Wat een fantastisch voertuig zo’n Citroën. Ik heb wel eens beweerd dat die dingen leven en daarom soms last hebben van een voorbijgaand griepje. Vanochtend reed ik naar mijn werk met in mijn achterhoofd hem naar de garage te brengen naast het werk. Zul je altijd zien; de Progress snorde tevreden over het wegdek alsof er helemaal niets aan de hand was. Toch maar even naar de garage voor een check-up, maar die kon echt niets vinden. Totale kosten: 0,- Kijk, zo houden we de hobby leuk.
Ik denk dat er nog lucht is achtergebleven in het systeem na de radiateur wissel en daarom zo’n slecht lopende auto.
Ik ben helemaal blij, toch nog wat sceptisch, en al volgende dingen aan het bedenken voor de Progress. Ik denk dat het ook eens tijd word om “looks” van de Progress eens aan te pakken. Het zwarte lakwerk bijvoorbeeld, de vorige eigenaar heeft de raamstijlen en achterklep met een kwast geverfd. Ziet er niet uit! En als ik er tegen aanloop, andere velgen en bredere banden. En dan ook nog…. en…. *zwijmel*
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Hoe doet het Volcane stuur het in Progress?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Stuurtje is fijn, wel even wennen daar ie een andere positie heeft dan het orginele. De stoel/stuur verhouding ligt iets anders. Ik vind het fijn. Al moet ik er nog wel iets op vinden om het “knipperlicht -af-laten-slaan-schakelaartje” weer in werking te krijgen.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Jay2 schreef:Al moet ik er nog wel iets op vinden om het “knipperlicht -af-laten-slaan-schakelaartje” weer in werking te krijgen.
Awel, iemand een idee?
Jay heeft een van mijn Volcane stuur in z’n biks gezet. Het “probleem” is nu dat het platieken nokje wat de richtingaanwijzer terug duwt te kort is (lees: stuur is anders en dus komt ‘ie er niet bij). Iemand een idee om dit op te lossen? Pinnetje of stukkie plastiek aanlijmen wellicht?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bij het Xantia-stuur wat ik in de BX heb pasgemaakt zat ook een verkeerd nokje, maar dat kon er simpel vanaf: Borgveerring eraf halen, nokje eraf, goede nokje (van het BX-stuur) erop en ring weer erop.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Bij het Xantia-stuur wat ik in de BX heb pasgemaakt zat ook een verkeerd nokje, maar dat kon er simpel vanaf: Borgveerring eraf halen, nokje eraf, goede nokje (van het BX-stuur) erop en ring weer erop.
Zit mijns inziens geen borgveer in beide sturen…
Jay?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Zal binnenkort eens kijken. Eerst slapen, wekker gaat om 5:45 weer. Bedankt voor de tips. Zat zelf ook al te kijken dat het nokje eraf kon. Dacht van wel, maar had nog niet goed gekeken.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Ik heb ooit een ZX-stuur uit een BX gehaald op de sloop.
En daar zat een stukje metaal aan het nokje vastgemaakt (weet niet hoe)
Daarmee deed de raw. het wel
Leek wel een stukje lood om je wielen mee te balanceren
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
David.tb heeft de ZX van Stan gekocht en daar zaten deze banden onder. Die zitten nu dus onder die van mij. David vond zijn oude Volcane velgen/banden mooier en beter. Een setje grotere bredere banden is echt een wereld van verschil. Onder de ZX hadden ze de neiging wat te “dweilen,” maar ze zijn echt voor de BX gemaakt. Wat heerlijk rijden. Het veert beter, stuurt beter en ziet er veel mooier uit!
Het ZX stuurtje gaat weer uit de BX, ik vind de positie niet lekker (ligt te veel naar achter) en kan er niet ontspannen een eind mee rijden. Dus het oude stuur er weer in.
Nu nog een andere bumper…
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Het ziet er verschrikkelijk mooi uit, helemaal zoals een BX eruit moet zien. En idd, nieuwe bumper, voorscherm….
Ik trek ff een groene los om te beraadslagen wat met de audio te doen…
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Mmmm, ik stond achter een slOpel met zo’n chromen rand… en die zijn super handig als het gaat om een achterlichtcheck. Bleek dat mijn remlichten het niet deden. Dank je wel Opel, toch nog ergens goed in. Nu heb ik al een eerder mijn remlichtpedaalschakelaartje (krijg ik hier punten voor?) eens eruit gehad en gelijmd. Deze heeft het nu denk ik weer begeven. Nu is mijn vraag of dit een dezelfde schakelaar is als die van een ZX? Voordat David ‘m uit de ZX trekt…
Plaatje, hopelijk duidelijk. Het is geen makkelijk plekje om een foto te maken.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Rijdt toch een stuk prettiger wetende dat de bestuurders achter je ook kunnen zien dat je in de ankers gaat?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Absoluut, ik moest bij me in de straat een noodstop maken voor *&^&*$%%^# op een scooter. En je weet wat ik van scooters vind Maar de auto achter stond ook op tijd stil.
Armsteun is zwaar chill btw
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Doet het lekker zo’n steun. Biks wordt mettertijd een stuk relaxter. Mag ook wel na 3.000 Euries invest (ex aanschaf)
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Waah! Wat een drukte kun je soms toch hebben. En bij mij schiet er dan al heel snel m’n Citroën hobby er bij in! Maar nu heb ik heerlijk vakantie en ligt m’n dochtertje te slapen na er een heerlijk fruithapje in gestopt te hebben.
Afgelopen week ben ik in Limburg op vakantie geweest, fantastisch. Die BX is er toch wel voor gemaakt om door heuvels en slingerweggetjes te rijden. Toch is er iets heel mafs aan de BX, wat ik niet zo goed snap.
Al enige tijd viel mij op dat de BX erg slap veerde. Met name de achterkant “slaat” door. Wanneer ik met normale snelheid een drempel neem, veert met name de achterkant helemaal slap. Ik hoor en voel dan dat ie teveel doorslaat, tegen de aanslag aan. Dit is erg vervelend, want ik geloof nooit dat de achterkant helemaal door hoor te slaan. De hele vering voelt ook erg zacht aan en de BX reageert erg traag om op goede hoogte te komen, als er mensen bv. in,- en uitstappen.
Ik ben er voor de vakantie bij de garage geweest om eerst maar eens de bollen na te laten kijken. Volgens de monteur waren die OK (zonder te meten….) maar hij was het met mij eens dat de achterkant veel te zacht was en snapte eigenlijk ook niet waardoor dat kon komen. Drie dagen later had de monteur tijd om de BX op de brug te zetten. Einde van de middag kreeg ik een belletje dat ie klaar was en niets heeft kunnen vinden. Het vreemde was dat de BX net die dag ook beter veerde….
Wat ik van de monteur moest doen: Wanneer de BX zo vreemd veerde de hoogte meten. Volgens de monteur was de rijhoogte te hoog. En dat viel mij ook al wel op—> meer dan een hand ruimte tussen voorband en wielkas.
Kan dit inderdaad de oorzaak zijn van slap veren? Want dan moeten de hoogteregelaren worden gedaan, toch?
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)