1 van de 14
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Progress Jay - raar veren..
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 05 juli 2007 04:52 PM

Afgelopen tijd was ik erg druk met m’n nieuwe baan en het feit dat ik binnenkort vader wordt, dat de Progress er wat bij in geschoten is.

Een poos terug had ik een draadje over de “garage soap,” verder heb ik weinig problemen gehad met de hydrauliek. Daar ik een nieuwe baan heb en veel rijdt per jaar, was ik mij aan het oriënteren op een Xsara 1.9. Komende tijd heb ik veel onkosten dus heb ik besloten de BX nog een poos te rijden. Maar dan moet er het één en ander gebeuren. En zou ik graag wat meningen willen horen van jullie experts Wink

- Mijn D-riem moet echt vervangen worden.
- Hoogteregelaar moet gereviseerd/ vervangen worden.
- Koppeling is behoorlijk aan het eind van zijn latijn. Schakelt slecht,  koppeling heeft denk 2 á 3 cm speling op pedaal…
- Veerpoten zijn slecht.
- En nog wat kleine dingetjes als schakelaartjes e.d

Ook verlies ik veel koelvloeistof, geen zichtbare lekkage dus vrees ik koppakking.

Ik ben echt gek op mijn auto en dat is ook een beetje m’n zwakke punt. Ik vind het zonde om hem weg te doen, brengt gewoon geen reet meer op. Ik heb ‘m gekocht voor 300,-  Cool  en er al veel aan gedaan.

Al met al weer een giga-klus. Het liefst wil ik alles zelf doen of met hulp (vrijwilligers Confused: ) Maar mijn vraag of dit nog wel de moeite is en of het wat betaalbaar blijft. Kan ik bijvoorbeeld nog een eind rijden met een gare koppeling?

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 juli 2007 07:07 PM
  [ # 1 ]

Hey Jaco…

Je weet waar je welkom bent he Very Happy

koppeling en Driem doen we in een uurtje of 5, en de rest van de klusjes is niet eens zo heel erg veel werk!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
juulke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 20-06-2007

Gepost: 05 juli 2007 07:07 PM
  [ # 2 ]

Ik zou je bx gewoon opknappen. De Progress is een hele fijne bx, heb er zelf 3 jaar in gereden.
Ik heb thuis nog een haast complete citroen bx progress staan, waar nog veel goede onderdelen op zitten. Dus wanneer je iets nodig hebt dan hoor ik het graag. Kan je van twee een fatsoendelijke maken, toch.  Smile
De veerpoten zijn nog goed van mijn progress, tevens heb ik nog een goede hoogteregelaar en het een en ander aan schakelaars, noem maar op wat je nodig hebt.

Trotse eigenaar van BX GTi 1987
2 x 2CV, opknappers (Staat in de planning voor volgend jaar)
Stalling Gezocht !!!

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 05 juli 2007 07:56 PM
  [ # 3 ]

Razz Kijk dat klinkt als muziek in mijn oren! Ik moet nog ff plannen hoe wat en wanneer ik met deze klus kan beginnen.

@ Mechuccio: zou inderdaad graag van je kennis en ruimte gebruik willen maken. Sleep ik David_tb mee, leuk om weer wat te leren en doen. De D-riem van de Voltage verliep ook gesmeerd!

@ Juulke : Ik weet niet hoelang je je Progress nog even heb staan? Als ik weet wanneer ik kan ga beginnen zou ik graag wat onderdelen van je willen overnemen.

Joepie! Het gaat weer helemaal kriebelen! Het is meer uit hobby dat ik de Progress wil opknappen hoor. Echt rationeel is het niet Confused

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
juulke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 20-06-2007

Gepost: 05 juli 2007 08:11 PM
  [ # 4 ]
Jay2 schreef:

Razz Kijk dat klinkt als muziek in mijn oren! Ik moet nog ff plannen hoe wat en wanneer ik met deze klus kan beginnen.

@ Mechuccio: zou inderdaad graag van je kennis en ruimte gebruik willen maken. Sleep ik David_tb mee, leuk om weer wat te leren en doen. De D-riem van de Voltage verliep ook gesmeerd!

@ Juulke : Ik weet niet hoelang je je Progress nog even heb staan? Als ik weet wanneer ik kan ga beginnen zou ik graag wat onderdelen van je willen overnemen.

Joepie! Het gaat weer helemaal kriebelen! Het is meer uit hobby dat ik de Progress wil opknappen hoor. Echt rationeel is het niet Confused

De bx Progress is afmeldt tot volgend jaar mei dus je hebt nog even.
Ik hoor het dan wel.

Trotse eigenaar van BX GTi 1987
2 x 2CV, opknappers (Staat in de planning voor volgend jaar)
Stalling Gezocht !!!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 juli 2007 08:13 PM
  [ # 5 ]

Komt het weer allemaal mooi uit Very Happy
St. Joost is trouwens naast Roermond dus eigenlijk kon het niet beter.
En ach, een D-riem setje en een koppelingssetje kost maar liefst een euro of 200 samen dus vind ik het nog best rationeel ook eigenlijk Wink

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 juli 2007 08:47 PM
  [ # 6 ]

op knappen BX en worden schaarser Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 06 juli 2007 01:10 AM
  [ # 7 ]

Ik zeg: slopen! Progressen zijn er nog zat, en die worden dan lekker nog zeldzamer Wink
Die d-riem hoeft niet veel te kosten, zelfs als je ‘t (bij de hegru voor 120 euro ofzo) laat doen. Een nieuwe koppeling kost wel grof geld als je ‘t laat doen.
Als ‘t nou een ultiem luxe uitvoering was, oke. Maar veel geld stoppen in een kale BX met mooi interieur (wat een Progress in feite is) zou ik niet doen.

Met een kind op komst zou ik persoonlijk lekker een andere auto kopen, en niet in een BX gaan rijden. Beetje airco, airbags en airco is wel fijn in zo’n geval.

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 06 juli 2007 01:35 AM
  [ # 8 ]

idd , slopen die handel Smile voor dat geld heb je zo een andere, of beter idd een veiliger wagen

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 juli 2007 01:51 AM
  [ # 9 ]
Harm schreef:

Ik zeg: slopen! Progressen zijn er nog zat, en die worden dan lekker nog zeldzamer Wink
Die d-riem hoeft niet veel te kosten, zelfs als je ‘t (bij de hegru voor 120 euro ofzo) laat doen. Een nieuwe koppeling kost wel grof geld als je ‘t laat doen.
Als ‘t nou een ultiem luxe uitvoering was, oke. Maar veel geld stoppen in een kale BX met mooi interieur (wat een Progress in feite is) zou ik niet doen.

Met een kind op komst zou ik persoonlijk lekker een andere auto kopen, en niet in een BX gaan rijden. Beetje airco, airbags en airco is wel fijn in zo’n geval.


Even een klein beetje offtopic: er zijn inderdaad bergen progressen, maar dat snap ik niet helemaal. Volgens een of andere site waar alle actiemodellen van de BX staan met hun oplage, zijn er maar 1000 van gemaakt. Vond iedereen ze zo mooi dat ze allemaal zijn behouden ofzo?

Ontopic: Ik denk dat de auto het niet meer waard is. Ik denk dat je, als je de auto sloopt, voor de prijs die je krijgt voor wat losse onderdelen wel een ander BX kan kopen. In ieder geval is het zeker niet rendabel als je het moet laten doen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 19-04-2007

Gepost: 06 juli 2007 01:52 AM
  [ # 10 ]

C4 Picasso, bij voorkeur de klein versie, supercoole kar, maarja, dat ligt wellicht buiten het budget Razz

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 06 juli 2007 01:59 AM
  [ # 11 ]

Even een klein beetje offtopic: er zijn inderdaad bergen progressen, maar dat snap ik niet helemaal. Volgens een of andere site waar alle actiemodellen van de BX staan met hun oplage, zijn er maar 1000 van gemaakt. Vond iedereen ze zo mooi dat ze allemaal zijn behouden ofzo?

Goeie vraag… ik zie ze inderdaad ook bij bosjes!

C4 Picasso, bij voorkeur de klein versie, supercoole kar, maarja, dat ligt wellicht buiten het budget

Ik denk niet dat iemand die een BX rijdt, het geld heeft liggen om een nieuwe auto te kopen….

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 06 juli 2007 02:06 AM
  [ # 12 ]
knäckor schreef:

Even een klein beetje offtopic: er zijn inderdaad bergen progressen, maar dat snap ik niet helemaal. Volgens een of andere site waar alle actiemodellen van de BX staan met hun oplage, zijn er maar 1000 van gemaakt. Vond iedereen ze zo mooi dat ze allemaal zijn behouden ofzo?

Die duizend slaat waarschijnlijk op de 1e serie van mei / juni ‘91, zeg maar met de ‘Zx-00-xx’ kentekenreeks. Toen was de Progress een limited edition, met alle beperkingen van dien: Die wagens waren al geproduceerd, dus fabrieksopties waren niet mogelijk.

Iets later (eind ‘91 o.i.d.) is de Progress met detailwijzigingen toch in het normale leveringsprogramma opgenomen,zo staat ie b.v. in de folder van 1993 ook. Alleen had ie helaas nog steeds de status van actiemodel, dus opties als stuurbekrachtiging of origineel schuifdak of airco waren niet mogelijk, waar dat op een normale 16 TGi kon. 

Die latere reeks heette op het kenteken ook geen ‘Progress’ meer, maar gewoon ‘16 TGi’ en dat stond ook achterop de klep.

Het detailgeneuzel.. Surprisedops::
- Eerste serie had in plakletters ‘BX progress’ staan, later stond de gewone plastic ‘BX 16 TGI’ badge achterop met Progress in plakletters erbij.
- Stootstrips: eerste serie dunne rubberstrips, later dunne rubberstrips met chroominleg á la GTi.
- Kleur: Eerst was Gris Dolmen beschikbaar, later werd dat Gris Silex. Vert Triton was bij beide reeksen mogelijk.
- De eerste serie had nog de 1.6 ‘BDZ’motor, dat werd later de ‘BDY’. Qua vermogen en koppel ontloopt dat elkaar niet.

Een fijne wagen (als meestentijds meerijder) was het wel: die stoelen waren erg prettig, de motor was niet te luid en 150 / 160 cruizen was toen ook geen probleem in Duitsland.
Ik snap alleen niet hoe mensen hier de 1600 motor over de 8000 toeren weten te jagen.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 06 juli 2007 02:08 AM
  [ # 13 ]
Harm schreef:

Even een klein beetje offtopic: er zijn inderdaad bergen progressen, maar dat snap ik niet helemaal. Volgens een of andere site waar alle actiemodellen van de BX staan met hun oplage, zijn er maar 1000 van gemaakt. Vond iedereen ze zo mooi dat ze allemaal zijn behouden ofzo?

Goeie vraag… ik zie ze inderdaad ook bij bosjes!

C4 Picasso, bij voorkeur de klein versie, supercoole kar, maarja, dat ligt wellicht buiten het budget

Ik denk niet dat iemand die een BX rijdt, het geld heeft liggen om een nieuwe auto te kopen….

Of het er niet voor over heeft.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 06 juli 2007 02:10 AM
  [ # 14 ]

ahaaa! Daarom had mijn progress geen progress-onzin erop geplakt en stond er ook geen progress op kenteken!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 juli 2007 02:10 AM
  [ # 15 ]
rb schreef:
knäckor schreef:

Even een klein beetje offtopic: er zijn inderdaad bergen progressen, maar dat snap ik niet helemaal. Volgens een of andere site waar alle actiemodellen van de BX staan met hun oplage, zijn er maar 1000 van gemaakt. Vond iedereen ze zo mooi dat ze allemaal zijn behouden ofzo?

Die duizend slaat waarschijnlijk op de 1e serie van mei / juni ‘91, zeg maar met de ‘Zx-00-xx’ kentekenreeks. Toen was de Progress een limited edition, met alle beperkingen van dien: Die wagens waren al geproduceerd, dus fabrieksopties waren niet mogelijk.

Iets later (eind ‘91 o.i.d.) is de Progress met detailwijzigingen toch in het normale leveringsprogramma opgenomen,zo staat ie b.v. in de folder van 1993 ook. Alleen had ie helaas nog steeds de status van actiemodel, dus opties als stuurbekrachtiging of origineel schuifdak of airco waren niet mogelijk, waar dat op een normale 16 TGi kon. 

Die latere reeks heette op het kenteken ook geen ‘Progress’ meer, maar gewoon ‘16 TGi’ en dat stond ook achterop de klep.

Het detailgeneuzel.. Surprisedops::
- Eerste serie had in plakletters ‘BX progress’ staan, later stond de gewone plastic ‘BX 16 TGI’ badge achterop met Progress in plakletters erbij.
- Stootstrips: eerste serie dunne rubberstrips, later dunne rubberstrips met chroominleg á la GTi.
- Kleur: Eerst was Gris Dolmen beschikbaar, later werd dat Gris Silex. Vert Triton was bij beide reeksen mogelijk.
- De eerste serie had nog de 1.6 ‘BDZ’motor, dat werd later de ‘BDY’. Qua vermogen en koppel ontloopt dat elkaar niet.

Dank je wel dat je even je licht laat schijnen over deze zaak Very Happy Ik heb me dat al heel vaak afgevraagd namelijk. Ook leuk om het ´detailgeneuzel´ eens te horen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
1 van de 14
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook