Hallo Berlingoers,
Ik heb een vraag over het inbouwen van een nieuwe centrale deurvergrendeling voor een Berlingo type1. Ik heb de meest standaard uitvoering dus geen centrale. Maar wel veel problemen met de sloten van de deuren. Sta vaak enkele malen te kloten voor ik een deur open heb . Dit wilde ik dus oplossen met centrale deurvergrendeling. Maar is dit mogelijk en hoeveel werk zit hierin. Heb zometeen 3 weken vakantie dus op zich tijd genoeg (maar ook kennis genoeg ??). En wat voor set moet/ kan ik hier het beste voor gebruiken. Heb gehoord dat er nogal verschil zit in de sets (qua prijs en kwaliteit).
Alvast bedankt,
Gerben
Een beter rijden begint bij jezelf!
Totaal aantal Berichten: 546
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Ik heb bij mijn vorige Berlingo bestel 1997 een centrale vergrendeling met afstandsbediening ingebouwd.
Dat moest in combinatie met een alarm. Het merk was Carpoint, gekocht bij Halfords dacht ik.
In de deur zit een doorvoer met een stekker, maar die heb ik niet gebruikt.
Makkelijker was het de deuren te demonteren, onder de bestaande doorvoer in de deur en in de deurstijl een 8mm gat te boren, een rubber tule erin, en daar de draden door te trekken.
Met de deur op z’n plaats zie je er niets van.
De module had ik ergens onder het dashboard boven de stuurkolom gefrommeld.
Constante stroom afgetapt van een vrije zekeringaansluiting links onder.
De gevoeligheid van de afstandsbediening was zo hoog dat je vanuit bed het alarm kon in/uitschakelen..
Oh ja, omdat de boel toch open was had ik meteen een electrische raambediening gemonteerd.
Zo een die met een plastic busje over het asje van de handbediening heen gaat.
Dit heeft allemaal 6 jaar prima gewerkt!
Groeten, en succes, Jaap.
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…