Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Dank voor de reacties
en hij gaat eerst apk waardig worden, en daarna (op langere termijn) de rest, en uiteraard orgineel…
in principe is de eend gewoon toe aan een nieuw chassis, maar eerst maar met dichtlassen en afwerken gekeurd zien te krijgen (een paar jaar?)
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Valt me nog tegen, wiellager en fuseepennen heb ik nit kunnen ontdekken. Maar ja, dat is altijd een pun van discussie.
Uitlaat was bekend, die gaatjes klopt ook wel dacht ik.
Opzig kun je nog wel een jaar of 2 a 3 voor een dat er een nieuw chassis onder moet.
Ik ben blij dat hij bij een echte liefhebber terecht is gekomen.
Over die ene foto, kan zo in een blad. Alleen zie ik er dan graag een vrouwlijk model in
Test
Daan88 schreef:zo, vandaag even de eend op de brug gereden om te kijken waneer hij door de apk kan…
de volgende dingen zou hij op afgekeurd worden:
-RA wiellager
-gaten (3stuks) in chassis
-speling op beide fuseekogels
-uitlaat lektdus volgende week een nieuwe poging tot apk
hij rijdt trouwens erg leuk…
Ik zit hte lijstje nog eens te bekijken. Ik zou toch zweren dat de handrem te slap stond voor een APK. Maar ach, als de keurmeester er blij mee is.
Hin rijdt inderdaat leuk. Koude start gaat zoals een eend dat goed vergaat in het algemeen ofzo maar toch van dien aard dat het meevalt en dergelijke (sjesus wat een kromme zin*). Als hij eenmaal op stoom is rijdt hij echt goed. Ik ben dan ook een halve dag zoet geweest met een schoevendraaien lampje en voelermaat om de boel goed te krijgen. De prijs van nieuwe contactpuntjes met een nieuwe condensator is trouwens 6,20 euro. En was gewoon op voorraad!! Eend rijden is best leuk.
En de remmen zijn goed, hij remt echt als een vrachtwagen. Ik heb alles losgehad, cupjes eruit, en met cupjesvet weer in elkaar, nieuwe LHM, en goed onlucht.
Succes ermee!
(*=doet me denken aan CornJan )
Test
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
De handrem heb ik eerder al strakker gesteld..
En de remmen piepen wel, al eens eerder gehad thijs?
En het zekeringen kastje was best vuil, daarom deden oa de ruitenwissers en tankmeter het niet, nu wel.
en meteen nieuwe wisserbladjes erop (wiste wel goed maar los dus afkeur)
owja en nog wat verlichting minder.. maargoed dat is iets kleins.
nu vooral het laswerk.. en wiellager was duidelijk hoorbaar, dus niet echt een discussiepunt evenals de fuseekogels
maar ben er natuurlijk erg blij mee
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Daan88 schreef:evenals de fuseekogels
BTW, een eend heeft geen fuseekogels, maar fuseepennen
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Franq schreef:Daan88 schreef:
Bij jij dat, Daan? Stuur staat beetje raar als je rechtuit stuurt… Ach, kniesoor…!
Dat ben ik ja… en het stuur staat wel wat rechter hoor als de wielen recht staan
en ik bedoel er mee de fuseepennen ja
en uiteraard even gele lampen in geduwd
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Daan88 schreef:
En de remmen piepen wel, al eens eerder gehad thijs?
Nooit van gehoord
Test
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Paar nieuwe aanwinsten: 3dempers, wintergrilletje, chrome wieldopjes, grijze voorbumper, wiellager
aankomende week proberen te keuren.
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Waar ondersteunt die driepoot je Eend ?
Schijt aan originaliteit.
dat vroeg ik me ook al af…
Als de hele auto daar op leunt… poeh…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Wiel van de grond, bumper scheef ... Auwauwauw ! ! !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Lelijke Eend schreef:Waar ondersteunt die driepoot je Eend ?
onder de chassis balk, ongeveer bij die oog.. en idd een wiel van de grond
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Oog ? Sleepoog ?
Schijt aan originaliteit.