ik ben vandaag bij een dealer geweest. Daar stond een witte BX GTI te koop.
Wagen heeft 204.000km gelopen een staat in redelijke staat bij de dealer.
Op de auto zijn stickers geplakt met de naam “Senna”
Auto voorzien van een (fabrieks??)zonnedak.
Naar eigen zeggen komt de auto ergens van de kant om Venlo vandaan. De oude eigenaar heeft de BX tegen een Volvo ingeruild (s40 of V40)
Wie kent deze wagen??
Auto is goed onderhouden en eerlijk!
Ik heb morgen nog een afspraak voor een blauwe BX Gti wel voorzien van een echte schuifdak.
Allebei liggen op een goede prijs (rond de €1000)
Aangezien dat ik goede BX-en bijna niet meer voor een goede prijs tegenkom, zijn de prijzen acceptabel.
Ik denk dat ik tot uiterlijk woensdag een GTI heb
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik ken ze niet maar ik zou zeggen als ze goed/redelijk zijn dan valt de prijs nog wel mee vind ik
Zonnendak is natuurlijk helemaal heerlijk
En wat gaat er met je TZI met de bijzondere velgen gebeuren?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:ik ken ze niet maar ik zou zeggen als ze goed/redelijk zijn dan valt de prijs nog wel mee vind ik
Zonnendak is natuurlijk helemaal heerlijk
En wat gaat er met je TZI met de bijzondere velgen gebeuren?
heb je geen idee waar deze vandaan komen (die velgen)??
mijn TZI moet dan helaas weg. Morgen nog die blauwe kijken en dan ga ik besluiten
btw:
ik heb nog een setje Progressvelgen in mijn garagebox liggen.
Ziet dan een beetje beter uit
Ik ken de GTI niet, maar dit is de advertentie van de BX: klik!
Het lijkt me een zeer leuke GTI!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Ik ken de GTI niet, maar dit is de advertentie van de BX: klik!
Het lijkt me een zeer leuke GTI!
dat is ze!
paar dinge zijn wat minder.
maar eigenlijk een goede, eerlijke niet afgetrapte GTI
trekt als een paard
(wat moest de verkoper ook tijdens de proefrit bij zijn)
Nou, wat houdt je tegen om ‘m te kopen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Nou, wat houdt je tegen om ‘m te kopen?
Zij heeft wel wat lak nodig (bumpers)
zonnedak ipv. schuifdak
geen plip
achterbanden versleten
mechanisme elektrische ruit chauffeurskant kapot (motor werkt)
morgen effe de blauwe kijken (met schuifdakje)
altijd beter als er wat keuze is van de wagens, toch?
wij zullen zien…........
tja en dan hebben we altijd nog een gti look a like met orgineel en gereviseerd schuifkanteldak en plip en werkende electrische ramen en wist je dat een 1.9tzi meer koppel heeft bij 3000rmp dan een gti wist ik ook niet tot vandaag
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
BX-newbee schreef:XBXG schreef:Nou, wat houdt je tegen om ‘m te kopen?
Zij heeft wel wat lak nodig (bumpers)
zonnedak ipv. schuifdak
geen plip
achterbanden versleten
mechanisme elektrische ruit chauffeurskant kapot (motor werkt)morgen effe de blauwe kijken (met schuifdakje)
altijd beter als er wat keuze is van de wagens, toch?
wij zullen zien…........
Ik zou gewoon voor de betrouwbaardere gaan (voor zover mogelijk). Ook al is het die zonder schuifdak, plip etc. of welke andere bijzondere wens dan ook..
stan schreef:tja en dan hebben we altijd nog een gti look a like met orgineel en gereviseerd schuifkanteldak en plip en werkende electrische ramen en wist je dat een 1.9tzi meer koppel heeft bij 3000rmp dan een gti wist ik ook niet tot vandaag
als ik voor een GTI ga, dan uit een simpele reden:
ze zijn zeeldzam aan het worden. Zij zijn bijzondere wagen met een mooi uiterlijk.
Die van jou is ook echt mooi maar het blijft een standaard in vergelijk met een GTI.
Je wilde ook een GTI, toch??
Je hebt je eigen TZI een zeer persoonlijke touch gegeven, die jezelf mooi vindt. Ieder andere ziet alleen de BX (met zijn snufjes uiteraard)
een bovendien:
echt besloten heb ik nog niks:
die GTI morgen zou volgens de eigenaar pas 165.000 hebben gelopen!
Ik ben benieuwd of hij dat kan aantonen!
met airco in Frankrijk (Parijs)
verkoper wilde €1000
geen bod!
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
GTI zeldzaam??? dat valt nog wel mee
Mijn GT bijv sterft echt uit
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
BX-newbee Geplaatst: 14 Jul 2007 22:25 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
stan schreef:
tja en dan hebben we altijd nog een gti look a like met orgineel en gereviseerd schuifkanteldak en plip en werkende electrische ramen en wist je dat een 1.9tzi meer koppel heeft bij 3000rmp dan een gti wist ik ook niet tot vandaag
als ik voor een GTI ga, dan uit een simpele reden:ze zijn zeeldzam aan het worden. Zij zijn bijzondere wagen met een mooi uiterlijk.
Die van jou is ook echt mooi maar het blijft een standaard in vergelijk met een GTI.
Je hebt je eigen TZI een zeer persoonlijke touch gegeven, die jezelf mooi vindt. Ieder andere ziet alleen de BX (met zijn snufjes uiteraard)
de tzi heeft exact het zelfde uiterlijk als een gti en rijd net zo goed.
zelf hoefde ik eigenlijk geen andere wagen maar een scandinavische uitvoering is in nederland zeer zeldzaam (zo’n 10stuks geleverd in heel nederland) vandaar dat ik deze heb gekocht anders had ik nooit een andere wagen gekocht
gti’s zijn nog niet zeldzaam ze worden in bosjes aangeboden alleen de 16v zijn een uitstervend model als je voor iets zeldzaams wilt gaan moet je daar voor kiezen of zoals mc dean al typte een gt ,digit of een sport dat zijn wagens die je binnen nu en 5 jaar met een vergrootglas zal moeten gaan zoeken.
zou wel leuk zijn als die blauwe iets is ik ben wel benieuwd ernaar succes vandaag.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:BX-newbee Geplaatst: 14 Jul 2007 22:25 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
stan schreef:
als ik voor een GTI ga, dan uit een simpele reden:ze zijn zeeldzam aan het worden. Zij zijn bijzondere wagen met een mooi uiterlijk.
de tzi heeft exact het zelfde uiterlijk als een gti en rijd net zo goed.
zelf hoefde ik eigenlijk geen andere wagen maar een scandinavische uitvoering is in nederland zeer zeldzaam (zo’n 10stuks geleverd in heel nederland) vandaar dat ik deze heb gekocht anders had ik nooit een andere wagen gekochtgti’s zijn nog niet zeldzaam ze worden in bosjes aangeboden alleen de 16v zijn een uitstervend model als je voor iets zeldzaams wilt gaan moet je daar voor kiezen of zoals mc dean al typte een gt ,digit of een sport dat zijn wagens die je binnen nu en 5 jaar met een vergrootglas zal moeten gaan zoeken.
zou wel leuk zijn als die blauwe iets is ik ben wel benieuwd ernaar succes vandaag.
zo,
kom net terug van die blauwe GTI
Toen ik ze de eerste keer zag dacht ik wow,
dubbele koplampen
originele 16v velgen onder
strak jn de lak
bijna niet gereden
en
koplampsproeiers??????
bij de mensen gebeld (Zondag 09.30)
naar de wagen toe gelopen
geen Plip!!!!!!!!!!!!!!
verzorgd interieur,en??????????
stoelverwarming?????????????
Ja,
het is idd een scandinavische uitvoering!!!!!!!
zonnedak??
nee, een schuiifdakje en niet elektrisch!
beter kan niet!!!
nog de prijs beetje naar beneden aanpassen.
binnen een kwartier was de zaak rond.
Donderdag kom ik ze ophalen (80 km rijden met de trein en de bus)
ik verwacht wel werk!
veerbollen
een nieuwe achterband rechts
uitlaat (zit een standaard onder)
raammotor passagierskant rechts slecht kontakt
bij de D-Riem ben ik onzeker
volgens de sticker in de motorkap bij 160.000 vervangen, wagen heeft nu 165.000 op de teller.
moet ik naar de waterpomp gaan kijken.
qua uiterlijk moet er niet veel gebeuren (uitlaat en de velgen in antraciet)
ik denk vrijdag kom ik met de fotos.
gefeliciteerd en waar heb je hem ergens gekocht???