In het verbruik merk ik nog niet zoveel, net zo weinig als anders.
Wel heb ik nu een ander klein probleem: de kap die op de motor zit rammelt! Dus binnenkort maar eens even loshalen en nakijken waar die loszit… Als het tenminste een keertje ophoudt met regenen!
We beginnen met 198.000 km….
Nou, ik heb toch weer pech met de auto. Vorig weekend bleek de dynamo overleden en die moest vervangen worden wat €300,- kostte. Nu blijk dat de motor behoorlijk olie lekt en dat deze olie deels op de uitlaat lekt, hetgeen een erge stank geeft in het interieur…
Vrijdag breng ik de auto weer naar de garage, want ik ben er vrij zeker van dat het kleppendeksel niet goed gemonteerd is na het kleppen stellen, ze hebben vloeibare pakking gebruikt en ik zie aan de achterkant van de motor sproeiplekken op een slang die tegen het schutbord loopt…
Ben benieuwd, word het zo langzaam een beetje zat… Er klinkt ook een metalige tik als ik een beetje gas geef, dus volgens mij zijn de kleppen ook niet goed gesteld…
Zucht
We beginnen met 198.000 km….
Tja Lampo, dat vind ik nou oprecht sneu. Heb je je net een slag in de rondte gewerkt en heb je een fiks bedrag betaald met het idee nu kan ik weer een ton, en hoppa het feest begint gewoon weer van voren af aan.
En om nog maar wat zout in de wond te strooien; heb maar niet de illusie dat het na nog weer eens een keer 300 ballen afgelopen is.
Het is wat mij betreft weer het zoveelste bewijs dat Citroën auto’s van zeer matige kwaliteit bouwt. Na een ton, anderhalve ton is het afgelopen. Zodra die van mij in de buurt van een ton komt gooi ik ‘m d’r uit. Ik heb nu net de nieuwe C5 geproefd - die ik overigens helemaaaaal niet kan betalen - maar ik hoop dat ze daar toch echt een andere weg mee zijn ingeslagen. De tijd zal het leren.
Ik hou erg van Citroën, maar het rijgenot valt of staat toch met een goed functionerende auto met acceptabele onderhoudskosten. Ook al heten ze Citroën.
Ik durf het bijna niet te vragen Lampo, maar doe het toch maar; hoe staan de zaken er nu voor?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_933.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Hertogjan schreef:Tja Lampo, dat vind ik nou oprecht sneu. Heb je je net een slag in de rondte gewerkt en heb je een fiks bedrag betaald met het idee nu kan ik weer een ton, en hoppa het feest begint gewoon weer van voren af aan.
En om nog maar wat zout in de wond te strooien; heb maar niet de illusie dat het na nog weer eens een keer 300 ballen afgelopen is.Het is wat mij betreft weer het zoveelste bewijs dat Citroën auto’s van zeer matige kwaliteit bouwt. Na een ton, anderhalve ton is het afgelopen. Zodra die van mij in de buurt van een ton komt gooi ik ‘m d’r uit.
Pfffff… Wat ‘n onzin.
Gr Martijn
Ach gut, teer zieltje….je bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat je het er niet mee eens bent. Dat kan.
zeg dan niks!
een 1.9D van PSA veroordelen? dan ben je echt een kip zonder kop.
persoonlijk vind ik 180 euro voor even kleppen stellen erg veel geld.
mijn 405 diesel was met 240.000 km eigenlijk nog niet eens ingelopen zo fris als een hoentje en trok als de beste.
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
Je kan veel zeggen van Citroen, maar de 1.9D word door vriend en vijhand bewonderd vanwege zijn kwaliteit.
Wat die 180 euro voor kleppenstellen betreft, dat is een redelijke prijs bij een garage voor deze motor, het is namelijk nogal een klusje waar je even mee bezig ben.
De 405 diesel heeft altijd een XUD motor gehad, bij deze motor is kleppen stellen minder vaak nodig, de DW8 zoals in de Xsara van Lampo vraagt helaas wat vaker aandacht om zijn kleppen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9625.jpg)
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Update ?!