de c15 van een collega was afgekeurd op de achteras die doorgeroest is, wij hebben daarop een nieuwe besteld via de onderdelen lijn, op laten sturen maar toen we hem gingen vervangen kwamen we erachter dat de nieuwe veel te klein was
er waren nog meer verschillen nl. 4 wielbouten op de oude en 3 op de nieuwe, op de nieuwe as zat een lastafhankelijke reminstelling ofzo, en de oude as is vierkant en de nieuwe rond
de c15 is uit 1993, waar zou dit verschil in zitten :
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Ik zou het in “Gezocht” plaatsen.
Dan kun je namelijk achteraan in de rij aansluiten http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=415706#415706
Vreems trouwens. Voor zover ik weet heeft een C15 nooit een gewijzigde achteras gehad. En altijd 4 bouts, nooit 3 bouts.
Test
ik heb het topic bekeken maar ik kan niet echt plaatsen wat ik eraan heb
graag wil ik weten waar het verschil zit tussen bestaande as en gekochte as, is bv de nieuwe as van een ander bouwjaar of ander laadvermogen, wij dachten nl dat alle c15 assen uitwisselbaar waren
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
De oude c15 met het oude type benzinemotor (die achterover ligt net als in de visa) heeft dus wielophanging met 3 wielbouten, dus is de achteras anders. Volgens mij zijn die er in 1988 of 1989 uit gegaan al. Toen de c15 met tu kwam, werd daar de ophanging voor 4 gaten onder gedaan, netals de diesels.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
ronaldeponald schreef:ik heb het topic bekeken maar ik kan niet echt plaatsen wat ik eraan heb
Ik bedoel er mee: Je hoort dit soort berichten in het sub-forum “Gezocht” te plaatsen, niet in het sub-forum van de desbetreffende auto, in dit geval het C15 gedeelte.
En als je daar dan bent zie je dat ik er ook één zoek. Vandaar de opmerking achteraan aansluiten
michel-16v schreef:De oude c15 met het oude type benzinemotor (die achterover ligt net als in de visa) heeft dus wielophanging met 3 wielbouten, dus is de achteras anders. Volgens mij zijn die er in 1988 of 1989 uit gegaan al. Toen de c15 met tu kwam, werd daar de ophanging voor 4 gaten onder gedaan, netals de diesels.
Da’s dan duidelijk. Weten we dat ook weer.
Test
Ik bedoel er mee: Je hoort dit soort berichten in het sub-forum “Gezocht” te plaatsen
ja maar…....ik zoek helemaal niks
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
heb je er soms een foto van?
zijn de bevestigingspunten hetzelfde?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
kzal dr ff een foto-tje van maken !
de bestaande as is wel een aagepaste voor invalidevoertuig dwz dat je de achterkant van de c15 kan laten inzakken, ook waren voor de apk aan beide kanten de kokerbalken vlak voor de achterwielen (4kantjes) afgekeurd maar daar hebben we al plaatjes opgelast
we wilden alleen de as gebruiken en niet de veren en trommels !
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Hier in zeeland liggen 2 keurige c15ns, de sloopeigenaar legt ze graag ondersteboven om de hele handel voor een paar knaken eronderuit te halen.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)