4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
2.2 hdi of 2.7 hdi ?, that’s the question
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 21 juli 2007 01:04 PM
  [ # 46 ]

Nou, ik neem ze in zoverre serieus dat als ik Nederlandse testen lees waarin de journalist met een kapotte bak stilvalt, dat dat genoeg vertelt. Als ik vervolgens eens wat Quattroportes in het wild bekijk en ik constateer slecht aansluitende bumpers, ongelijkmatig spuitwerk en een slordig afgewerkt dashboard, dan heb ik verder niet veel informatie meer nodig.

Natuurlijk, als er fabrieksbezoeken plaatsvinden laten ze snel even zien hoe goed ze het kunnen, dat is niet zo gek. Dan doen ze even buitengewoon hun best.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juli 2007 01:13 PM
  [ # 47 ]
cxfanatic schreef:

Natuurlijk, als er fabrieksbezoeken plaatsvinden laten ze snel even zien hoe goed ze het kunnen, dat is niet zo gek. Dan doen ze even buitengewoon hun best.

Onzin, wij hebben 5 uur lang geheel op ons gemak door die fabriek kunnen struinen. Niets geheimszinnings te ontdekken.

Journalisten hebben altijd wat te zeiken Wink  en zeker als het niet om een dikke audi, benz of bmw gaat. Dat maakt ze extra kritisch. Die bak die vast zat was waarschijnlijk gewoon pech. Maar, maakt dat van iedere QP een probleembak??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 juli 2007 01:59 PM
  [ # 48 ]

ONTOPIC please…..

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 21 juli 2007 02:55 PM
  [ # 49 ]

Raar eigenlijk dat ze de 2.2 HDI niet met automaat leveren. Die motor kan de auto net zo goed aan als de 3.0 V6 en die kun je uitsluitend met automaat krijgen.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 21 juli 2007 03:10 PM
  [ # 50 ]

de 2.2 hdi c5 is inmiddels wel met automaat leverbaar, dus ik verwacht dat de C6 snel zal volgen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juli 2007 04:06 PM
  [ # 51 ]

Toch blijft het gevoelsmatig een rare combinatie: een wagen die rond de 2000 kg weegt, voorzien van een 2.2 viercilinder die met kunstgrepen een beetje power heeft meegekregen. Als je naar de concurenten kijkt, zie je dat die allen een stuk lichter zijn, en toch ook wel dikkere motoren hebben!

In vergelijking met de auto’s waarvan Citroën zegt dat ze met de C6 moeten concureren, blijft de C6 een beetje achter wat prestaties betreft….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juli 2007 05:10 PM
  [ # 52 ]
cxfanatic schreef:

Raar eigenlijk dat ze de 2.2 HDI niet met automaat leveren. Die motor kan de auto net zo goed aan als de 3.0 V6 en die kun je uitsluitend met automaat krijgen.

Ik vind het weer raar dat je de V6en niet met handbak kan krijgen Wink

Volgens mij was bij de XM V6.24 (laatste model) de automaat ook standaard, maar een handbak was wel gewoon leverbaar.

Inmiddels al vaak zat gelezen dat er nog vraag naar een handbak is Smile

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 21 juli 2007 05:23 PM
  [ # 53 ]

In de Audi A6 kun je anders een 2.0 TDI met 140 pk bestellen. Turbo’s zijn trouwens geen kunstgrepen, maar net zozeer mechanische middellen om tot een hoger vermogen te komen als een grotere cilinderinhoud. Bovendien is een motor met een kleine cilinderinhoud veel zuiniger, ook als er turbo’s worden toegepast.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juli 2007 05:29 PM
  [ # 54 ]
cxfanatic schreef:

In de Audi A6 kun je anders een 2.0 TDI met 140 pk bestellen.

een A6 weegt geen 2000 kg, maar ca 1650 kg met 2.0 TDi blok.
Een 3.0 v6 tdi mét quattro kost 65000 euro, heeft 233 pk en weegt slechts 1739 kg. De C6 komt dus tekort aan vermogen, is zwaarder en duurder en heeft niet eens 4x4…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 juli 2007 11:36 PM
  [ # 55 ]
waterman771 schreef:
cxfanatic schreef:

In de Audi A6 kun je anders een 2.0 TDI met 140 pk bestellen.

een A6 weegt geen 2000 kg, maar ca 1650 kg met 2.0 TDi blok.
Een 3.0 v6 tdi mét quattro kost 65000 euro, heeft 233 pk en weegt slechts 1739 kg. De C6 komt dus tekort aan vermogen, is zwaarder en duurder en heeft niet eens 4x4…...

Inderdaad! maar de C6 is eigenlijk ontworpen om relaxed mee te rijden en in geval van, er eens stevig mee vandoor gaan.
De C6 is zeker niet ontworpen om sportief mee te rijden.
Daarvoor zal Citroën zoiets als de Metisse moeten uitbrengen,een 4 zitter,gecombineerd met sportieve prestaties.
De C6 is ongeveer een voorbeeld van de DS en de eerste CX’en,die waren ook geen snelheidsduivels maar relaxed rijdende en comfortabele limo’s Wink

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 22 juli 2007 03:19 PM
  [ # 56 ]

Rouge profond

georgeskawa schreef:

what the hell do you think ?, of course en 9 kansen op 10 wordt ‘t een zwarte met beige leer, ik weet dat jij een rouge profond hebt besteld, dat word lachen als we Yuri ‘t leven zuur gaan maken als hij ons gaat proberen kwijt te rijden met z’n SM V8 6 liter Biturbo Very Happy

heren,

er rijden 2 rouge profonds rond in België (ijzerplein autos niet meegerekend).
ik bezit daar 50% van Very Happy
blijft dus behoorlijk exclusive zo een c6 2.7 exclusive rouge profond Laughing

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 juli 2007 03:21 PM
  [ # 57 ]

Re: Rouge profond

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
georgeskawa schreef:

what the hell do you think ?, of course en 9 kansen op 10 wordt ‘t een zwarte met beige leer, ik weet dat jij een rouge profond hebt besteld, dat word lachen als we Yuri ‘t leven zuur gaan maken als hij ons gaat proberen kwijt te rijden met z’n SM V8 6 liter Biturbo Very Happy

heren,

er rijden 2 rouge profonds rond in België (ijzerplein autos niet meegerekend).
ik bezit daar 50% van Very Happy
blijft dus behoorlijk exclusive zo een c6 2.7 exclusive rouge profond Laughing

ach je moet het zozien 20 jaar geleden zei een man in beglie dat ook over zijn cx in het rood dat hij 1 van de weininge is en nu rij ik er in Very Happy als dat nou over 20 jaar ook het geval van jou c6 is lijkt mij dat toh een mooi streven Wink

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 22 juli 2007 03:25 PM
  [ # 58 ]

Re: Rouge profond

citroenc2 schreef:
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
georgeskawa schreef:

what the hell do you think ?, of course en 9 kansen op 10 wordt ‘t een zwarte met beige leer, ik weet dat jij een rouge profond hebt besteld, dat word lachen als we Yuri ‘t leven zuur gaan maken als hij ons gaat proberen kwijt te rijden met z’n SM V8 6 liter Biturbo Very Happy

heren,

er rijden 2 rouge profonds rond in België (ijzerplein autos niet meegerekend).
ik bezit daar 50% van Very Happy
blijft dus behoorlijk exclusive zo een c6 2.7 exclusive rouge profond Laughing

ach je moet het zozien 20 jaar geleden zei een man in beglie dat ook over zijn cx in het rood dat hij 1 van de weininge is en nu rij ik er in Very Happy als dat nou over 20 jaar ook het geval van jou c6 is lijkt mij dat toh een mooi streven Wink

Kan je een fotootje pb’n Als lak goed geconserveerd is moet het prachtig zijn. Ik heb een Goudkleurige 2.5 GTI TII gehad

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook