2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Voorruit vervangen: zelf te doen?
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 juli 2007 01:24 AM
  [ # 16 ]

Er van uitgaande dat alle kitresten zijn verwijderd?
Zowel van je kozijn als van je ‘nieuwe’ raam…
En je hebt een nieuw rubber aan de bovenkant?

Eerst moet er een primer worden aangebracht op de te plaatsen ruit en er moet een ferme kitlaag worden aangebracht op je kozijn, ongeveer een cm dik.

Daarna 2 zuignappen op je raam plaatsen en met zijn 2en de ruit op zijn plaats leggen en laten rusten op de randjes onderaan die er speciaal voor zijn gemaakt.
Vaak zijn die al wat verzakt dus de ruit goed naar boven trekken zodat het rubber mooi aansluit.

Vervolgens goed aanstampen met je vuisten en klaar is kees.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 10 juli 2007 02:02 AM
  [ # 17 ]
Ries schreef:

Vervolgens goed aanstampen met je vuisten en klaar is kees.

Ik zou daar wat voorzichtiger mee zijn, een gelaagd ruit sla je zo kapot

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 juli 2007 02:15 AM
  [ # 18 ]

Gewoon goed aanstampen, als die ruit goed is sla je hem niet zo kapot.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 10 juli 2007 02:26 AM
  [ # 19 ]

Ik heb nog niets ondernomen Wink
Hoe heb jij de ruit eruit gekregen als ik vragen mag?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 juli 2007 02:42 AM
  [ # 20 ]

Volgens mij staat dat in 1 van mijn vorige berichten. Confused

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 10 juli 2007 03:37 AM
  [ # 21 ]
Ries schreef:

Gewoon goed aanstampen, als die ruit goed is sla je hem niet zo kapot.

Laat je door mij niet tegenhouden hoor, zorgvuldig alles schoonmaken, netjes de kit aanbrengen, voorzichtig het ruit er op leggen, een paar flinke klappen en…..............shit, gescheurd.

Doen we het gewoon nog een keer toch?

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 juli 2007 03:51 AM
  [ # 22 ]

Ja, het ruit, dat klopt, dat is zo kapot… Rolling Eyes

Zeg, ik verzin dit niet, ik heb dit met de ramenboer zo gedaan…
Als je er niet bij bent geweest, wees dan niet zo zelfverzekerd.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 10 juli 2007 04:18 AM
  [ # 23 ]

Ik ben niet zelfverzekerd, ik spreek uit ervaring.

Je zegt:

Daarna 2 zuignappen op je raam plaatsen en met zijn 2en de ruit op zijn plaats leggen en laten rusten op de randjes onderaan die er speciaal voor zijn gemaakt.
Vaak zijn die al wat verzakt dus de ruit goed naar boven trekken zodat het rubber mooi aansluit.

Vervolgens goed aanstampen met je vuisten en klaar is kees.

Ik neem dan aan dat je het hebt over de ruit aanstampen, of heb ik wat gemist?

Welnu, er is geen harde klap nodig om het te laten scheuren en we hebben het hier tegen iemand die het nog nooit heeft gedaan, dus laten we hem op het goede spoor zetten. Een ouderwetse geharde ruit sla je met je vuisten niet kapot, een gelaagde ruit is veel kwetsbaarder dus een beetje beleid kan geen kwaad.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 10 juli 2007 11:24 AM
  [ # 24 ]
Ries schreef:

Volgens mij staat dat in 1 van mijn vorige berichten. Confused

Er zijn toch meer wegen naar rome?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 juli 2007 07:01 PM
  [ # 25 ]

Jazeker, Via Appia, Via Flaminia, Via Salaria, Via Latina…
Ik ken echter maar 1 weg om een ruit er uit te halen…Via ijzerdraad Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25622
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 juli 2007 07:13 PM
  [ # 26 ]
Han S schreef:

Ik ben niet zelfverzekerd, ik spreek uit ervaring.

Je zegt:

Daarna 2 zuignappen op je raam plaatsen en met zijn 2en de ruit op zijn plaats leggen en laten rusten op de randjes onderaan die er speciaal voor zijn gemaakt.
Vaak zijn die al wat verzakt dus de ruit goed naar boven trekken zodat het rubber mooi aansluit.

Vervolgens goed aanstampen met je vuisten en klaar is kees.

Ik neem dan aan dat je het hebt over de ruit aanstampen, of heb ik wat gemist?

Welnu, er is geen harde klap nodig om het te laten scheuren en we hebben het hier tegen iemand die het nog nooit heeft gedaan, dus laten we hem op het goede spoor zetten. Een ouderwetse geharde ruit sla je met je vuisten niet kapot, een gelaagde ruit is veel kwetsbaarder dus een beetje beleid kan geen kwaad.

Je wil inderdaad niet weten wat een zooi het geeft als je de gesprongen ruit, inclusief nate sikaflex weer uit de sponning kan gaan halen! Bij ons waren de twee autobanden die op de ruit lagen de zwaar toen iemand een deur dicht gooide….(BX voorruit)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook