waterman771 schreef:Knuffie_nl schreef:waterman771 schreef:georgeskawa schreef:what the hell do you think ?, of course en 9 kansen op 10 wordt ‘t een zwarte met beige leer, ik weet dat jij een rouge profond hebt besteld, dat word lachen als we Yuri ‘t leven zuur gaan maken als hij ons gaat proberen kwijt te rijden met z’n SM V8 6 liter Biturbo
Arme Diesel stumpers… geen geld voor echte brandstof zeker?
Waarom rij jij dan op LPG??
Mijn sm loopt op echte benzine hoor. Dure auto, dure peut. De Xant van 2000 E loopt op gas, maar ja, da’s een noodgreep. ‘t zat er nou eenmaal in, en rijdt kut.
Nog wel blijkbaar want hier las ik toch andere snode plannen Jammer Yuri, alles wat je ooit gezegd hebt op een forum wordt ooit herinnerd en tegen je gebruikt.
waterman771 schreef:
Dat gaat wel goed komen hoor, want als alles meezit dan hebben we met een paar weken namelijk een nieuw jachtveld van 150ha in midden-Frankrijk, en mag de SM 1 keer per maand die 1300 km heen en weer gaan afleggen. Nog wel ff LPG regelen natuurlijk !
Ik denk toch dat die “vieze stinkdiesels” je het verrekte lastig zullen maken met de SM. Al zou ik voor de zekerheid bij een competitie wel een V6 biturbo nemen.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Als ik moet meeten met Yuri,dan zal het ook met de SM zijn(ook in revisie momenteel)
@waterman771:
Je hebt al met mijn SM gereden,dus ik hoop dat je niet vergeten bent wat je toen over de gewone prestaties gezegd hebt,van mijn 2.7 carbu
@ georgeskawa:
We zulen wel eens meeten met de C6’en, en yuri zijn SM,dan zullen we zien wie het eerst aan de eindmeet verschijnt wel met een chip er in dan
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Niks mis met een dikke HDi, maar de dieselbrandstof is tegenwoordig ook niet bepaald goedkoop meer. Het wordt eens tijd voor een C6 met V8, waar dan lekker LPG in kan.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bartus schreef:Een c6 met een ronkende v8 als een amerikaan? nee..
Groot gelijk!! liever een ronkende V6 of diesel!! je hoort de diesel haast niet met ‘t akoestisch pack,dus een V8 heeft weinig zin!!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
eviltwin schreef:waterman771 schreef:georgeskawa schreef:what the hell do you think ?, of course en 9 kansen op 10 wordt ‘t een zwarte met beige leer, ik weet dat jij een rouge profond hebt besteld, dat word lachen als we Yuri ‘t leven zuur gaan maken als hij ons gaat proberen kwijt te rijden met z’n SM V8 6 liter Biturbo
Arme Diesel stumpers… geen geld voor echte brandstof zeker? Wacht maar tot ik met mijn 200+ pk SM van slechts 1500 kilootjes voorbij kom. Dan kan je trapen wat je wil, maar die 160 stumper pk’tjes van de c6 geven dan enkel diep zwarte rook…...
173pk, en een roetfilter, je kunt het niet meer mis hebben
trouwens van die 190pk van een 3.0L is na dertig jaar ook niet veel meer over zeker nooit Top Gear gezien? Rollenbank test in deel 2. De Merak legt het trouwens ook af tegen een Dieseltje…
http://youtube.com/watch?v=mKam_ZnxVfo
http://youtube.com/watch?v=hjpB5L5iaB0
http://youtube.com/watch?v=ZLGNev_vdUw
http://youtube.com/watch?v=SxCcKAbrjvs
Klopt helemaal, en kon het stukje is zoals gewoonlijk weer prachtig van de mannen
Maar als er een goede revesie heeft paats gevonden + nog aantal beter onderdelen dan orgineel dan mag je toch weer echte 200pk + verwachten?
C6 doet 8.9 naar de 100 op papier.
Denk dat toen de tijd een nieuwe SM daar niet veel voor onder deed?
Dan moet nu met beetje meer power in motor toch weer heel eind komen
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Maar als er een goede revesie heeft paats gevonden + nog aantal beter onderdelen dan orgineel dan mag je toch weer echte 200pk + verwachten?
C6 doet 8.9 naar de 100 op papier.
Denk dat toen de tijd een nieuwe SM daar niet veel voor onder deed?
Dan moet nu met beetje meer power in motor toch weer heel eind komen
Nu doet ie het al in 8,5 sec. Straks nog sneller. Bij een meting op de rollenbank in 2005 kwamen we aan 185 pk. Nu gaan we zeker 210 halen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman771 schreef:Arjan Verkade schreef:
Maar als er een goede revesie heeft paats gevonden + nog aantal beter onderdelen dan orgineel dan mag je toch weer echte 200pk + verwachten?
C6 doet 8.9 naar de 100 op papier.
Denk dat toen de tijd een nieuwe SM daar niet veel voor onder deed?
Dan moet nu met beetje meer power in motor toch weer heel eind komenNu doet ie het al in 8,5 sec. Straks nog sneller. Bij een meting op de rollenbank in 2005 kwamen we aan 185 pk. Nu gaan we zeker 210 halen.
Dus maar 5 pk kwijt in al die jaren?
Of was die al eens eerder onder handen genomen
En als ik het goed begrepen heeft moet je nu flink duwen om hem in 8.5 sec naar de 100 te krijgen
Verder duidelijk hoor
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Blooper1963 schreef:bartus schreef:Een c6 met een ronkende v8 als een amerikaan? nee..
Groot gelijk!! liever een ronkende V6 of diesel!! je hoort de diesel haast niet met ‘t akoestisch pack,dus een V8 heeft weinig zin!!
Niet zo conservatief, mannen. Citroën is een vooruitstrevend merken en moet dus niet alleen maar aan eerder toegepaste concepten vasthouden.
Een 2,2 liter viercilinder biturbo met zo’n 200 pk lijkt me ook wel wat, in het kader van de downsizing.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Waarom maar 4 cilinders, het oor wil ook wat
Een moderne kleine V6 (2.0 a 2.4) met biturbo. En voor sportievere modellen ook gekieteld a la Maser Biturbo 2.0-blokken. In jaren 90 al bijna 300pk uit 2.0-V6
Ach, wellicht ooit nog een QuattroPorteIV 2.8V6 of 3.2V8, maar die is toch meer Xantia-maat dan XM of CX
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
die QP 4 heeft (in mijn ogen) wel een erg hoog Lancia Kappa-gehalte, maar daarmee gezegd zijnde zijn geen van beide verkeerde auto’s, hoor.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
georgeskawa schreef:die QP 4 heeft (in mijn ogen) wel een erg hoog Lancia Kappa-gehalte, maar daarmee gezegd zijnde zijn geen van beide verkeerde auto’s, hoor.
Kan wel zijn.Ze worden trouwens allen bij dezelfde moeder geboren en zijn één grote familie tegenwoordig het tifosi concern
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rogier Verhoef schreef:
Ach, wellicht ooit nog een QuattroPorteIV 2.8V6 of 3.2V8, maar die is toch meer Xantia-maat dan XM of CX
En ook nog eens ultiem onbetrouwbaar. Nee, doe mij dan maar de nieuwe modellen Quattroporte, met normale, turboloze V8!
Na het bezoek aan de maserati fabriek in 2005 weet ik dat de kwaliteit van dat beest wel goed zit!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik hoor anders heel andere verhalen over de kwaliteit van de Quattroporte. Transmissies die vastslaan, slechte afwerking, matig spuitwerk.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
@ cxfanatic ; die verhalen moet je niet serieuzer nemen als wat er gemiddeld over onze Citroëns wordt rondgebazuind
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
georgeskawa schreef:@ cxfanatic ; die verhalen moet je niet serieuzer nemen als wat er gemiddeld over onze Citroëns wordt rondgebazuind
Inderdaad, ik heb met eigen ogen gezien op welke wijze ze bij Maserati met het woord kwaliteit omgaan. Naar mijn idee zeer serieus. Slecht spuiterwerk? Vreemd voor een auto die compleet bij Ferrari gespoten wordt….. de gehele koets wordt daar gebouwd, en komt gespoten en in plastic verpakt bij Maserati afgeleverd. De bakken komen ook bij Ferrari vandaan, maar worden net als de motoren bij Maserati nog eens op de proefbank getest gedurende enkele uren! Komt op mij serieus over in ieder geval
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste