Maakt niet uit. Ik denk dat David en ik het zelf proberen de D-riem te gaan doen. Ik vroeg eerder of een lekkende waterpomp een APK-punt was en dat is me nog niet helemaal duidelijk. Ik hoop echt van niet, want dan wordt het zo’n duur grapje als ik het moet laten doen. Ik vond het volgende:
3.4 Motor
Algemeen
De onderdelen van het brandstofsysteem van de personenauto moeten deugdelijk zijn bevestigd.
Het gehele systeem mag niet lekken.
Een passende tankdop is vereist.
De bevestiging van de motor en van de brandstoftank mag niet ernstig zijn
geroest.
Slaat dit op het hele systeem als auto of op het brandstofsysteem?
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
In de zx vraagbaak stond niets over koelcircuit. Geloof ook niet dat dit een apk punt is, gaat meer over veiligheid de apk dacht ik zo.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
I know, volgens de vraagbaak niet nee. Een kennis van mij heeft een vraagbaak van een ZX waar ik mocht kijken Maar omdat ik het regelement er op na sloeg alleen bovenstaande zin vond. Er is toch wel ergens een APK-keurmeester op het forum die daar wat over kan zeggen? En ja, anders kan ik natuurlijk ook nog Renard bellen… Maar dit is toch veel leukerder
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
als je je distributieriem doet waarom dan niet gelijk je waterpomp meepakken?
Euhm, dat is dan ook de bedoeling! Daarom… Was ik dan ook van plan, vandaar die vraag over de waterpomp.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Owh sorry ik las er een beetje overheen Vond het een beetje raar om die niet mee te pakken
Zooo…. ops: Laatste tijd zo druk gehad met een enorme carriere-switch en pappa zijn, dat ik weinig bezig heb kunnen zijn met de auto… Maar nadat ik mijn handen weer vies heb gemaakt aan de Voltage van David gaat het toch weer jeuken. De Progress is inmiddels voorzien van een verse APK. Viel nog wel tegen, maar daarintegen rijdt en veert ie weer geweldig.
Nu blijf ik toch behoorlijk wat koelvloeistof verliezen en ga ik niet met een heel gerust gevoel de weg op. Dus de D-riem gaat nu echt snel gebeuren en H2O-pomp. Eerst maar eens goed inlezen hoe dat allemaal moet, heb nog nooit een D-riem gedaan…
UPDATE EDIT: Vrijdag 16 november de D-riem + waterpomp!
Ik ga dat op straat doen, hoop dus op droog weer.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Het is droog! Maar wel stervens koud, dus zal het wel zeer gaan doen aan de handen. Zo meteen eens de waterpomp halen en hopen dat het de goede is en aan de slag. Zo eerst een bakje drab en langzaam aan gaan beginnen. Hopelijk gaat het lukken; het is voor het eerst dat ik een d-riem ga doen. Dus er mag geduimd worden.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Jay2 schreef:Het is droog! Maar wel stervens koud, dus zal het wel zeer gaan doen aan de handen. Zo meteen eens de waterpomp halen en hopen dat het de goede is en aan de slag. Zo eerst een bakje drab en langzaam aan gaan beginnen. Hopelijk gaat het lukken; het is voor het eerst dat ik een d-riem ga doen. Dus er mag geduimd worden.
goed aankleden en handen invetten met vaseline anders drogen ze uit!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Maak er foto’s van!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Da’s een goeie en een hele bruikbare tip! Heb al een paar laagjes kleding klaarliggen. Ben nu nog even in de Haynes aan het bladeren (daar krijg ik het ook bijna warm van )
EDIT: En natuurlijk maak ik foto’s! Anders geloofd niemand me wanneer ik zeg dat ik het zelf heb gedaan.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
succes met de klus. ben benieuwd hoe het afloopt!
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Succes!
Maar dat gaat wel lukken toch
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Jaco is vooralsnog druk met de naaimachine (nee, niet de biks)
Alle boutjes in ge-WD40-igt, koffie op en nu aan de slag. Koud!
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92