



Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Als je sneller rijdt, bijv. op de autostrade, en je beweegt heel snel een aantal keren het stuur een achtste van links naar rechts dan voel je perfect wat die meesturende achteras doet.
Op het moment dat je je stuur terug in de rechtuitstand houdt lijkt het erop of de auto nog een laatste keer corrigeert.
Het is misschien dat effect dat je ervaart, hetzij minder uitgesproken dan..
Als alles in orde is rijdt een Xsara wel degelijk rechtdoor, hoewel de rechtuitstand misschien een beetje vaag is in vgl. met een aantal concurrenten (die dan weer minder goed door de bocht gaan ). Versleten silent blocks kunnen met dit systeem wel een en ander in de soep sturen.
Heb ooit ook geëxperimenteerd met het plaatsen van hardere en zachtere silent blocks in een type 1 break. Dat geeft je auto een heel ander karakter. Ook in combinatie met het plaatsen van gasdempers (achteraan) zoals ze bijv. in een 406 zaten. Heel plezant en je Xsara rijdt er nog beter door. Misschien es het overwegen waard
Wat zijn silentbloks
Ik heb achter net konisportdempers onder de fricandel gestopt dus gasdempers gaat hem even niet worden.
Ik moet wel zeggen dat de hulpveren van MAD in combi met de dempers van koni (in de zachtste stand) al een wereld van verschil maken in wegligging.
Ik begin te geloven dat ik er mee zal moeten leven, maar als iemand uit de buurt met een 1.9d een keer een proefrit wil maken is hij nog steeds van harte welkom.
falderie falderaaaaa!!!!!!!!!




Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Silent blocks zijn die rubberen blokken die voorkomen dat schokken en trillingen worden doorgegeven aan de rest van het koetswerk.
Het zorgt er eigenlijk voor dat je bewegende ophangingstructuur niet tegen de vaste structuur van de rest van de auto aanzit. Want dat zou hard tegen hard zijn.. Je komt zo’n blokken ook tegen in de motorbevestingingen. Daar voorkomen ze dat gans je auto aan het trillen gaat wanneer de motor draait.
De hele technische uitleg kan ik er ook niet aan geven, bij gebrek aan autotechniekkennis, maar dit is ‘t zowat ‘t gedacht
Wat bedoel je met ‘een wereld van verschil qua wegligging’? Je hebt het dan over het rijgevoel veronderstel ik?
Want eerlijk gezegd, om een Xsara bijv. het decor in te krijgen moet je al lelijk doen hoor.. Dan heb je gewoon overdreven..
VAAG ANTWOORD OOK!!
MAAR TOCH BEDANKT
Dus als ik het goed begrijp zitten er silent bloks op de achteras en op de voorasssen (triangels)
Ik ga hem morgen effe op de brug zetten, dat van die stuiterbal valt wel mee!! Ik denk door de koni’s die hebben ook een goede uitgaande demping
falderie falderaaaaa!!!!!!!!!