9 van de 19
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Smurfenolie.
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 06 januari 2009 08:47 PM
  [ # 121 ]

Wat denken jullie, zullen er ook mensen zijn die LHM noch Glacial Blue gebruiken, maar nog iets anders?
LDS of dunne remolie bijvoorbeeld.. Shocked

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 januari 2009 08:56 PM
  [ # 122 ]

Ik heb eens in het DS gedeelte zien staan dat LDS je LHM systeem verpest en andersom Wink

Volgens het boekje mag je ingeval van nood motorolie gebruiken, of dit ook voor een LDS systeem zo is weet ik niet..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 januari 2009 08:58 PM
  [ # 123 ]

Nou, volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk. LDS is een synthetische olie, en LHM heeft een minirale basis. LDS mag dus zeer zeker niet in een LHM systeem.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 06 januari 2009 09:08 PM
  [ # 124 ]

Goed, de dunste motorolie dan.
Zoals gezegd mag dat ook in noodgevallen gebruikt worden, ik vraag mij dan meteen af of er niet iemand is die dat dan laat zitten.

En ik krijg zo’n vaag vermoeden dat dat best kan maar dat er wel bij vermeld moet worden om er opnieuw LHM in te doen vanwege de handel… Confused

“Citoën préfère Total” weet je wel…ook zoiets.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 januari 2009 09:11 PM
  [ # 125 ]

Nou, Ries, waar wacht je op. Vul jij lekker je xm met dunne motorolie. 0w30 of zo. Dan horen wij graag de resultaten…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 06 januari 2009 09:16 PM
  [ # 126 ]

Ik doe al jaren een scheutje (kopje) motorolie door de LHM. Bevalt prima, nooit problemen. Wel tijdig LHM verversen enzo.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 januari 2009 09:35 PM
  [ # 127 ]

Ik heb in mijn vorige break het laatste halfjaar motorolie ipv. LHM gebruikt. Dat leverde in die korte tijd geen problemen op, alleen het stijgen, dalen en op druk komen duurde langer. Maargoed, dat was natuurlijk maar een half jaar. wat voor interessante resultaten het op de lange termijn oplevert is natuurlijk de vraag.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 06 januari 2009 09:41 PM
  [ # 128 ]
Ries schreef:

Wat denken jullie, zullen er ook mensen zijn die LHM noch Glacial Blue gebruiken, maar nog iets anders?
LDS of dunne remolie bijvoorbeeld.. Shocked

Citroenrijders in Australie plegen er automatische tranmissie fluid in te doen als ze met pech of zonder LHM zitten. Schijnt prima te werken en ook een zooi smurrie uit je systeem te spoelen. Beter dan hydraugingagehuppeldpugetc.. ?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 06 januari 2009 09:49 PM
  [ # 129 ]
bogaard77 schreef:

Het zijn geen twee kampen. het is meer : Dont fix it if it aint broken. De koude eigenschappen van Glacial blue ( whahaha wat een naam) zijn echter dermate slecht dat dit geen reele vervanger is..

Daarom zoek ik bewijs dat het echt zo slecht is. Jij hebt geen last. Dat ontkracht de boel wel weer..

Ach, een bedrijf als Kendall gaat een olie voor koude omstandigeden op de markt gooien die het vreselijk slecht doet in koude omstandigheden, nou goed ?


Kendall Hyken™ Glacial Blu Hydraulic Fluid is a premiumquality,
antiwear hydraulic fluid developed for use in industrial,
mobile and marine hydraulic systems operating in extremely
cold climates. It is available in one viscosity grade: ISO 15. It
can be used for non-aircraft hydraulic systems calling for MILL-
5606-quality hydraulic fluid.
Hyken™ Glacial Blu Hydraulic Fluid is specially formulated with
high-quality, paraffinic base oils and fortified with select additives
to give a high viscosity index and a very low pour point
for use in subzero weather. It provides excellent wear protection,
oxidation resistance, and rust and corrosion protection. It
is inhibited to minimize deposits and viscosity increase due to
oxidation at high temperatures, resulting in long service life. It
also has excellent low-temperature properties for cold startups
of hydraulic systems.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 06 januari 2009 09:57 PM
  [ # 130 ]
patje74 schreef:
ambijajance schreef:

Althans dat heb me wijs laten maken en daarom gebruik ik het ook.

Kijk, en dat is dus waar het om gaat. Het lijkt er op dat de wijsmakerij zoals jij het noemt, geen enkel op kennis gebaseerd fundament te kennen. En het is op zijn minst zeer interessant om dit te bevestigen of te ontkrachten.
Al was het alleen maar om een goede keuze te kunnen maken, en dat doe je naar mijn idee op basis van wetenschap, en niet op basis van het feit dat men enkel zegt dat het beter is. Citroen’s keuze voor LHM is natuurlijk ook niet zomaar uit de lucht komen vallen lijkt mij….

Ik zou mijn “keuze” voor (liefst Total) LHM ook niet op wetenschappelijke basis doen, maar ook gewoon omdat Citroen zegt dat dat erin hoort. Ik ben ooit op een XM club praatje bij Renard geweest en alles wat daar verteld werd en getoond werd klonk redelijk, dus ben ik het gaan proberen. Punt.
De materiaalkeuze van Citroen voor de sierstrippen van de XM raakte ook kant noch wal, om maar een extreem voorbeeld te noemen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 januari 2009 10:48 PM
  [ # 131 ]
Chinco schreef:

Ik doe al jaren een scheutje (kopje) motorolie door de LHM. Bevalt prima, nooit problemen. Wel tijdig LHM verversen enzo.

Wat is daar de gedachte achter? Wink

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 06 januari 2009 10:50 PM
  [ # 132 ]

Ik heb gewoon LHM in mijn Xantia, maar op het Xantia-forum zijn er toch een heleboel mensen die zweren bij die smurfenolie. Daar heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen gelezen.

Jeroen

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 06 januari 2009 10:55 PM
  [ # 133 ]
Arjan Verkade schreef:
Chinco schreef:

Ik doe al jaren een scheutje (kopje) motorolie door de LHM. Bevalt prima, nooit problemen. Wel tijdig LHM verversen enzo.

Wat is daar de gedachte achter? Wink

Heb zo ooit de ingenieurs van de ( Duitse) fabrikant horen verkondigen dat het hydraulich system half opgevuld moest worden met motorolie ,
opdat het anders niet genoeg gesmeerd zou zijn . naughty

Ik dacht dat hydrauliche OLIE toch wel smerend is Rolling Eyes

Dat ding koste wel 200.000 Euro maar heeft nog ( altijd ) niet goed gewerkt tot op heden ....

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 06 januari 2009 10:57 PM
  [ # 134 ]
wbogaerts schreef:

‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’
Ik dacht dat hydrauliche OLIE toch wel smerend is Rolling Eyes

Net als remolie ?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 06 januari 2009 10:59 PM
  [ # 135 ]
wbogaerts schreef:
ambijajance schreef:

Het grootste voordeel van blauwe olie is volgens mij nog steeds dat deze wat meer smeereigenschappen zou hebben t.o.v. het wat schralere LHM.

Ik zit nog altijd te wachten op het eerste onderdeel dat door “te weinig smering” kapot is gegaan .

Walter

Ik ook, maar een HD pomp of klepjes of regelaartjes kunnen wel degelijk stroef/stuk/lek gaan, en dat zal wel iets met slijtage te maken hebben ?

Profiel  
 
 
9 van de 19
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook