krik onder het blok, motorsteun eraf, (let op eerst de voorste moer, danpas de 2 achterste).
blok hout achter de motor en schutbord,, blok voorover trekken en sleutelen maar..
mvgr wupke:
Vanuit de auto gezien is de rechter steun los, alleen deze?
—->Welke kant kantel ik nu op?
Sorry, maar ik wil even snappen wat we gaan doen alvorens ik een 1580cc op mijn tenen heb liggen….
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Edit:
Blok gekanteld, kunnen er beter bij. Hebben maar meteen moker en bijtel aangeschaft en gaan straks -na de oliebollen- de bout forceren… Het zij zo…
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
de moer moet eraf, de bout mag blijven zitten..
mvgr wupke
Helaas… De spanbout is er nog steeds niet af. Ik baal enorm dat dat niet gelukt is. We hadden een heel eind gekomen als we daar niet tegenaan zouden zijn gelopen. Dat zijn de momenten dat ik denk: had ik maar een werkplaats vol met goed gereedschap . Het is de hobby zeggen ze… Eigenlijk moet je dit soort dingen ook doen als je een tweede rijdend exemplaar heb ter reserve
. Nu zit ik zonder tijd én zonder auto. Goed, maar ik was me derhalve ook wel bewust van het risico als beginnend sleutelaar. Gelukkig had ik hulp van David anders had ik allang de auto van de steunen af naar de sloop geschopt
Nu heb ik een dremel-achtige tool gekocht die nog even aan de lader staat, waarmee die bout er uiteindelijk ook wel weer eruit komt. Maandag even nieuwe bout en d-riem kapjes bestellen en weer vrolijk door klussen.
Net een geweldige Macon Chapaize 2004 gedronken, wat weer wat relativeerd. Dus komt goed. Wordt vervolgd…..
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Jay2 schreef:Helaas… De spanbout is er nog steeds niet af. Ik baal enorm dat dat niet gelukt is. We hadden een heel eind gekomen als we daar niet tegenaan zouden zijn gelopen. Dat zijn de momenten dat ik denk: had ik maar een werkplaats vol met goed gereedschap
. Het is de hobby zeggen ze… Eigenlijk moet je dit soort dingen ook doen als je een tweede rijdend exemplaar heb ter reserve
. Nu zit ik zonder tijd én zonder auto. Goed, maar ik was me derhalve ook wel bewust van het risico als beginnend sleutelaar. Gelukkig had ik hulp van David anders had ik allang de auto van de steunen af naar de sloop geschopt
![]()
Nu heb ik een dremel-achtige tool gekocht die nog even aan de lader staat, waarmee die bout er uiteindelijk ook wel weer eruit komt. Maandag even nieuwe bout en d-riem kapjes bestellen en weer vrolijk door klussen.
Net een geweldige Macon Chapaize 2004 gedronken, wat weer wat relativeerd. Dus komt goed. Wordt vervolgd…..
je hoefd alleen de MOER kapot te dremelen…
kan me vergissen, maar ik dacht dat het M8 was, kan ook M9 zijn,,
iig als je de moer loswerkt, blijft de bout intact, en is het een kwestie van andere moer erop en klaar.
mvgr wupke
Werk nu een paar uur over deze week, zodat ik vrijdag iets eerder naar huis kan om verder te gaan met de auto. Heb bij de dealer geïnformeerd naar een spanbout, welke een gewoon M8 bout zou zijn. Hopelijk is dat ook zo, want hij dacht dat die niet meer leverbaar zijn. Verder een nieuwe kap besteld die uit Frankrijk besteld moest worden . Komt begin volgende binnen. Ik heb toch niet eerder de tijd.
Vrijdag dus even de Dremel lenen van werk en dan duimen dat ik verder kom…
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Succes man!
Maar dit zijn de klusjes waar je het meeste van leert.
als alles meteen goed gaat is het leven ook maar saai!
dit gaat echt wel goedkomen hoor, de aanhouder wint!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
we gaan het morgen ervaren… Forecastfox geeft regen aan, maar we blijven optimistisch
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Bout=Los
Nu ff kijken of we een nieuwe kunnen krijgen…
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
gefeliciteerd
nu is het “een wandelingetje in het park”
succes met de rest!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Tja, we zijn nu halverwege het park… Alleen nog wachten op onderdelen uit La France. Toch even een tussen evaluatie:
Gezien het andere “schoepensysteem” waren we benieuwd of deze nou beter, gelijk of slechter zou koelen
Maar we zijn weer wat verder, rest nu alleen het wachten op verse onderdelen uit France. Dus eerst…
Proost allen!
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
gefeliciteerd
Gefeliciteerd idd. Ik zag op het filmpje dat het ook uitbundig geviert werd
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005