11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
   
Xsara Break 1.9D: distr. dynamo vervangen en olielekkage…
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 06 februari 2008 07:57 PM
  [ # 151 ]

Zo. ik heb net even het brandstoffilter vervangen en het dekseltje. Het filter zat al minimaal 60.000 km erin en was bijna zwart. Ben benieuwd of het verschil gaat maken! Het starten gaat nog steeds niet goed, dus als het brandstoffilter geen verschil maakt, dan weet ik zeker dat mijn kleppen gesteld moeten worden.

Verder heb ik de motorsteun klaar liggen om gemonteerd te worden, deze kostte bij de dealer 4 tientjes, dus dat viel nog wel mee.

@ brickx: ik zou even inderdaad zelf bijhouden wat je rijdt aan kilometers en wat je tankt, als ik hier de verhalen hoor was ik gezegend met een goede boordcomputer Wink Van de Xantia weet ik nog dat de 110pk HDI een fractie zuiniger was qua verbruik dan de 90pk. Misschien dat die 110pk meer uitdaagt om het vermogen te gebruiken? Die 90 pk deed dat namelijk niet (het had ook niet echt zin om door te trekken bijvoorbeeld).

Ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn na het weekendje Texel! En ik ben jaloers op jouw kraakloze Xsara…

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 februari 2008 09:11 PM
  [ # 152 ]
lampo schreef:

Ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn na het weekendje Texel! En ik ben jaloers op jouw kraakloze Xsara…

Heb jij zoveel kraken dan vanuit het onderstel?
Dat heb ik ook niet met mijn type 2.

Ik heb wel eens in een type 2 1.9D gereden met 2 ton op de teller, die gaf ook geen geluid Wink
Behalve de motor natuurlijk Razz

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 06 februari 2008 09:40 PM
  [ # 153 ]

Er rammelt bij mijn auto altijd wel ergens iets, als ik een tijd op glad asfalt rij dan stopt het op een gegeven moment, maar in de stad met de drempels enzo heb ik altijd herrie in de auto. Het komt met name van de rolhoes die de bagageruimte afdekt en de plastic omlijsting van de achterruit. Daar zal ik binnenkort eens met tochtband langs gaan. Ook rammelen de knopjes van de binnenverlichting als ik 100km/u rij, dus daar doe ik binnenkort even wat sporttape aan de bovenkant.

Verder merk ik bijvoorbeeld als ik schuin een drempel op rij dat de auto in zijn geheel niet erg stijf is. Zelf denk ik dat dit met name bij de break is en niet zozeer bij de coupé of de berline.

Kan best zijn dat er meer verschillen zijn in bouwkwaliteit tussen de fase I en de Fase II en III dan op het eerst ogenblik te zien is, zo zijn er ook grote verschillen qua bouwkwaliteit tussen de verschillende series Xantia’s

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 februari 2008 09:44 PM
  [ # 154 ]

Wij hebben ook een type 2 break thuis, daar zijn de bijgeluiden ook niet erg aanwezig volgens mij.
Maar daar rijdt ik maar erg weinig in.

Type 2 break hebben we ook gehad, maar die was nieuw en ingeruild voordat er veel problemen kwamen denk ik Wink

Overigens is een break wel harder afgeveerd dan een berline en coupé, doordat de achteras/ophanging anders is om meer gewicht te kunnen dragen Wink

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 09 februari 2008 09:41 PM
  [ # 155 ]

Zo, inniddels heb ik er wat kilometers op zitten met het nieuwe brandstoffilter, de auto rijdt steeds lekkerder en de motor loopt steeds mooier. Helaas is het onregelmatige lopen na de start nog steeds aanwezig, dus ik denk dat nu definitief de conclusie getrokken kan worden dat de kleppen gesteld moeten worden en dat was ik toch al van plan. Het is wel een prettig gevoel dat de basis van de motor nu op de distributieriem en de klepspeling na helemaal goed is!

Verder heb ik vandaag de hele kofferdekselbekleding losdgehaald en heb de doppen waarmee dat op de klep geklikt zit maar een beetje verdeeld, want er waren nog wat klemmen stuk. Verder heb ik met isolatieband alle plastic delen beplakt waar deze elkaar of de klep raken, dus als het goed is moet de herrie van de klep nu een stuk minder zijn!

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
brickx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 02-02-2008

Gepost: 18 februari 2008 08:05 PM
  [ # 156 ]

klonkjes

Inmiddels een tank leeg gereden….1:17, dus valt niet tegen!
Boordcomputer geeft inderdaad een hoger verbruik aan!
En ook nog redelijk representatief gereden geloof ik; stad, 80/100/120km/u. Wel zoveel mogelijk met cc. Af en toe de pedaal diep ingetrapt, en dan is het indrukwekkend die duw in de rug met speels gemak. Nu trouwens gewone diesel getankt.
Bij 60 in 4e versnelling, hoor ik echter inmiddels een licht kloppen ‘klonkend’ geluid. Iemand een idee wat dit is, herkenbaar geluid?
Voor de rest een heerlijke auto, met maar een paar kleine minpuntjes. (versnellingsbak hadden ze misschien bij toyota in moeten kopen)
As vrijdag naar tezzel, verslagje volgt dan later.

we beginnen bij 168000

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 20 februari 2008 03:04 PM
  [ # 157 ]

Vandaag gebeld met de garage: de auto gaat de eerste maandag van maart voor een grote beurt + distributieriem + kleppen stellen + APK!

