4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

verbeteren ruitenwisservloeistofsysteem
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 23 september 2007 03:11 PM
  [ # 46 ]

Hee waar koop je die flatblade? gewoon bij de autospeciaalzaak? mijne is toch aan vervanging toe

http://www.smartautoshop.nl . Heb er goede ervaringen mee, wordt ook erg snel thuisbezorgd. De vorige keer belde ie me zelfs op, om te controleren of ik er echt maar eentje moest hebben Wink

Profiel  

mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

- BX GTI automaat
Gepost: 23 september 2007 10:15 PM
  [ # 47 ]

extra tank+pomp+achterruitsproeier

Zo bouw ik voor deze winter een extra tank+pomp+achterruitsproeier in de paravantruimte; overzetten vanuit de donorBix. Met evt een aparte bouton (drukknop) in het dash, naast de mistlampknop.
Zo kan ik zowel de originele alsóók de extra sproeier gebruiken.
Mijn probleem met de originele manier zit hem in het sproeien als je stilstaat; je hebt de rijwind nodig om de bovenkant van de ruit ook te kunnen wassen.

En eerst hard gaan rijden met een vieze / bevroren ruit kan brokken geven Sad
Flatblade van Valeo ook bij carfix in o.a. Amsterdam (wel iets van €20 pst)

Profiel  

Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450

Gepost: 29 februari 2008 12:39 AM
  [ # 48 ]

Tijdje geleden alweer, maar heb vandaag dan toch mn ruitenwisservloeistofsysteem verbetert! Smile

Heb op de sloop het systeem uit een fiat punto gehaald en ik moet zeggen het was vrij eenvoudig geplaatst en ziet er strak uit, belangrijker nog het werkt perfect!

Ik zal dit weekend ff wat foto’s schieten Smile

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  

Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 838

Gepost: 29 februari 2008 02:25 AM
  [ # 49 ]

Het is dan ook meteen handig om even de 2 reservoirs met elkaar te verbinden. Dan gaat die voor de achterruitenwisser ook eens leeg.

Even in ieder tankje een nippel schroeven, en een slangetje ertussen. Werkt perfect.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 februari 2008 11:39 AM
  [ # 50 ]

Ik heb toevallig ook gisteren een sproeikop van een Sprinter gehaald. Een blokje met 3 sproeikopjes erin wat op de ruitenwisserarm zit, werkt goed. Ik denk alleen dat mijn pompje in de winter is stukgegaan toen er geen antivries in de tank zat Surprisedops:  er komen namelijk 3 hele lullige straaltjes uit. Ook ik zal binnenkort een foto schieten.

Ik heb ook al eens zitten denken om één tankje te laten vervallen. De tankjes zijn namelijk voorbereid op een pompje aan de andere kant. Ik zou dus het pompje van de achterruitsproeier in het tankje van de voorruitsproeier erbij willen maken, maar dan moet het tankje wel wat van de carosserie af, anders kom je in de knoei met je slangetje.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 29 februari 2008 08:13 PM
  [ # 51 ]

de fototjes;

Auto’s:

Profiel  

Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 29 februari 2008 08:28 PM
  [ # 52 ]

en een filmpje Smile

http://www.youtube.com/watch?v=Ex9hppY98DY

Auto’s:

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 februari 2008 08:59 PM
  [ # 53 ]

Zozo, dat sproeit fijn. Die dingen kwamen dus uit een Punto? Zou het bijna zelf gaan overwegen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 29 februari 2008 09:21 PM
  [ # 54 ]
PrutsyLJ schreef:

Zozo, dat sproeit fijn. Die dingen kwamen dus uit een Punto? Zou het bijna zelf gaan overwegen.

Jep en met een kleine modificatie past het allemaal perfect! Als iemand het van plan is leg ik het graag ff duidelijk uit Smile

Puntotjes staan er overigens zat op de sloop, bij mij in de buurt stonden er een stuk of 6, heb dan ook maar gelijk wat reserve sproeikopjes van een andere punto getrokken Razz

Auto’s:

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 29 februari 2008 11:35 PM
  [ # 55 ]
Michielio schreef:
PrutsyLJ schreef:

Jep en met een kleine modificatie past het allemaal perfect! Als iemand het van plan is leg ik het graag ff duidelijk uit Smile

Puntotjes staan er overigens zat op de sloop, bij mij in de buurt stonden er een stuk of 6, heb dan ook maar gelijk wat reserve sproeikopjes van een andere punto getrokken Razz

Wat voor model Punto is dat dan?
Kan het zo snel effe niet voor de geest halen, maar ik denk dat ik dit systeem ook maar eens even ga proberen Laughing

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 29 februari 2008 11:38 PM
  [ # 56 ]
Profiel  

Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 01 maart 2008 02:48 AM
  [ # 57 ]
BasisBIX schreef:

Moet je het van zo’n model Punto af slopen???

http://link.marktplaats.nl/151949171

Jup dat is hm!

En je hoeft het er niet af te slopen hoor Wink Gewoon motorklep opentrekken en de twee sproeikopjes vanaf de onderkant verwijderen, het sproeiknopje zit vast met een klikverbinding, je moet aan beide kanten van het sproeiknopje de klikvingers indrukken en dan duw je de sproeiknop zo naar boven uit de motorklep.
Misschien een beetje vaag maar als je het even bestudeert snap je wat ik bedoel.
De sproeikopjes zitten beide op een stukje slang die naar een T-koppeling loopt dit neem je ook mee, verder heb je ook het stuk slang dat vanaf de T splitsing de motor in loopt nodig, dat trek je gewoon los.

Dan als je het systeempje wil monteren, zoals ik het heb, in het rooster onder je raam, dan moet je van de sproeiknopjes 1 van de 2 klikvingers (die je moest induwen om ze te demonteren) afknippen, met 1 klikvingertje klik je de sproeiknop namelijk perfect passend in een gat van dat rooster, met 2 gaat dit je niet lukken.
Trek vervolgens de slang los die op je ruitenwisser zit en bevestig daarop het uiteinde van de slang die vanaf de T splitsing loopt (je moet hm wel ff wat korter op maat knippen.
Verder alles een beetje mooi weg werken en je bolide is gepimpt Wink

5 minuten werk Smile

Auto’s:

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 01 maart 2008 02:52 AM
  [ # 58 ]

Klinkt goed en simpel te monteren dus! Op mijn aanstaande bx ga ik deze modificatie ook zeker toepassen.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 01 maart 2008 12:15 PM
  [ # 59 ]

Mooi spul, maar waarom heb je niet het slangetje van de onderkant v/d asdoorvoer gepakt, of voor mijn part direct aan het pompje, ipv aan de bovenkant?
Op deze manier gaat het toch niet heel erg lang mee?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 01 maart 2008 02:26 PM
  [ # 60 ]
karel schreef:

Mooi spul, maar waarom heb je niet het slangetje van de onderkant v/d asdoorvoer gepakt, of voor mijn part direct aan het pompje, ipv aan de bovenkant?
Op deze manier gaat het toch niet heel erg lang mee?

Ja dat is misschien nog wel netter, ik zie alleen niet waarom het niet lang mee zou gaan nu…

Auto’s:

Profiel  

4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook