15 van de 19
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Smurfenolie.
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 08 januari 2009 08:40 PM
  [ # 211 ]

Amazing,  Mike Laughing

Dus? we kunnen er van uit gaan dat het een Tellsell item zou moeten zijn?

 

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 08 januari 2009 08:42 PM
  [ # 212 ]
Rene van Maren schreef:

Mike, Amazing Laughing

Dus? we kunnen er van uit gaan dat het een Tellsell item zou moeten zijn?

Tja, de uitingen die ik er totdusver over hoorde kwamen niet boven dat niveau uit.

Misschien wel een idee om een ouwe biks te overgieten met smurfenbloed en te kijken of het fikt Laughing

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 08 januari 2009 08:44 PM
  [ # 213 ]

very good very good very good very good very good very good very good very good Laughing

 

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 08 januari 2009 08:48 PM
  [ # 214 ]
eviltwin schreef:

Misschien wel een idee om een ouwe biks te overgieten met smurfenbloed en te kijken of het fikt Laughing

Daar heb je bij een Xm geen smurfenbloed voor nodig… Confused

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 08 januari 2009 08:51 PM
  [ # 215 ]
eviltwin schreef:

Misschien wel een idee om een ouwe biks te overgieten met smurfenbloed en te kijken of het fikt Laughing

Pak dan asjeblieft een SM of een DS… Twisted Evil

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 januari 2009 08:54 PM
  [ # 216 ]

@eviltwin: Hartelijk dank voor je onderbouwde uitleg Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 08 januari 2009 08:56 PM
  [ # 217 ]

Goed, even het topic nog doorgelezen.

We komen denk ik wel tot de conclusie dat het geen wondermiddel is..

Het enige wat ik wel wil weten is wanneer het ontsteekt.
(bij welke temperatuur)

Voor de rest zal het altijd een welles nietes blijven.

Persoonlijk heb ik goeie ervaringen met het bedrijf die mijn xantia ooit heeft gesmurft. aardige mensen, waarbij je nog mee mag lunchen ook.

Neem ik graag een dag vrij voor Cool


Wat dit topic betreft, het lijkt me dat alles wel is geschreven.

Ik dacht eerst aan een slotje, maar misschien komt er nog iemand met iets wat we niet willen missen.


We kijken het dus nog even aan.

 

Profiel  
 
ex0dus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 18-10-2004

Gepost: 09 januari 2009 09:58 AM
  [ # 218 ]

De Glacial Blue mythe is dus busted?
Iedereen zijn blauw weer door groen vervangen dan maar?

Het is overduidelijk dat in theorie LHM betere eigenschappen heeft dan GB, in de praktijk blijkt er echter ook een verschil te zijn, als het koud is, dan is GB dikker dan LHM…
GB staat hier dus achteraan, wie heeft deze mythe ooit verzonnen dan?

Zelfde mythe als dat Renard als een soort heilgen beschouwen worden, terwijl je over de Citroën liefhebber/specialist op de hoek nooit wat hoort?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 09 januari 2009 10:28 AM
  [ # 219 ]
eviltwin schreef:

Lees mijn eerder gequote post en je leest dat GB 30 jaar geleden afgeschaft is voor vliegtuig gebruik juist hierom: SLECHTE DYNAMISCHE EIGENSCHAPPEN. ................
...................
Waarschijnlijk kwam men hier in vliegtuigindustrie pas achter toen men op grote schaal fly-by-wire ging inzetten, met snellere actuatoren.

Zodra men “ruimtevaart materiaal” in reclame praatjes gaat gebruiken gaan bij mij alle haren overeind staan… Rolling Eyes

Kan je ergens naar verwijzen om te laten zien cq te bewijzen dat dat ooit voor vliegtuigtoepassingen gebruikt is ? (behalve je eigen gekwote bericht ?)
Ik hoor dat zo vaak, terwijl in de specs juist staat dat het “for non-aircraft hydraulic systems” geschikt is…

Zodra men “ruimtevaart materiaal” in reclame praatjes gaat gebruiken gaan bij mij alle haren overeind staan…

Ook dit volg ik niet erg, ik lees ook iets over tell-sell. Is het op TV geweest soms ?? Heeft Renard of wie dan ook zendtijd op een of andere lokale zender ? Of is Kendall soms afhankelijk van die paar Citroen rijders ?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 09 januari 2009 10:37 AM
  [ # 220 ]

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 09 januari 2009 10:38 AM
  [ # 221 ]
eviltwin schreef:

Helaas is die smurfenolie juist DUNNER bij de meeste omstandigheden, behalve bij erg lage temperaturen.

Zal wel zijn bij -30 tot -40. In die omstandigheden zullen wij nooit verkeren dus is GB in onze omstandigheden dunner…..

Bij extreme koude is GB dus wel dikker, lijdt dan meer onder de arbeid die er door de pomp en dempers verricht wordt, het spul degradeert dan sneller waardoor het bij bedrijfstemperaturen nog lager uitkomt qua viscositeit.

Bij onze “nederlandse” omstandigheden is LHM dus wel dikker, lijdt dan meer onder de arbeid die er door de pomp en dempers verricht wordt, het spul degradeert dan sneller waardoor het bij bedrijfstemperaturen nog lager uitkomt qua viscositeit.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 09 januari 2009 10:41 AM
  [ # 222 ]
bogaard77 schreef:
karel schreef:

[ LHM begint dan te vlokken en na een jaar of 4 is het roestbruin dropwater.

Welnee! De LHM in mn SM zit er ruim 4 jaar in en is prachtig groen! En het vlokt niet!

Hoeveel km’s rijd jij dan per jaar in je SM? Ik gok minder dan 30-40KKm?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 januari 2009 10:51 AM
  [ # 223 ]

Ik heb die roestbruine smurrie eigenlijk enkel gezien in de laatste eindjes, wat er dus als eerste uit komt bij het spoelen. De inhoud van het vat heb ik enkel groen gezien, en dat ook bij wagens die jaren verwaarlozing achter de rug hadden.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 januari 2009 12:27 PM
  [ # 224 ]
karel schreef:
bogaard77 schreef:
karel schreef:

[ LHM begint dan te vlokken en na een jaar of 4 is het roestbruin dropwater.

Welnee! De LHM in mn SM zit er ruim 4 jaar in en is prachtig groen! En het vlokt niet!

Hoeveel km’s rijd jij dan per jaar in je SM? Ik gok minder dan 30-40KKm?

nee joh! minder dan 3000km.

De Ds overigens a 20.000km/jaar houdt ook schone lhm…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 januari 2009 07:30 PM
  [ # 225 ]
patje74 schreef:

Ik heb die roestbruine smurrie eigenlijk enkel gezien in de laatste eindjes, wat er dus als eerste uit komt bij het spoelen. De inhoud van het vat heb ik enkel groen gezien, en dat ook bij wagens die jaren verwaarlozing achter de rug hadden.

Nou ik heb toch weleens poepbruine LHM gewoon uit het voorraadvat getrokken. Dat was wel een extreem geval, maar het kan zelfs donkerbruin worden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
15 van de 19
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook