Kijk, als er nou een nieuwe motor in zou hangen en het ding opnieuw gespoten was dan zou hij wel wat meer waard zijn
Een BX met een nieuwe motor of die compleet overgespoten is, vind ik niet direct een pluspunt…
Zitten er ook sideskirts op? In dat geval is het mogelijk dat roest zich daar lekker achter gaat huishouden. Maar ja, om ze er af te trekken is ook weer zoiets… Denk in ieder geval niet dat als de rest perfect is, daar ook wel geen roest achter zal zitten.
Sideskirts hebben alleen de 16v’s en sporten…. als het een 16v was, had de TS het wel gezegd denk ik. Op andere modellen zijn skirts erg zeldzaam, en zeker geen algemene aankooptip.
Wat die BX waard is? Dat boeit eigenlijk niet, kijk vooral naar wat ie jou waard is… en probeer een inschatting te maken van de kosten die eraan komen.
hier dan wat foto’s van mijn huidige BXje:
wie weet misschien vanaf dinsdag te koop??
de gti die zojuist gekocht heb heeft mij 1400 euro gekost in aanschaf.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
dat is geen gewoon gemiddeld gti’tje
MaartenH Geplaatst: 08 Jul 2007 07:47 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
dat is geen gewoon gemiddeld gti’tje
ik verzeker je dat waneer je een goede bx wil kopen of het nou een gti (daar is de kans wel groter van) of een goede tzi die koop je niet beneden de 1250euro er staan zoveel bx-en te koop maar vraag eens om een onderhoud history, die kunnen ze vaak er niet bij doen en dat vind ik bij een aanschaf van een bx toch altijd wel erg fijn.
Je weet dan gewoon wat er allemaal aan gedaan is en wat je zeker nog kan verwachten.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
stan schreef:..........maar vraag eens om een onderhoud history, die kunnen ze vaak er niet bij doen en dat vind ik bij een aanschaf van een bx toch altijd wel erg fijn.
Je weet dan gewoon wat er allemaal aan gedaan is en wat je zeker nog kan verwachten.
Ik koop liever een BX van een liefhebber met een goed verhaal, dan een BX bij een bedrijf met een boekje vol met stempels. Die stempels zeggen mij veel minder.
Daarbij komt dat BX-en reeds de leeftijd hebben bereikt dat een bezoek aan een specialist soms voordeliger en beter uit pakt dan de dealer. En de specialist vult lang niet altijd het boekje in.
En er zijn dealers welke echt specialist zijn, maar er zijn ook specialisten waar de verschillende dealers niet aan kunnen tippen!
Trek gewoon zelf je eigen conclusie, ga op je gevoel af. Met de aankooptips in de hand, een kritische blik in de ogen en iemand mee om je een emotionele beslissing te besparen, kan het wel eens een verstandig besluit worden. Maar voel de wagen gewoon aan, je moet er een goed gevoel bij hebben. Heb je dat niet, ga jezelf dan niet voor de gek houden, ook al kan je de reden niet omschrijven, dat gevoel komt ook niet meer dan…
patje74 Geplaatst: 08 Jul 2007 08:40 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
stan schreef:
..........maar vraag eens om een onderhoud history, die kunnen ze vaak er niet bij doen en dat vind ik bij een aanschaf van een bx toch altijd wel erg fijn.
Je weet dan gewoon wat er allemaal aan gedaan is en wat je zeker nog kan verwachten.
Ik koop liever een BX van een liefhebber met een goed verhaal, dan een BX bij een bedrijf met een boekje vol met stempels. Die stempels zeggen mij veel minder.
Daarbij komt dat BX-en reeds de leeftijd hebben bereikt dat een bezoek aan een specialist soms voordeliger en beter uit pakt dan de dealer. En de specialist vult lang niet altijd het boekje in.
En er zijn dealers welke echt specialist zijn, maar er zijn ook specialisten waar de verschillende dealers niet aan kunnen tippen!
ik bedoelde meer facturen en een uitdraai van een computer met de onderdelen die vervangen zijn dan stempels in een boekje
als mensen een auto verkopen (en dat zal je zelf ook wel eens meegemaakt hebben denk ik ) is het de mooiste en beste onderhouden auto, toch zeker bij bedrijven (oud vrouwtje enzo )
maar facturen liegen niet en een liefhebber houd dat zeker bij al is het maar voor de hobby!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:maar facturen liegen niet en een liefhebber houd dat zeker bij al is het maar voor de hobby!
Dus ik (en velen met mij) zijn geen liefhebber?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ Geplaatst: 08 Jul 2007 10:25 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
stan schreef:
maar facturen liegen niet en een liefhebber houd dat zeker bij al is het maar voor de hobby!
Dus ik (en velen met mij) zijn geen liefhebber?
jij en vele mede forumers hebben topic’s waarin ze beschrijven wat ze aan de auto hebben gedaan, en laten zo wel zien dat ze liefhebber zijn en geen handelaren die liefhebber een poot uitdraaien.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
PrutsyLJ schreef:stan schreef:maar facturen liegen niet en een liefhebber houd dat zeker bij al is het maar voor de hobby!
Dus ik (en velen met mij) zijn geen liefhebber?
![]()
jij krijg toch ook een factuur van de onderdelen
De prijs van een bx is idd heel erg afhankelijk van de staat. Het is ook zo dat de prijzen echt heel laag liggen. Het gebeurd echter maar zelden dat een auto die een paar honderd euro kost ook een goede is. Bestaat in mijn ogen gewoon niet. Iemand die zijn auto goed ondrhouden heeft weet wat dat kost en zal zijn auto echt niet wegdoen voor een habbekrats. Probleem is vaak dat die zogenaamde liefhebbers DENKEN er een hoop aan gedaan te hebben maar cruciale punten over het hoofd zien, zoals om de zoveel tijd een vers likje olie geven om maar iets te noemen. Prutsers noem ik ze ook vaak wel…En dat is vaak het probleem met bx-en er zijn teveel prutsers die voor een habbekrats even willen autorijden en dan voor een paar honderd euro de auto weer doorverkopen om de nieuwe koper met een hoop ellende op te zadelen.
Maar goed neem de aankooptips mee en kijk rustig naar de auto. Beter nu meer uitgeven aan een auto die goed is dan aan een auto die de komende tijd heel veel de garage ziet of waar je zelf constant onder ligt…
Persoonlijk zou ik trouwens zeker overwegen om je eigen bx te houden als deze betrouwbaar is en in de uitvoering die je wil. De kleur is weer op te poetsen!
nou zo alle reackties op een rijtje gezet concludeer ik toch dat een onderhouden bx gewoon geld kost, en als er een voor een habbekrats word aangeboden je jezelf toch ff de aankoop tips die hiet op het forum staan gewoon stap voor stap moet doornemen.
succes met je beslissing
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:nou zo alle reackties op een rijtje gezet concludeer ik toch dat een onderhouden bx gewoon geld kost, en als er een voor een habbekrats word aangeboden je jezelf toch ff de aankoop tips die hiet op het forum staan gewoon stap voor stap moet doornemen.
succes met je beslissing
En de kosten doe daaruit voorkomen bij de aanschafprijs moet optellen…Succes ook namens mij…
mvbbx schreef:De prijs van een bx is idd heel erg afhankelijk van de staat. Het is ook zo dat de prijzen echt heel laag liggen. Het gebeurd echter maar zelden dat een auto die een paar honderd euro kost ook een goede is. Bestaat in mijn ogen gewoon niet. Iemand die zijn auto goed ondrhouden heeft weet wat dat kost en zal zijn auto echt niet wegdoen voor een habbekrats. Probleem is vaak dat die zogenaamde liefhebbers DENKEN er een hoop aan gedaan te hebben maar cruciale punten over het hoofd zien, zoals om de zoveel tijd een vers likje olie geven om maar iets te noemen. Prutsers noem ik ze ook vaak wel…En dat is vaak het probleem met bx-en: er zijn teveel prutsers die voor een habbekrats even willen autorijden en dan voor een paar honderd euro de auto weer doorverkopen om de nieuwe koper met een hoop ellende op te zadelen.
Ja,
dat begrijp ik wel. Als je naar mijn eigen BXje kijkt valt je meteen op, dat er niets aan gedaan is (behalve de wielen). ops:
Ik weet tot op de huidige dag niet, waroom die überhaupt te koop stond???
Ik heb de wagen toen opgehaald, en het enige was ik wist ” de vering doet het”
Dat was ook voor mij toen al, het belangrijkste van alles (alhoewel ik van BX-en niet viel af wist)
Achteraf bekeken, zou het voor de oude eigenaar te duur zin geweest, om de vooruit te laten vervangen. De achterbumper was ook toen al gescheurt.
mvbbx schreef:
Persoonlijk zou ik trouwens zeker overwegen om je eigen bx te houden als deze betrouwbaar is en in de uitvoering die je wil. De kleur is weer op te poetsen!
over mijn eigen wagen heb ik vaker nagedacht.
In eerste instantie valt de kleut echt tegen (ik will niet eens een rode Ferrari hebben, een gele wel)
De vooruit moet vervangen worden naar mijn mening. Dat is een klus van enkele hondert €.
als je naar mijn interieur kijkt is maar een woord: saai!
In een echte citroen hoort leder in!
Dus ik zou als ik een andere heb, alles in leder kopen!
Maar hiervoor moet de basis goed zijn, en het uiterlijk meevallen. Ik heb natuurljik ook de voordelen van een 1600. Omdat ik in Venlo woon, maakt het qua gewicht een groot verschill, of je een 1600 of een 1900 onder je kap heeft.(qua papieren natuurlijk)
Persoonlijk vindt ik mijn 1600 pittig genoeg. Omdat ik vaak in Duitsland ben, voel ik me op de linkerkant van de snelweg thuis!
Zo gezien, ben ik zeker meer dan €1000 kwijt ,om mijn Bxje aan mijn wensen aan te passen.
Ik ben sinds maart 2006 iets meer den 8000km gereden. Ook met de mogelijke opvolger zou ik niet zo vele kilometer draaien.
stan schreef:MaartenH Geplaatst: 08 Jul 2007 07:47 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
dat is geen gewoon gemiddeld gti’tjeik verzeker je dat waneer je een goede bx wil kopen of het nou een gti (daar is de kans wel groter van) of een goede tzi die koop je niet beneden de 1250euro er staan zoveel bx-en te koop maar vraag eens om een onderhoud history, die kunnen ze vaak er niet bij doen en dat vind ik bij een aanschaf van een bx toch altijd wel erg fijn.
Je weet dan gewoon wat er allemaal aan gedaan is en wat je zeker nog kan verwachten.
Dan ben je gewoon gek. Een BX is het gewoon niet waard, ik heb mijn TZD Turbo stationcar met praktisch alle historie erbij voor 800 euro weggedaan geloof ik. Er zijn zat goeie BX´en te koop voor 500 euro, mensen willen er op de een of andere manier altijd de hoofdprijs voor hebben maar dat is echt belachelijk.
Citroën D Special 1970