Een BX is ook een prima gezinsauto hoor, heb zelf 3 kids en past er allemaal prima in. Heb hiervoor een ZX gehad en die was echt niet ruimer, en tja, een BX heeft toch ff meer
Groet Erwin
Ride to live, live to ride
Helemaal top. Woensdag 25 juli gaat het beginnen. Dan ga ik met Tonie de D-riem en de koppeling doen. Super veel zin in! Tonie wil z’n 6-bak dan ook in z’n Bix hangen, ben benieuwd. Zal een leerzame dag worden dan. Ik hou het op de hoogte.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
jup dat gaat goed komen!
De loods wordt goed gebruikt en mijn handen jeuken inmiddels alweer.
Gisteren heb ik nog de D-riem van een berlingo 1.9D gedaan, dus ik ben alweer goed ingeklust.
kom maar op
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
mssl schreef:Zozo dat is mooi! Ook nog de koppeling en 6 bak van Tonie doen staat garant voor een dag vol met geouwehoer?
Nee hoor, dat vraagt om een goed time-management en een uitmuntende taakverdeling! Zo’n klein karweitje stelt toch ook niets voor? Beloofd een mooie dag te worden vol deugzame arbeid.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
En Jaco tuft inmiddels rond met een hagelnieuwe koppeling in zijn Progress!
Het was een erg gezellige dag gister met een hoop gesleutel.
Pim kwam ook nog even langs met zijn ZX om er een nieuwe uitlaat onder te hangen en nam lekkere echte Bossebollen mee (jum)
voor een fotoverslag moet je even wachten tot de server weer online is, ik heb het aangepast met thumbs zodat het voor iedereen nog binnen te halen is
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dat ben ik dan geloof ik
mijn standaard sleutelshirtje
Mechuccio schreef:En Jaco tuft inmiddels rond met een hagelnieuwe koppeling in zijn Progress!
Het was een erg gezellige dag gister met een hoop gesleutel.
Pim kwam ook nog even langs met zijn ZX om er een nieuwe uitlaat onder te hangen en nam lekkere echte Bossebollen mee (jum)voor een fotoverslag kun je HIER klikken!
BoSCHebollen! haha!
Mijn volcane bromt weer lekker over de weg, zometeen even nieuwe slangen bestellen. Dan kunnen we er weer tegenaan!
Was idd een leerzame en gezellige dag gister!
Volcane 1.9I
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Pimpert schreef:
BoSCHebollen! haha!
Mijn volcane bromt weer lekker over de weg, zometeen even nieuwe slangen bestellen. Dan kunnen we er weer tegenaan!
Was idd een leerzame en gezellige dag gister!
oow jah ops: Boschebollen
Had je net nog proberen te bellen om te vragen hoe die het deed
Maar kennelijk goed dus!
Hoe is het met het motormanagement? is dat lampje nu ook uit gebleven?
Mechuccio schreef:Pimpert schreef:
BoSCHebollen! haha!
Was idd een leerzame en gezellige dag gister!oow jah ops: Boschebollen
Had je net nog proberen te bellen om te vragen hoe die het deed
Maar kennelijk goed dus!
Hoe is het met het motormanagement? is dat lampje nu ook uit gebleven?
Om eerlijk te zijn nog niet op gelet. Ik ben er vort zo aan gewend dat ik er totaal niet op gelet heb. Slangen zijn besteld, en bandje wordt geplakt. Hopelijk kan ik dan weer even die paar maanden vooruit. Lijkt me heerlijk. Nog even genieten van het monstertje, voordat david er zijn plezier mee opkan…
Ik zal es letten op het lampje morgen ochtend. De uitlaat is iig een heel stuk minder lek als de vorige! haha! Morgen weer aan de slag met de 6bak?
Volcane 1.9I
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
En HIER is het fotoverslag met thumbs, voor iedereen te zien
EDIT: de server is een beetje overbelast, als je kruisjes ziet ipv foto’s ff op F5 drukken, dan probeert ie het opnieuw!
Zo, zal ook eens wat zeggen over m’n wagen… Ik ben helemaal blij met m’n nieuwe koppeling Er zit een Lux in en ik weet dat de meningen uitéén lopen over hoe dit zou koppelen. Ik ben erg tevreden, het loopt erg soepel. Zelfs m’n vrouw rijdt nu in een vloeiende beweging (ssst ops: )
Ik heb er nu zo’n 300 km in gereden zonder problemen en een grote glimlach op m’n gezicht. Naja, kregen zonet onderweg een beste bui op ‘t dak.
Met de vouwwagen ook geen enkel probleem. Super. Dus ik ben erg blij en het was gisteren een super dag! Mooi gezicht drie auto’s op steunen en krikken. Mech’s pa is ook geweldig, die heeft ook LHM door z’n vaten lopen. Het was een leerzame dag. Volgende keer de D-riem. Hadden we geen zin meer na de koppeling. Het was 0330 dat ik in m’n nest kroop….
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Helemaal top sleuteldagje. Veeeel geleerd, handig voor morgen in St.Oedenrode bij de reportage voor de BX koppelingwissel stappenplan voor Wuppo. En de ZX van Pim heeft mits deze het overleefd en we tot een accoord kunnen komen weer een potentieel adres
Jay, fijne vakantie! Tone, thnx voor de faciliteiten!
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Mooi bezig! Ik denk dat mijn auto ook nog een keer een nieuwe koppeling gaat krijgen maar dat is nu nog niet echt nodig, gelukkig.
Maar dan nu een (misschien) stomme vraag: Wat is een Lux? ops:
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Mooi bezig! Ik denk dat mijn auto ook nog een keer een nieuwe koppeling gaat krijgen maar dat is nu nog niet echt nodig, gelukkig.
Maar dan nu een (misschien) stomme vraag: Wat is een Lux? ops:
Leuke klusjes zijn dat en het resultaat is geweldig. Geen stomme vraag, die bestaan niet. Lux is een merk van het koppelingssetje, niet een soort ofzo. (imitatie)
Fijne vakantie, ik ga morgen!
Nog een edit: Ik zei LUX maar het is LUK!!! ops: ops: ops:
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
knäckor schreef:Mooi bezig! Ik denk dat mijn auto ook nog een keer een nieuwe koppeling gaat krijgen maar dat is nu nog niet echt nodig, gelukkig.
Maar mocht het dan nodig zijn, er zijn genoeg mensen hier te vinden voor assistentie. Morgen is er een meeting in St.Oederode over het onderwerp koppelingwissel, u is welkom.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92