Ben benieuwd…

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 04 maart 2008 09:02 PM
  [ # 158 ]

Vandaag de auto opgehaald na de grote beurt… Het was een behoorlijk aderlating, maar het resultaat is er ook naar! De motor slaat meteen aan en loopt echt een heel stuk mooier en stiller, wat een verschil! De volgende zaken zijn uitgevoerd:

- Distriburtieriem + spanrollen vervangen
- Kleppen stellen
- Twee nieuwe banden (auto staat nu weer rondom op Michelins)
- Wielophanging vóór gesmeerd (kraakte)
- Stangenstelsel van de versnellingsbak gesmeerd (piepte)
- Motorsteun distributiezijde vervangen (was gescheurd)
- Nieuwe ruitenwisserbladen voor en achter
- Remcilinder linksachter vervangen (lekte)
- Airco nagekeken en opnieuw gevuld
- Stuurbekrachtigingsvloeistof vervangen
- Grote beurt
- APK

De auto kan er nu in ieder geval weer 100.000 km tegenaan en is nu helemaal goed. Lekker gevoel wel moet ik zeggen en de auto rijdt ook anders:

- Hij schakelt veel soepeler en zonder gepiep
- Hij kraakt niet meer als ik een drempel neem
- De motor loopt een stuk mooier (de monteur vertelde dat de klepspeling dusdanig slecht was, dat ik op drie cilinders bijna geen compressie meer had (inlaatkleppen sloten niet meer af…))
- De motor is stiller
- De auto remt een stuk beter/feller
- De motor kantelt aanzienlijk minder, waardoor de auto soepeler rijdt.
- Ik kan nu de vooruit aan de binnenkant bevriezen Laughing

Kortom: op naar de 300.000 km!

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 maart 2008 02:10 AM
  [ # 159 ]

Mooi zo dat je Xsara weer vrolijk snort Razz

Ben ik toch benieuwd wat dit grapje je nu gekost heeft Confused:

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 05 maart 2008 10:29 AM
  [ # 160 ]

Alles bij elkaar was ik inclusief BTW en arbeid 1200 euro kwijt:

- 350 voor distributieriem en spanrollen
- 180 voor het stellen van de kleppen
- 180 voor twee nieuwe michelins inclusief motage en balanceren
- 180 voor de grote beurt
- 50 voor drie wisserbladen
- 150 voor het opnieuw afvullen en nakijken van de airco
- 80 voor de nieuwe remcilinder
- 30 voor APK en roetmeting

Schappelijke prijzen als je het mij vraagt, maar alles bij elkaar natuurlijk wel een pittig bedrag. Gelukkig heb ik hiervoor gespaard Wink

Vanochtend voor het eerst een langer stuk gereden en man, wat loopt die motor nu mooi!

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
brickx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 02-02-2008

Gepost: 05 maart 2008 09:14 PM
  [ # 161 ]

Mooi zo Lampo…en maar hopen voor de komende jaren niks meer tegen te komen….
Inmiddels ben ik heen en weer naar tezzel geweest, en dat gaat heerlijk relaxt als een trein. Hij blijft ruim 1:17 lopen (1e maand 2500 km afgelegd), ondanks het drukke verkeer (veel tempowisselingen), en de kriminele hoveelheid drempels waarmee dit land geterroriseerd wordt.
Het enige is dat ik in zijn 4e versnelling rond 50 a 60 km/u, een licht kloppend geluid hoor. Ik heb dat al een geschreven, maar geen reaktie op gehad.
Ik denk dat ik een nieuwe onderwerp erover begin, maar als iemand een idee heeft: nog steeds welkom.
Succes verder Lampo!

grtz brckx

we beginnen bij 168000

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 maart 2008 09:25 PM
  [ # 162 ]
Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 maart 2008 12:01 AM
  [ # 163 ]

Gezien de werkzaamheden en vervangen onderdelen is die € 1200 heel erg netjes.
Je heb zelf meegesleuteld vorige keer, dus enig inzicht in wat er nu gedaan is heb je wel Wink

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 09 maart 2008 05:51 PM
  [ # 164 ]

Dank jullie wel voor alle reacties, heb inmiddels alweer aardig wat kilometers gereden en ik zit nog steeds met een glimlach achter het stuur. De auto is niet sneller of feller geworden, maar wat loopt die motor nu lekker!

@ Brickx: 1:17 lijkt mij niet verkeerd! En dat licht kloppend geluid kan ik niet duiden, maar er zijn best wel een aantal mensen op dit forum met een 110pk HDI Xsara (Digidaan bijvoorbeeld), dus misschien dat die het geluid herkennen? Ik zou er even een nieuw draadje over beginnen!

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 maart 2008 01:11 AM
  [ # 165 ]

En het verbruik, ook zuiniger geworden Confused:

Profiel  
 
 
11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook