Is er een simpele manier om te testen of je stuurbekrachtiging interne lekkage heeft?
Ik heb het zelf geprobeerd door de retourslang op het reservoir los te halen. Op deze slang zit ook, via de debietregelaar, de overstort van de hogedrukregelaar. Om dit uit te sluiten heb ik de auto eerst in de laagste stand gezet, gewacht tot alles uitgerateld en gesist is, dan in de hoogste stand gezet en snel de retourslang checken. Je zou verwachten dat de volledige pompopbrengst gebruikt wordt voor het omhoogpompen van de wagen, maar er kwam toch een behoorlijke straal lhm uit de slang. Volgens mij kan dat onder deze omstandigheden alleen van het stuurhuis komen.
Vraag 1: klopt deze redenering?
Vraag 2: zoja, kun je de stuurservo uitbouwen en reviseren zonder het hele stuurhuis uit te bouwen?
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Moet kunnen. Het stuurhuis kan denk ik wel blijven zitten, omdat de bekrachtigingscilinder en de regelaar erop gemonteerd zijn.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik zou de retourleiding van je stuurhuis opzoeken. Bij het lhm vat loshalen en er los boven houden. Dan zie je echt wat er terug komt.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.