Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Wat een gaaf ding zeg shock en dat bruin is zo mooi zelfde als in mijn visa D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Alcyone schreef:patje74 schreef:timelezz schreef:..... al moest ik wel wennen aan de bediening van de richtingaanwijzers….
De keren dat ik in een type 3 of 3 heb gereden, zat ik telkens met mijn linkerhand op het dashboard te voelen. BLijkbaar went het andersom dus net zo snel.
Daarbij komt dat ik de automatische afslag ook erg vervelend vind. Hij gaat altijd te vroeg af bij minirotondes, waardoor je je plinker 2 x aan moet zetten. Ik vind het maar behelpen met die nieuwerwetse dingen….Mee eens… 6 auto’s gehad zonder automatische afslag en 1 met. Liever zonder, al stap ik erg makkelijk over, heb nu in 125 verschillende auto’s gereden.
Het hardst moet ik wennen aan het uitparkeren met een automaat, met motor die op de choke loopt. Ik kan niet zomaar recht het pad afrijden ofzoiets, dat blijft toch een wat onaangename belevenis…
Ich bin ein Breaker
Als je die radio/cassette kwijt wilt, ik zoek nog iets passends voor mijn 16trs automatic…
Ik wil hem graag origineel bij de auto laten, evenals de bruine hoedenplank waar ik geen gaten in wilde maken, nu zit er een blauwe in
Wat een mooie BX! Alsof ie net uit de showroom komt! Het interieur is magistraal mooi.
Hoe schakelt de automaatbak trouwens? Zonder horten of stoten? Ook in zijn achteruit? Het is sowieso aan te raden om de ATF te (laten) verversen.
Maak nog eens wat leuke foto’s van het interieur en de motorruimte. We zijn hier dol op foto’s.
De auto had best lang stilgestaan, dus in het begin ging het een beetje stoterig en rond de 70 km/h schakelde de bak voor een paar seconden spontaan terug, gelukkig doet hij dat nu niet meer en schakelt hij echt supervloeiend.
Ik heb eind juli de versnellingsbakolie + LHM laten verversen (atf = versnellingsbak olie?! ops: )
Zal binnenkort nog is wat foto’s plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
automatic transmission fluid
Assitch schreef:hallo,
mijn adviezen
lhm en koelvloeistof moeten eigenlijk na 2 jaar ververst/vervangen wrden,het spul verzuurt
dus eigenlijk per direct.
wil je het voor de koeling goed doen,vervang dan (als je er budget voor hebt)preventief de vinvoeler en de thermostaat.
dat onderdeel achter de bumper wat stuk is stuurt de eerste snelheid op jouw vinvoeler aan dus met fileverkeer in de zomer is dat onderdeel onmisbaar! vernieuwen dus als er scheuren in zitten en er zoutachtig supstantie uit komenGEEN RISICO MEE NEMEN.dit onderdeel zit op alle 1600 en 1900 benzinemodellen en heeft vermoedelijk nummer 126712
zou je ook evt bij een peugeotdealer kunnen informerende automaatolie lmoet officieel iedere 40000km verv worden de termijn weet ik niet meer mn gevoel zegt 2 jaar
tip ben je al lid van de bxclub?
succes met deze beautij
LHM is onlangs ververst, koelvloeistof dateert van 2004, dus nog niet nodig dacht ik? Die cilinder achter de bumper is vervangen.
Die vinvoeler + thermostaat is dat duur?
Ben nog geen lid, maar zag dat er vaak van die meetings waren op zaterdag.. helaas moet ik dan altijd werken
Zoals beloofd nog wat verse picz
Wat een beauty
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
koelvloeistof:: officieel na 2 jaar verversen,komt niet op een maand aan maar deze beautij heeft erg lang gestaan(verzuren van vloeistof?)
ik zou geen onnodige risicos lopen mbt bv je koppakking,dit zijn dure reparaties
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het is en blijft een prachtige dame hoor!
Inderdaad, wat een strakke type 1 zeg! petje af!
Zo te zien had je de banden ook even netjes gepoetst voordat je de foto’s nam.
Ik vind het vooral een mooie BX omdat ie géén 3e zijruitjes heeft maar wél een korte motorkap ivm de automaatbak. Dat zie je echt zelden op een BX.
Nu willen we natuurlijk nog wat extra foto’s van het interieur (achterbank, klokkenwerk, etc).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Zo te zien had je de banden ook even netjes gepoetst voordat je de foto’s nam.
Ik vind het vooral een mooie BX omdat ie géén 3e zijruitjes heeft maar wél een korte motorkap ivm de automaatbak. Dat zie je echt zelden op een BX.
Nu willen we natuurlijk nog wat extra foto’s van het interieur (achterbank, klokkenwerk, etc).
Hahah, nah ik had er van dat siliconenspul opgespoten, daar blijven je banden echt superlang diep zwart van!
Danku allen voor de complimenten!
Ik zal aankomend weekend nog is wat foto’s maken en die online zetten
Het blijft een plaatje, je woont zo dichtbij maar ik zie hem nooit rijden (wel staan)
Jdt schreef:Het blijft een plaatje, je woont zo dichtbij maar ik zie hem nooit rijden (wel staan)
Hahah, dat komt omdat ik studeer in Tilburg waar ik op kamers zit, ik kan hem in Tilburg nergens kwijt en heb een OV dus doorde weeks kan ik niet veel in rijden… In het weekend werk ik bij van Fraassen en korte ritjes daarnaartoe probeer ik hem zoveel mogelijk te besparen, dus blijft alleen de zondag over om hem uit te laten!!
Maar je mag hem wel een keer in actie zien hoor !!
misschien een keer op een zonnige zondag? (zaterdags werk ik ook)