraken ten berde brengt.
ik heb er iig nooit trammelant mee gehad, en wist zelfs exact waneer hij nog in werking was en waneer niet.
maar goed wat een boer nie kent vreet ie ook niet…
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Kan me hoe dan ook niet voorstellen dat je hogere kosten door regelmatig afstellen en een hoger verbruik bij koude motor geschikter vindt dan zelf de choke regelen (binnen 25 seconden heb ik ‘m niet meer nodig in de winter, in de zomer zelfs helemaal niet).
Het aantal mensen dat zo’n ingewikkeld stom stuk techniek nog kan afstellen neemt heel erg hard af iig. Als je een handchoke al hebt, wegen de kosten van aanschaf en afstellen absoluut niet op tegen het zogenaamde gemak van zo’n ding.
Maar aan de andere kant is het ook best een gevoelsding:
Mijn antipathie naar die krengen is gebaseerd op ervaring uit het verleden, auto’s van m’n moeder etc. Hoe dan ook zal ik nooit en te nimmer een auto bezitten met zo’n ding. Ze wekken bij me extreme agressie op, haat ze net zo veel als Nazi’s.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Wat het subframe betreft heb ik geen mening.
Maar ik raad je heel sterk af zo’n problematisch demonisch ding als een automatische choke te monteren. Vergeet niet, je TRS zuipt al door z’n automaat.
Mocht je het toch doen, heb ik natuurlijk interesse in je chokekabel.
Het verbruik lag bij mij ongeveer op 1:12, gezien over de km’s wat ik er mee gemaakt heb.. Dit vind ik niet echt zuipen. Ook te bedenken dat er veel stad/file km’s bij hebben gezeten. Dit alles wel nadat ik de handchoke had ingebouwd.
Ter vergelijk—> over hetzelfde soort traject scoort mijn BX 14 ongeveer een verbruik van 1:13/14.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
macnail schreef:Hee Karel, gefeliciteerd met deze mooie aankoop. Wie had dit gedacht dat jij nog eens een type 1 zou kopen. Zat eigenlijk meer te wachten dat je een type 3 Turbodiesel break zou aanschaffen.
Van het idee “aanschaffen” ben ik even afgestapt; er staat er 1 in de stalling (met een probleempje) en er wordt er 1 omgebouwd.
Goeie zaak dat je deze BX weer helemaal toppie wil maken. Hopelijk kunnen we hem een keertje ontmoeten op dees of gene meeting.
By the way: mijn ex-GTi uit ‘86 had toendertijd ook al last van een verrot subframe, dus subframes van vroege type 2’s kunnen ook problemen opleveren.
Ik hoop het, zin genoeg, nu de tijd nog…
Ich bin ein Breaker