1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
2.2 hdi of 2.7 hdi ?, that’s the question
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 18 juli 2007 03:02 PM

hallo,
ik heb de 2 diesels kunnen testrijden en niet rekeninghoudend met de financiële kant van de zaak gaat mijn voorkeur uit naar de 2.2, omdat de vering van de 2.2 soepeler is dan de 2.7 en dat in mijn ogen meer typisch Citroën is. Ik ben waarschijnlijk niet de enige hier op dit forum die wel van dat soepele houdt, maar ben wel benieuwd naar jullie mening. Oh ja, wat de Euri’s betrefd, of ‘t wordt een nieuwe 2.2 of een directie 2.7 met 10 dkm voor dezelfde prijs, dus daar ligt ‘t probleem ook niet.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 18 juli 2007 03:24 PM
  [ # 1 ]

hoezo soepeler? in gewicht schelen ze maar 50 kilo?

is de 2.2 er alleen met handbak en de 2.7 alleen met automaat? (autoweek)

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 18 juli 2007 03:45 PM
  [ # 2 ]

wat de bakken betrefd klopt ‘t wat je zegt, maar wat de vering betrefd heeft de 2.7 een actieve ophanging met gestuurde schokdemping en flexibiliteit (uitleg Citroën) wat zich vertaald in een nogal ‘duitse’ ophanging, daar waar de 2.2 zich meer als een CX gedraagt, dus met z’n kont maar beneden bij ‘t optrekken en duiken met de neus bij ‘t (hard) remmen, en dat gedrag heeft mij persoonlijk nog nooit gestoord, integendeel zelfs, I love it Very Happy

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 18 juli 2007 03:54 PM
  [ # 3 ]

Maar het comfort van een automaat is ook wel HEEEL erg aanlokkelijk in zo’n auto. Aan die vering wen je wel hoor.
Je slaat jezelf voor je kop als je niet voor de 2.7 hdi automaat gaat. Superbak!!

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 18 juli 2007 04:57 PM
  [ # 4 ]

dat kan, maar, na 7 keer een auto gekocht te hebben met een automaat heb ik ‘t voor ‘t moment wel een beetje gehad met die automaten, vandaar dat ik er niet tegenop zie om weereens een handgeschakelde auto te hebben.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 18 juli 2007 06:11 PM
  [ # 5 ]

volgens mij heb je daar zelf al twee zwaarwegende argumenten genoemd…

handbak = 2.2
soepel veren = 2.2

en

nieuwe wagen = 2.2
langere garantie periode = 2.2
krasvrije lak = 2.2

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 18 juli 2007 06:13 PM
  [ # 6 ]

“krasvrije lak = 2.2 ” ?!?

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 18 juli 2007 06:41 PM
  [ # 7 ]
georgeskawa schreef:

“krasvrije lak = 2.2 ” ?!?

Mr. Green
ook al heeft een 2.7 maar 10.000 km gereden, dr zal vast wel een steentje zijn opgespat… Wink

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 18 juli 2007 07:20 PM
  [ # 8 ]

OK, maar dan telt jouw opmerking over langere garantie ook niet, want als je een directievoertuig inschrijft ben je de eerste eigenaar en vanaf de inschrijving begint de garantie periode pas te lopen, maar goed, als je niet persé een automaat wilt, wat heeft de 2.7 dan meer te bieden dan de 2.2, qua rijdynamiek scheelt ‘t niks.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juli 2007 07:34 PM
  [ # 9 ]

In zo’n auto hoort gewoon een V6 Hdi, en geen armoedig viercilindertje. Zo’n 2.2 is het gewoon net niet…. en zeker niet met onze rijstijl…..

Sinds wanneer kopen we wagens met een basis-motorke Kawa-mannetje? Hoe groter hoe beter!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 18 juli 2007 07:41 PM
  [ # 10 ]
waterman771 schreef:

In zo’n auto hoort gewoon een V6 Hdi, en geen armoedig viercilindertje. Zo’n 2.2 is het gewoon net niet…. en zeker niet met onze rijstijl…..

Sinds wanneer kopen we wagens met een basis-motorke Kawa-mannetje? Hoe groter hoe beter!

Zelfs ik heb laatst gekozen voor de zwaarste diesel ooit in een Xsara geleverd, dus waarom zou je dat in een C6 niet doen Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 18 juli 2007 07:43 PM
  [ # 11 ]

I agree, maar ik ben die automaten zo beu, ik wil gewoon weer in een handgeschakelde auto rijden, geloof me Waterman, mocht de 2.7 een handbak hebben, dan had ik zeker daarvoor gekozen, trouwens, je moet eens met de 2 rijden, die 2.7 rijdt zo’n 2.2 echt niet los, en als je dan nog effe een chip in die 2.2 steekt, dan heb je zo 200 pk, en dan is ‘t verschil helemaal weg Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juli 2007 07:45 PM
  [ # 12 ]
georgeskawa schreef:

I agree, maar ik ben die automaten zo beu, ik wil gewoon weer in een handgeschakelde auto rijden, geloof me Waterman, mocht de 2.7 een handbak hebben, dan had ik zeker daarvoor gekozen, trouwens, je moet eens met de 2 rijden, die 2.7 rijdt zo’n 2.2 echt niet los, en als je dan nog effe een chip in die 2.2 steekt, dan heb je zo 200 pk, en dan is ‘t verschil helemaal weg Cool

Dat is goed, ik kom naar je toe binnenkort met SM onderdelen, en jij regelt 2 C6’en van ‘t ijzerplein. Ik maak een deal met je: Geen C6= Geen SM onderdelen Twisted Evil  Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 18 juli 2007 08:00 PM
  [ # 13 ]

hela, je gaat me toch niet wijsmaken dat jij met jouw connecties en jouw kennissenkring geen C6 kan matsen bij Citroën Ned.  Twisted Evil

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juli 2007 08:02 PM
  [ # 14 ]
georgeskawa schreef:

hela, je gaat me toch niet wijsmaken dat jij met jouw connecties en jouw kennissenkring geen C6 kan matsen bij Citroën Ned.  Twisted Evil

Tsja, ik heb al eens een dag een 3.0 benzine mee gehad. Dat rijdt voor geen meter kan ik je vertellen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 18 juli 2007 08:54 PM
  [ # 15 ]

Geloof me, als je na zoveel jaar automaatrijden op een schakelbak overstapt, ben je dat na een week beu. Het past ook simpelweg niet bij zo’n grande routière. Alles gaat vanzelf: ruitenwissertempo, verlichting inschakelen, hoogteregeling etcetera. Waarom zou je dan nog met het handje gaan schakelen?

Als je overigens zo graag wilt poken, biedt de automaat van de C6 ook een handschakelprogramma.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook