Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
david.tb schreef:knäckor schreef:Mooi bezig! Ik denk dat mijn auto ook nog een keer een nieuwe koppeling gaat krijgen maar dat is nu nog niet echt nodig, gelukkig.
Maar mocht het dan nodig zijn, er zijn genoeg mensen hier te vinden voor assistentie. Morgen is er een meeting in St.Oederode over het onderwerp koppelingwissel, u is welkom.
Tnx! Alleen ga ik morgen beerpeet helpen met het demonteren van de motor uit zijn bixnix, dus ik denk niet dat het gaat lukken…
Eveneens ben ik tevens ook.
Motor demonteren is ook erg leuk! Suc6
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Jaaah! Weer terug van de vakantie uit het mooie Ouddorp (ZH). De Progress had het er ook prima naar de zin. Vouwwagen trekken ging prima met de nieuwe koppeling. Ik moest nog wel even wennen aan het nieuwe koppelen, met wat tanden poetsen ten gevolge… Helaas zijn er nu wel weer wat andere dingen aan het licht gekomen. De Progress stortte een paar keer helemaal in elkaar, met name de achterkant. Het rare is dat dit met een hoop blikkerig geluid gepaard gaat. Dit komt ook terug als ik vervolgens een drempel neem. Veerpoot? Rondje bollen kan geen kwaad denk ik. Al vind ik het geluid maar vreemd.
Nu kwam ik ook tot de ontdekking dat weer terug in Veenendaal er een mooi plasje onder de auto ligt. Geen LHM of olie gelukkig, hou je alleen KV nog over. Kan het wezen dat ie op de waterpomp lekt? Ik moet vandaag of morgen maar even onder de auto.
Aldus weer een klusje in het verschiet…
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Een plaatje getrokken van de lekkage.
Het is het vlekje links, die andere waren denk ik van de tijd dat ik een LHM lekkage had. ops:
Nu weet ik nog niet alles van de anatomie van de BX, maar kan het kloppen dat dit van de waterpomp vandaan komt?
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Mijn blower deed het niet meer. Natuurlijk alles eerst doorgemeten En toen kwam ik op de koolstofborstels. Ik heb ze nu aangeduwd, maar het zijn nog maar stompjes. Het wordt een beetje monoloog, maar weet iemand of deze nog los te krijgen zijn?
Edit: Heb ik eindelijk de blower op z’n plek (wat een -karwei!) en werkte het spul… 10 seconden en toen nada Viel ook wel te verwachten.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Oude wegmikken en gewoon een andere blower halen
Tot die conclusie was ik ook gekomen, maar ik vind het wat zonde om iets weg te mikken wat eigenlijk nog best werkt. Jammer eigenlijk. Maar dan zal ik eens op zoek gaan naar een aanjager, hier in de buurt zit jammer genoeg weinig. Zolang woon ik nog niet in Veenendaal, dus nu weet ik ook niet alles te vinden. Anders bij Bart (h)Ebben. De Progress moet binnenkort voor APK, dus moet het wel snel gebeuren. Moet nog zoveel in een korte tijd….
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
als je nou dichterbij woonde…. ik heb stapels van die dingen
Stapels van die dingen… Zegt ie als ik net terug ben van vakantie uit Zuid-Holland. Toen zat ik maar een stukje uit de buurt. Nu “slechts” 164 km.
Anywho, morgen maar ‘s wat sloopjes bellen. Hier in de buurt ben ik pas geweest en stonden er geen BX’en. Bij mijn ouders zit een sloop in Nunspeet, die heeft geloof ik een paar BX’en.
En maar eens een waterpomp halen. Denk maar een nieuwe, toch? De Progress lekt nog steeds een beetje. Ik ga er maar vanuit dat het de waterpomp is. Al weet ik niet of die daarop kan lekken… En een planning maken om de D-riem te doen. Nog nooit gedaan, maar wil het eigenlijk zelf proberen te doen.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
We gaan ‘s kijken of jouw waterpomp met die van een 1.9i uitwisselbaar is.
Bij jouw moet een van deze er in zitten:
In de Volcane 1.9 kunen er 3 verschillende in zitten, diegene van 58mm zit er ook bij dus met een beetje geluk… Poelie lijkt me kun je de diameter van doormeten als die een b’tje toegankelijk is?
Jay2 schreef:Je ziet als je goed kijkt een druppel precies in het midden hangen. Nu weet ik nog niet alles van de anatomie van de BX, maar kan het kloppen dat dit van de waterpomp vandaan komt?
Waar…? Kzieniets. Kan me ook niet echt oriënteren, de lekkage zit rechts, neem aan dat deze foto op de kop is genomen? Als ik ‘m horizontaal flip komt de as er aan de juiste kant uit. Die riem, is dat de multie? Lijkt me wat iel voor een Distributieriem? It’s all about orientation
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Ja Er stroomt weer lucht door de Progress. Nieuwe aanjager (naja, nieuw…van de Vos) Dus die doet het weer. Ik was gisteren in Boven-Leeuwen voor de aanjager. Daar zag ik op het industrieterrein een bordje naar Renard. Nou kon ik me herinneren die eens op het forum tegen te zijn gekomen, dus ben ik er met vrouwlief eens wezen kijken. Eerst een poosje te staan verlekkeren bij een mooie SM Helaas kon er geen kinderzitje in (vrouw is 5 september uitgerekend.) Even naar binnen geweest om eens kennis te maken en de Progress te introduceren. Ze hadden tijd voor een rondje bollen en een voorraadbol vervangen. Ik was helemaal blij met de service, vriendelijke toffe gasten en een bak koffie. Én voor mijn vrouw lag er een nieuwe catalogus van de Ikea. Die ook helemaal blij! Daar het mij daar goed beviel vandaag een afspraak gemaakt voor de APK en onderhoud. Nieuwe banden en draagarm.
De lekkage betrof inderdaad de waterpomp…
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Hey Jaco, mooi dat ie weer wat beter is rijd lekker he, verse bollekes!
Deur63 was hier van het weekend met zijn chic, en hij oet ook zijn DBriem vervangen, dus daar kunnen we dan een mooie zondag voor prikken niet? zonder het geklieder met 6bakken enzo is er veel meer tijd
oow… en bedankt voor het bier he
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Zo! Beters! Renard, dat is dus heel dicht bij mijn werk (Tiel). Een collega van me is daar geweest voor een revisie van z’n blok nadat de multiriem geknapt was en zich in de D riem gevreten had met een ravage in het blok tot gevolg. Kostte een bom duiten maar wel zeer coulant allemaal.
Gehad:
Vanuit Veenendaal ook goed te doen, 27.5 km. En kan ik gratis een ruilauto mee, dus dat is ook helemaal ideaal.
Is waterpomp-lekkage APK? Anders moet Renard dat helaas ook doen. Zou het liever zelf doen daar ik de nieuwe DBriem al achterin heb liggen.
dus daar kunnen we dan een mooie zondag voor prikken niet?
Zondag is voor mij een no-go. Uit principe werk ik niet aan de auto op zondag. Anders ben ik een groot zondaar Nee hoor, maar ik doe dat liever niet uit principe.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Jay2 schreef:
Zondag is voor mij een no-go. Uit principe werk ik niet aan de auto op zondag. Anders ben ik een groot zondaar Nee hoor, maar ik doe dat liever niet uit principe.
maar dan weet ik niet wanneer ik wel weer kan, mijn stage begint as maandag, en dan ben ik iedere werkdag + zaterdag voor de reguliere baan bezet.
Nja, we passen wel een mouwtje eraan!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX