Hoi,
Weet iemand wat het voor ongein geeft de koppeling van de BX digit te vervangen>?
Groeten Joao
Met vriendelijke groeten!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lees ook even de reactie van XBXG in dit topic >>> Klik!
Tenminsten, ik neem aan dat het over die Digit gaat???
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Re: BX DIGIT!!!
Volgens XBXG kan er niet zoveel aan de hand zijn met de koppeling.
Volgens mij geeft ‘t dezelfde ongein als bij elke 1600/1900. Zoek ff hier op ‘t forum
Een man van de garahe zei dat bij de digit het hele motorblok er uit moet als je de koppeling vervangt. dait kan ik nooit betalen
Met vriendelijke groeten!
princejoao schreef:Een man van de garahe zei dat bij de digit het hele motorblok er uit moet als je de koppeling vervangt. dait kan ik nooit betalen
Onzin. Er zit een gewone 1900 motor in. Alleen bij een 4x4 (hier volstrekt niet aan de orde) is het te overwegen om de hele motor eruit te halen bij een koppelingswissel.
Een koppelingswissel zal bij een garage toch wel snel 500/600 EUR kosten. Arbeid is duur en je bent er toch snel een uur of 6 mee bezig.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Volgens XBXG kan er niet zoveel aan de hand zijn met de koppeling.
Niemand weet wat de huidige eigenaar in de tussentijd met deze BX heeft gedaan. Als ik lees hoe het interieur er nu bijstaat en hoe het was, denk ik niet dat er zuinig omgesprongen is met de auto.
Kan dus ook best zijn dat de koppeling wel vervangen moet worden.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
dan nog koppeling setje a 100 euro
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
McDean schreef:dan nog koppeling setje a 100 euro
TS heeft het over de garage, dus ik denk dat in zijn geval er bij die 100 euro nog eens 300 euro arbeidsloon komt dan wordt het wel een prijzige hobby.
Ik moet er ook over niet al te veel tijd aan geloven trouwens, ben ik bang
Eveneens ben ik tevens ook.
Volgens mij is zo’n koppeling nog best zelf aan te pakken. Het kost alleen veel tijd.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
B_iks schreef:Volgens mij is zo’n koppeling nog best zelf aan te pakken. Het kost alleen veel tijd.
Voor jou en mij wel, maar ik ken zat mensen die zich er geen voorstelling van kunnen maken dat onder hun verantwoording er meer dan 4 bouten van de auto gedemonteerd worden. Laat staan de versnellingsbak, dat is 1/3 van alles in de motorruimte
Eveneens ben ik tevens ook.
tja, ik wissel per dag ongeveer 3 trannie’s gemiddeld.
en soms ben ik een paar dagen achter elkaar buzzy ze uit en in mekaar te zetten.
een BX koppeling wissel is ongeveer een uurtje of 4 a 5…
als je een ervaren knutselaar erbij hebt, en je bent aan de hobby thuis, dan is een weekend voldoende…
ik ga binnenkort de koppeling van Criesel wisselen,,, aangezien daar 5 man mee komt helpen zullen we meteen een fotoreportage erbij bakken…
en die online zetten…
mischien helpt het om in te schatten wat ervoor nodig is zonder brug ed..
mvgr wupke
knäckor schreef:B_iks schreef:Volgens mij is zo’n koppeling nog best zelf aan te pakken. Het kost alleen veel tijd.
Voor jou en mij wel, maar ik ken zat mensen die zich er geen voorstelling van kunnen maken dat onder hun verantwoording er meer dan 4 bouten van de auto gedemonteerd worden. Laat staan de versnellingsbak, dat is 1/3 van alles in de motorruimte
Precies. Bovendien verwijst TS uitdrukkelijk naar de garage. Het lijkt voor veel mensen bijna vanzelfsprekend om een koppeling zelf te vervangen. Het is toch best een pittige klus die voor een beginnende DHZer nog echt geen gesneden koek is.
Met deze Digit heb ik met 2 medeforummers een motorwissel uitgevoerd in november 2006. In het weekend lukte het maar net om alles af te krijgen. Ik ben er heilig van overtuigd er tijdens de montage van de schakelstangen, iets niet helemaal goed is gegaan. Voor de motorwissel schakelde ie namelijk perfect!! Ik denk dus serieus dat er flink afstelwerk gedaan moet worden en dat de koppeling nog wel een tijd mee kan.
Overigens interessant hoe er nu op de Digit wordt gereageerd. Toen ik ‘m te koop zette wilde niemand deze bijzondere Digit hebben…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dat kan ik me niet meer herinneren, maar hij is zeker veel meer waard dan die 350 die ie nu moet opbrengen…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
XBXG schreef:Dat kan ik me niet meer herinneren, maar hij is zeker veel meer waard dan die 350 die ie nu moet opbrengen…
hij is nu ook wel meer waard
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ik zit hier met een Xantia Berline die 5 jr geleden geheel is overgespoten.
strakke tuut dus..
uit 1993, en met een olieslurpend blokkie..
verder de kachelventilator defect en de dash lampjes branden niet.
voor de rest een mooie auto 2 ltr SX…
wat is die waard?
ik vrees minder dan 350…...
mvgr wupke:om dus een punt te maken betreffende waarde,,liefhebbers?