Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Mooi dat je plezier hebt van de bandjes, ik zal zondag wel zien hoe ze staan
Eveneens ben ik tevens ook.
Vandaag de ontsteking (even) beet gehad. De rotor en kap waren aardig geoxideerd, en bovendien bleek dat één van de bougieschachten verzopen was in de LHM… Maar waar dat nou vandaan gekomen is? Zal vorige week wel wat ongemerkt fout zijn gegaan bij de octopus-operatie.
Het is sowie so tijd voor een verse kap + rotor.
Ich bin ein Breaker
We komen er wel.
Gisteren per post de knopjes voor de spiegelstaken ontvangen; plaatsen stelt niet zo heel veel voor….
En ook maar eens de autoradio aangesloten. Dat leverde weer de nodige leermomenten op. Zo wist ik niet dat je voor het verwijderen van de radiobak van een type 1 (ik moest een beugel inbouwen) zowat het halve dashboard los moet halen
Ik ben eruit gekomen en het werkt allemaal, én alles zit weer op z’n plek.
Ik heb me verbaasd over het grote aantal schroefjes in het dashboard en het ook erg grote aantal lampjes rond het kachelpaneel. 3 lampjes voor de knoppen en dan ook nog eens 2 kleine interieurlampjes boven het paneel. Erg fraai gemaakt allemaal, dat wel.
Ich bin ein Breaker
zie mijn verhaal over het onderdashbord.als je het paneel los hebt is het vervangen van de pitjes kinderspel….
maar mooi als die verlichting op de radio en de aansteker ook werkt….(de groene lampjes bedoel ik)
geeft echte tijpe 1 sfeer in je auto…)
de citroen-liefhebber
Assitch schreef:zie mijn verhaal over het onderdashbord.als je het paneel los hebt is het vervangen van de pitjes kinderspel….
maar mooi als die verlichting op de radio en de aansteker ook werkt….(de groene lampjes bedoel ik)
geeft echte tijpe 1 sfeer in je auto…)
Jaja, dat doet het allemaal weer. Ziet er inderdaad prachtig uit, alleen jammer dat die asbak in de weg zit
Alleen het lampje in de radio zelf had ik in - ahum - 1989 (zo lang heb ik het ding) al moeten vervangen want toen was het al kapot - ik zal eens naar een geschikt lampje zoeken
Ich bin ein Breaker
Ledje? gaat niet zo snel kapoef
Test
Thijsvandebles schreef:Ledje? gaat niet zo snel kapoef
Dit is zo’n recht buislampje, in een maat die alleen Philips gebruikt als ik me goed herinner (heb die dingen vroeger bij bosjes gerepareerd).
Een paar groene miniledjes in serie zou op zich wel moeten kunnen.
Ich bin ein Breaker
als het de lampjes zijn die ik denk dat je bedoelt (volgt u het nog?) dan zitten die ook in xantia’s. die grotere lampjes die je in een zwart voetje drukt.. heb ik gewoon bij de dealer gekregen
in een digit zitten die ook in het dashboard zelf, dus ik kon er wel een paar gebruiken
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:als het de lampjes zijn die ik denk dat je bedoelt (volgt u het nog?) dan zitten die ook in xantia’s. die grotere lampjes die je in een zwart voetje drukt.. heb ik gewoon bij de dealer gekregen
in een digit zitten die ook in het dashboard zelf, dus ik kon er wel een paar gebruiken
Bedankt voor het meedenken, maar het ging hier om het schaalverlichtingslampje van deze radio:
Zijn de lampjes die jij bedoelt nuttig voor een ‘gewoon’ type 1 dashboard?
Edit: ja, de “gewone kleine witte lampjes met steekvoet” kun je prima bij de dealer halen, zijn zelfs nog iets in de buurt van enigzins betaalbaar.
Ik had er nog wat liggen (goede uitgesorteerde oude en zelfs wat echt nieuwe) dus de lastigst bereikbare lampjes zijn nu nieuw.
Ich bin ein Breaker
Oh, dit is nog zo’n radio met een verstelbare ferrietkern van de AM spoel op de voorkant. Dat is echt lachen zeg.
Test
Thijsvandebles schreef:Oh, dit is nog zo’n radio met een verstelbare ferrietkern van de AM spoel op de voorkant. Dat is echt lachen zeg.
Ja, mooi he? Dat (de foto is van internet) is dus mijn eerste autoradio, al sinds mijn allereerste auto (1989) mijn trouwe radio geweest en naar heel wat auto’s (t/m mijn eerste BX) meeverhuisd. Nu dus een plek in trashje.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:hel1 schreef:a
Zijn de lampjes die jij bedoelt nuttig voor een ‘gewoon’ type 1 dashboard?die zitten toch ook in de verlichting boven het bedieningspaneel van de verwarming?
daarom dacht ik dat je die bedoeldezo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:karel schreef:
Zijn de lampjes die jij bedoelt nuttig voor een ‘gewoon’ type 1 dashboard?
die zitten toch ook in de verlichting boven het bedieningspaneel van de verwarming?
daarom dacht ik dat je die bedoelde
Het ging dus inmiddels om het schaalverlichtingslampje voor mijn radiootje. Een oud ding zoals je ziet, en wat ik me er van herinner “was er iets mee” , dwz al te snel openmaken zorgde voor een afgebroken wijzertje ofzoiets vaags, en dat mono/stereo schakelaartje was ook heel teer zodra het open lag. Nouja, heeft niet de allerhoogste prio blijkt uit de feiten (het wacht pas 18 jaar, dus een paar jaar meer boeit ook niet zo….).
Ich bin ein Breaker