Harm schreef:Even een klein beetje offtopic: er zijn inderdaad bergen progressen, maar dat snap ik niet helemaal. Volgens een of andere site waar alle actiemodellen van de BX staan met hun oplage, zijn er maar 1000 van gemaakt. Vond iedereen ze zo mooi dat ze allemaal zijn behouden ofzo?
Goeie vraag… ik zie ze inderdaad ook bij bosjes!
Het zijn er volgens mij veel meer geweest; het is een van de latere series geweest in wat nog net de hoogtijdagen van de verkoop mag heten.
Daarna (in de loop van 92 en later) is het snel gekelderd, ook omdat de Xantia al werd aangekondigd natuurlijk.
Ich bin ein Breaker
Harm schreef:ahaaa! Daarom had mijn progress geen progress-onzin erop geplakt en stond er ook geen progress op kenteken!
Mijn ouders, die dus een eerste reeks kochten, waren gelukkig van mening dat een sticker- en stripingloze Progress een stuk minder prullerig overkwam . Waarschijnlijk heeft één van de eigenaren voor jou ook die goede smaak gehad om het niet te bestellen danwel snel de fohn ter hand te nemen.
In ieder geval: het zijn er meer dan duizend geweest, zeker van die 2e reeks. Of het rationeel is om ‘m op te knappen; dat is het waarschijnlijk nooit bij een standaard BX.
Gelukkig is niet alles rationeel.
rb schreef:Ik snap alleen niet hoe mensen hier de 1600 motor over de 8000 toeren weten te jagen.
Eh - kwestie van gasgeven in niet de állerhoogste versnelling. Het liep trouwens schitterend rond, niet trillerig, bokkerig of plofferig, hij had er echt zin in.
Ich bin ein Breaker
slopen die hap
citroenc2 schreef:slopen die hap
Dacht ik eigenlijk ook aan. En onderdelen voor het clubmagazijn.
Matthijs2006 schreef:citroenc2 schreef:slopen die hap
Dacht ik eigenlijk ook aan. En onderdelen voor het clubmagazijn.
zelf een sloopmeeting houden dan vangt de ts nog iets bij de club krijg hij nix
maar er moet erg veel geld in de bx en dat is hij denk ik niet meer waard
karel schreef:rb schreef:Ik snap alleen niet hoe mensen hier de 1600 motor over de 8000 toeren weten te jagen.
Eh - kwestie van gasgeven in niet de állerhoogste versnelling. Het liep trouwens schitterend rond, niet trillerig, bokkerig of plofferig, hij had er echt zin in.
Het is off-topic en excuses daarvoor, maar gaan kleppen dan niet zweven o.i.d. (zeg maar het equivalent van een kapotte distributieriem, klep en zuiger ontmoeten elkaar)?
rb schreef:karel schreef:rb schreef:Ik snap alleen niet hoe mensen hier de 1600 motor over de 8000 toeren weten te jagen.
Eh - kwestie van gasgeven in niet de állerhoogste versnelling. Het liep trouwens schitterend rond, niet trillerig, bokkerig of plofferig, hij had er echt zin in.
Het is off-topic en excuses daarvoor, maar gaan kleppen dan niet zweven o.i.d. (zeg maar het equivalent van een kapotte distributieriem, klep en zuiger ontmoeten elkaar)?
Ging prima. Ik heb ‘m ook niet de schaal uitgetrapt, dat leek me nou weer geen goed idee…
Ich bin ein Breaker
A word from TS…
Kijk zo leer ik nog weer ‘s wat van m’n auto! Ik hou wel van wat zij-draadjes. Maar om toch weer op m’n hoofd-draad te komen…
Slopen of fixen… Aanvankelijk dacht ik ook slopen of doneren aan BX-club, eerlijk is eerlijk het is geen beste wagen meer. Al rij ik er nog steeds erg lekker in. Helaas is mijn ervaring met de BX erg beperkt, heb alleen maar in de BX van Tonie gereden. 16V en de 8V—-> geweldig Maar daarom is het voor mij wel moeilijk in te schatten of het allemaal de moeite is. Daarom iets meer info.
De BX is van ‘91 en heeft bijna 230000 op de teller. Het moterblok loopt nog erg goed. Maar ik maak de laatste tijd wel veel kilometers. De bedoeling is eigenlijk dat ik de Progress zover wil krijgen dat ik er zeker een jaar nog goed in kan rijden. En dan even doorspaar voor een goede Xsara ofzo. Ik ben nu een jaar getrouwd, wordt over 2 maanden pappa en heb een baan in de gezondheidszorg als leerling verpleegkundige. Sparen zal dus niet al te hard gaan. Maar vind het geen probleem nog wat uit te geven aan de Progress dat ik weer een jaar rijden kan.
Nou kan ik wellicht bij Mech sleutelen en heb ik eventueel een donor aan geboden gekregen. Is het advies dan nog steeds slopen? Ik ben er nog net niet helemaal uit, maar bevind me wel in het kamp van opknappen.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
kan je dan niet beter een 205 diesel ofzo nemen? lekker goedkoop en kan je genoeg kilometers mee rijden
Citroën D Special 1970
Wat vraag je me nou? Zoiets vraag je niet aan een Citrofiel!
Maarre, heb me niet op andere merken georiënteerd. Zal het ergens in mijn achterhoofd houden…
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
OscarTZDTurbo schreef:kan je dan niet beter een 205 diesel ofzo nemen? lekker goedkoop en kan je genoeg kilometers mee rijden
Ik zou dan een ZX diesel nemen; groter, kost ook niet veel en rijdt wel heerlijk.
Ich bin ein Breaker
Het lijkt me duidelijk dat Jaco op het moment niet over voldoende financiële middelen beschikt om een goede baby-waardige auto te kopen. Een goede Xsara diesel kost een heleboel geld meer >10x de waarde van de Progress, gezien de directe toekomst zal dat ook wel even blijven (ik spreek uit ervaring, Leerling Verpleegkundigen verdienen het wel maar krijgen het niet)
Daarnaast is Jaco verkikkert op z’n Biks, rijd het idd gewoon nog heel fijn en is het rationele plan een jaar door te rijden om daarna iets nieuwers en beters te kopen. Tot die tijd wil hij deze draaiend houden. Hij weet wat hij aan deze heeft, wat er aan mankeert en hoe/waar hij het tegen vriendenprijzen met vriendelijke hulp kan opknappen. Ook belangrijk; hij (moi incluis) wil graag leren sleutelen, dan is dit de uitgelezen mogelijkheid dacht ik zo.
Bovendien is het altijd erg gezellig in Roermond
Persoonlijk zou ik een Xsara diesel nu kopen, maar Jay geeft eigenlijk duidelijk aan dat het geld hard nodig is de komende tijd en dus dat het een oplap project gaat worden.
En veiligheid is ook maar relatief
Dus, gezien Jay’s wishes en onze kennisverbreding zeg ik: Oplappen! Ik ga mee naar Roermond, da’s zeker (heb daar ook nog 4 bandjes liggen voor een Negronault 19).
Ik zou dan een ZX diesel nemen; groter, kost ook niet veel en rijdt wel heerlijk
Vind maar eens een mooie… Allemaal lelijke Reflexen, ik heb er echt geluk mee gehad, een Voltage is uniek
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
zo’n zx diesel heb ik ook en rijd idd super niet super zuinig 1op16 ongeveer maar het rijd erg relaxt alhoewel ik soms wel een pk’tje of 10 mis
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
david.tb schreef:
Bovendien is het altijd erg gezellig in Roermond
Dus, gezien Jay’s wishes en onze kennisverbreding zeg ik: Oplappen! Ik ga mee naar Roermond, da’s zeker
Agree! Heb ook wel zitten kijken naar wat andere opties. Maar opknappen lijkt me het leukste… Ik vind er ook wel wat voor te zeggen om de Progress weer in orde te maken voor de hobby. Toch? UIteindelijk is dat waar het bij de BX om gaat. Ik citeer Tonie: De BX is de ultieme hobbybak.
Ik ga eens op zoek naar een datum! Dan wordt dit een leuk project-draadje!
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)