Klopt, je moet de snaar flink opspannen.
Ich bin ein Breaker
na een dag moest ik mijn riem van een paar euro naspannen.
Je hebt ‘m toch niet al bij de garage staan?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Morgen gaat ie naar de garage. Zoals ik al zei (of misschien vergeten ops: ) zie ik de snaar over de HP-pomp “glijden” terwijl de pomp stilstaat. Dit gaat gepaard met een oorverdovend gegil. Met wat extra gas geven loopt de pomp weer. Dus lijkt mij dat de pomp vastloopt. Alles al een nagespannen nadat ik de spanner erop had gezet. Snaar staat volgens mij redelijk strak, kan met moeite kwartslag draaien. ik dacht te strak. Ik weet het niet, hij gaat naar de garage met de melding “Joh, dat ding piept en ik snaopt er geene biet vanne…”
Dat piepen moet verholpen worden, klaar. En met een beetje geluk zegt ie “D’r heeft één of andere beunhaas overal vet zitten smeren!” Ik weet van niets
Ik laat morgen wel horen wat het was.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Met precies diezelfde diagnose is een keer mijn auto door de ANWB naar de garage gesleept en werd ik thuis afgeleverd - fijn zou je denken maar het was wel midden in de nacht. Mijn opmerking dat deze pomp stil valt zodra de snaar vet is was aan dovemansoren geplaatst. Meneer wilde gewoon niets meer doen en belde de sleepwagen.
Het vervangen van het snaartje (een oud maar bruikbaar exemplaar had ik zelfs bij me) wilde hij absoluut niet doen omdat volgens hem de pomp vast zat.
Mehoela; er was (aardig) wat diesel op de snaar gelekt door een aanwijsbaar en eenvoudig op te lossen diesellek (het eindstopje van de verstuiverretour was lek). Maar wel als gevolg een uitgefikte snaar. De snaar is vervangen en de pomp heeft het daarna gewoon nog jaren gedaan - de motor was eerder op.
Ich bin ein Breaker
OK, jullie mogen allemaal tegelijk roepen: ZIE JE WEL!!!
ops: Totale rekening bij de garage: 25,- Euro’s. Even snaar gespannen met een riemspannertje. Tadaa, weer een rijdende auto….
Naja, liever erg dom dan een rip uit mijn lijfje.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Jay2 schreef:OK, jullie mogen allemaal tegelijk roepen: ZIE JE WEL!!!
ops: Totale rekening bij de garage: 25,- Euro’s. Even snaar gespannen met een riemspannertje. Tadaa, weer een rijdende auto….
Naja, liever erg dom dan een rip uit mijn lijfje.
ZIE JE WEL!!! . Fijn toch dat ie het weer doet en soms doe je iets niet helemaal goed. Fouten maken is menselijk.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Rielekst
dan kan het grote genieten beginnen!
Progresje is de afgelopen tijd goed verwent!
Daar kun je nu weer een hele poos lol van hebben
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Khep er zelfs over gedroomd Jay… De hele tijd werd ik gillend wakker “ZIE JE WEL” !!??!?! Schalde dan door de oren, badend in het zweet stompelde ik naar de woonkamer om in een stil donker hoekje een fles cheap-ass whiskey naar binnen te gieten. Volgens mijn psychiater moet ik voorkomen dat ik in de buurt van biksen kom. Als therapie wil ik binnenkort toch de stap wagen en je biks therapeutisch aanraken en mischien wel plaats nemen, zelfs, als alles goed gaat een stukje rijden, oxazepam achter de hand natuurlijk.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Terug…
Zo… Na afgelopen seizoen met hele andere dingen te zijn bezig geweest is nu EINDELIJK het auto seizoen voor mij weer begonnen!!
Gisteren de kop eraf en lekker met David aan de BX gesleuteld. Schijven en blokken voor en de radiateur vervangen voor een nieuwe. Ondertussen zitten er een hoop nieuwe onderdelen op de Progress, remmen rondom, D-riem, koppeling, retourleiding, fuseekogel, draagarmlagers, radiateur, waterpomp en wat ander klein grut… 242.000 km nu.
Ding liep als een zonnetje en had er een hoop schik mee. Tot gisteren
Nadat we alles hadden afgerond met remmerij en rad, ging ik een stukje rijden. Stationair liep ie al niet lekker en het zelfdiagnose lampje ging ook nu en dan branden. Telkens als de motor er bijna mee op wilde houden kreeg ie wat gas bij nadat het zelfdiag.lampje ging branden. Ook het rijden zelf ging met schokken. Met gaspedaal gelijk ingedrukt verlies van vermogen/toeren en daarna een schok gas. Op de terugweg naar Veenendaal ging het lampje branden waarna terugloop van vermogen. Niet fijn rijden dus en flink de balen. Heb al wat zoekwerk vericht op het forum over dit soort probleempjes, maar de oplossingen/oorzaken lopen zo uiteen dat ik het maar overlaat aan een ander.
Hier heb ik helaas (nog) geen kaas van gegeten, dus ga ik morgen kijken of de garage een gaatje heeft voor me. Ik denk iets van de benzine/lucht sensor of bombine. Zoiets, hopelijk gaat het meevallen.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Hey Jaco, is er niet toevallig ergens een vacuumslangetje losgeschoten?
Dan krijg je dat soort perikelen wel.
En als je alle slangetjes nagelopen hebt en het dat niet blijkt te zijn, nou ja, dan is het dus iets anders
Succes iig!!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik dacht motormanagement, maar zoals ik al zei; hier heb ik geen kaas van gegeten. Misschien een stomme vraag, maar ja… Maar wat/waar zijn die vermeende vacuum slangetjes? Dan kan ik ze inderdaad eens nalopen.
Haha, ik zat net eens al m’n facturen te bekijken en de bedragen eens op te tellen. Ik lees nog wel eens dat iemand wil weten wat het kost om een BX te rijden. Nu heb ik die van mij voor de schandalige aanschaf prijs betaald van 300,- en ben er net achter dat ik nu op 8x de aanschafwaarde zit aan onderhoud. Waarvan in totaal ca. 300,- aan garagekosten. De rest heb ik zelf of met hulp van forum gedaan. Sweet. Heb de Progress nu zo’n 1.5 jaar. Een realist zou me gek noemen. Moet wel zeggen dat dit m’n duurtse hobby tot nu toe is.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Even een nietszeggend berichtje. Anders krijg je de melding : Er staan geen berichten blablabla.”
Zie vorig blaadje.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hahaha, ik ken dat wel hoor
Ik zit nu ongeveer aan 10 x joupw aanschafprijs aan onderhoud, en das exclusief aanschaf, maar je mot er maar wat voor over hebben he
Die vacuumslangetjes zitten aan je luchtslang, je olievuldop en op andere plekken, je moet gewoon even al je slangetjes die je ziet zitten nalopen om te kijken of ze goed vast zitten of kapot zijn.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Op een gegeven moment heb je de echt kostbare zaken wel gehad, hoor. Met wat ik zo lees ben je al een heel eind, wat dat betreft. Daarna is het “alleen” nog bijhouden en valt het met de kosten ook wel mee… Zolang je je eigen tijd niet meerekent
Tis en blijft een hobby, zo’n bix