Amazing, Mike
Dus? we kunnen er van uit gaan dat het een Tellsell item zou moeten zijn?
Rene van Maren schreef:Mike, Amazing
Dus? we kunnen er van uit gaan dat het een Tellsell item zou moeten zijn?
Tja, de uitingen die ik er totdusver over hoorde kwamen niet boven dat niveau uit.
Misschien wel een idee om een ouwe biks te overgieten met smurfenbloed en te kijken of het fikt
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
eviltwin schreef:Misschien wel een idee om een ouwe biks te overgieten met smurfenbloed en te kijken of het fikt
Daar heb je bij een Xm geen smurfenbloed voor nodig…
eviltwin schreef:Misschien wel een idee om een ouwe biks te overgieten met smurfenbloed en te kijken of het fikt
Pak dan asjeblieft een SM of een DS…
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
@eviltwin: Hartelijk dank voor je onderbouwde uitleg
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Goed, even het topic nog doorgelezen.
We komen denk ik wel tot de conclusie dat het geen wondermiddel is..
Het enige wat ik wel wil weten is wanneer het ontsteekt.
(bij welke temperatuur)
Voor de rest zal het altijd een welles nietes blijven.
Persoonlijk heb ik goeie ervaringen met het bedrijf die mijn xantia ooit heeft gesmurft. aardige mensen, waarbij je nog mee mag lunchen ook.
Neem ik graag een dag vrij voor
Wat dit topic betreft, het lijkt me dat alles wel is geschreven.
Ik dacht eerst aan een slotje, maar misschien komt er nog iemand met iets wat we niet willen missen.
We kijken het dus nog even aan.
De Glacial Blue mythe is dus busted?
Iedereen zijn blauw weer door groen vervangen dan maar?
Het is overduidelijk dat in theorie LHM betere eigenschappen heeft dan GB, in de praktijk blijkt er echter ook een verschil te zijn, als het koud is, dan is GB dikker dan LHM…
GB staat hier dus achteraan, wie heeft deze mythe ooit verzonnen dan?
Zelfde mythe als dat Renard als een soort heilgen beschouwen worden, terwijl je over de Citroën liefhebber/specialist op de hoek nooit wat hoort?
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
eviltwin schreef:
Lees mijn eerder gequote post en je leest dat GB 30 jaar geleden afgeschaft is voor vliegtuig gebruik juist hierom: SLECHTE DYNAMISCHE EIGENSCHAPPEN. ................
...................
Waarschijnlijk kwam men hier in vliegtuigindustrie pas achter toen men op grote schaal fly-by-wire ging inzetten, met snellere actuatoren.Zodra men “ruimtevaart materiaal” in reclame praatjes gaat gebruiken gaan bij mij alle haren overeind staan…
Kan je ergens naar verwijzen om te laten zien cq te bewijzen dat dat ooit voor vliegtuigtoepassingen gebruikt is ? (behalve je eigen gekwote bericht ?)
Ik hoor dat zo vaak, terwijl in de specs juist staat dat het “for non-aircraft hydraulic systems” geschikt is…
Zodra men “ruimtevaart materiaal” in reclame praatjes gaat gebruiken gaan bij mij alle haren overeind staan…
Ook dit volg ik niet erg, ik lees ook iets over tell-sell. Is het op TV geweest soms ?? Heeft Renard of wie dan ook zendtijd op een of andere lokale zender ? Of is Kendall soms afhankelijk van die paar Citroen rijders ?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
eviltwin schreef:
Helaas is die smurfenolie juist DUNNER bij de meeste omstandigheden, behalve bij erg lage temperaturen.
Zal wel zijn bij -30 tot -40. In die omstandigheden zullen wij nooit verkeren dus is GB in onze omstandigheden dunner…..
Bij extreme koude is GB dus wel dikker, lijdt dan meer onder de arbeid die er door de pomp en dempers verricht wordt, het spul degradeert dan sneller waardoor het bij bedrijfstemperaturen nog lager uitkomt qua viscositeit.
Bij onze “nederlandse” omstandigheden is LHM dus wel dikker, lijdt dan meer onder de arbeid die er door de pomp en dempers verricht wordt, het spul degradeert dan sneller waardoor het bij bedrijfstemperaturen nog lager uitkomt qua viscositeit.
bogaard77 schreef:karel schreef:[ LHM begint dan te vlokken en na een jaar of 4 is het roestbruin dropwater.
Welnee! De LHM in mn SM zit er ruim 4 jaar in en is prachtig groen! En het vlokt niet!
Hoeveel km’s rijd jij dan per jaar in je SM? Ik gok minder dan 30-40KKm?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb die roestbruine smurrie eigenlijk enkel gezien in de laatste eindjes, wat er dus als eerste uit komt bij het spoelen. De inhoud van het vat heb ik enkel groen gezien, en dat ook bij wagens die jaren verwaarlozing achter de rug hadden.
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
karel schreef:bogaard77 schreef:karel schreef:[ LHM begint dan te vlokken en na een jaar of 4 is het roestbruin dropwater.
Welnee! De LHM in mn SM zit er ruim 4 jaar in en is prachtig groen! En het vlokt niet!
Hoeveel km’s rijd jij dan per jaar in je SM? Ik gok minder dan 30-40KKm?
nee joh! minder dan 3000km.
De Ds overigens a 20.000km/jaar houdt ook schone lhm…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
patje74 schreef:Ik heb die roestbruine smurrie eigenlijk enkel gezien in de laatste eindjes, wat er dus als eerste uit komt bij het spoelen. De inhoud van het vat heb ik enkel groen gezien, en dat ook bij wagens die jaren verwaarlozing achter de rug hadden.
Nou ik heb toch weleens poepbruine LHM gewoon uit het voorraadvat getrokken. Dat was wel een extreem geval, maar het kan zelfs donkerbruin worden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!