7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

wtr’s digit: APK! [deel 2]
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 15 augustus 2007 03:00 AM
  [ # 91 ]

zo,
gisteren onderweg naar wup de 150000 voorbij gereden! wel foto gemaakt, maar die is mislukt geloof ik…
Ik was onderweg naar Wuppo omdat ik merkte (hoorde) dat er nogal een harde tik onder het kleppendeksel vandaan kwam en dat baarde me wat zorgen, hoewel de motor verder nog steeds loopt als een zonnetje. Nog steeds zit ik met een big smile in de auto!

Ik wilde dus ff een diagnose van wup. Die concludeerde meteen een flinke klepspeling aan de distrikant. Overigens is die kop niet gereviseerd door wup zelf maar door een bedrijf en die moeten nu gaan zorgen voor een oplossing. Uiteraard loopt dit gewoon via Wup, dus ik hoor wel hoe en wanneer dit aangepakt wordt.
Oftewel, tres bien service daar in Rooi!! Cool

Tevens de conclusie getrokken dat m’n rechtervoorbol overleden is. Wup gaat nu een mooie mix maken van bollen (0,5 liter)en drukken om het rijgedrag zoveel mogelijk naar mijn wensen aan te passen. Oftewel; deinen en zoveel mogelijk de kleine oneffenheden op de weg gladstrijken, iets wat ie nu niet goed doet…

Uiteraard weer mogen genieten van een pilske, een hapke en de nodige hydroleerstof en vooral de theorie in de praktijk mogen testen in twee xants!
Ergo: leuke avond gister en gerustgesteld ging ik weer huiswaards…

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 15 augustus 2007 10:24 PM
  [ # 92 ]
woutersmits schreef:

Tevens de conclusie getrokken dat m’n rechtervoorbol overleden is. Wup gaat nu een mooie mix maken van bollen (0,5 liter)en drukken om het rijgedrag zoveel mogelijk naar mijn wensen aan te passen. Oftewel; deinen en zoveel mogelijk de kleine oneffenheden op de weg gladstrijken, iets wat ie nu niet goed doet…

Uiteraard weer mogen genieten van een pilske, een hapke en de nodige hydroleerstof en vooral de theorie in de praktijk mogen testen in twee xants!

Hopelijk valt dat allemaal mee met de klepspeling.

Wel balen dat ik trouwens niet in de buurt woon, dan had je ook een Xantia met blauw bloed en Chyparse behandelde bollen kunnen testen. De Wup heeft que bollen een andere mening en dan had ik ook nog eens lekker kunnen vergelijken met zijn oplossingen.

Nouja, wellicht weer een meetinkje?

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 15 augustus 2007 10:30 PM
  [ # 93 ]

bollen meeting zit in de lucht..

en carb meeting ook…

welke eerder is weet ik ff nie…

datum is nog niet gezet….

eerst nog wat nieuwe bollenapparatuur ontwikkelen/laten maken..

Carb meeting was Idee van Wouter,, tja,, roep maar zou ik zeggen..

mvgr wupke Wink

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 15 augustus 2007 11:37 PM
  [ # 94 ]

Ik houd de draadjes wel in de gaten hier.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 16 augustus 2007 12:30 AM
  [ # 95 ]

carb meeting dat is interesant Cool

gezien ik 2 carb bxen heb Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 augustus 2007 12:41 AM
  [ # 96 ]
McDean schreef:

ik heb besloten UGH Twisted Evil  dat jullie zelf nu de meeting mogen organiseren ..
de plek is bij wup thuis…..

tijd en data mogen jullie vanaf nu regelen,, ik schik me wel Laughing

Cool he.. Cool

mvgr wupke Wink

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 16 augustus 2007 10:37 AM
  [ # 97 ]
kreazyV8wuppo schreef:
McDean schreef:

ik heb besloten UGH Twisted Evil  dat jullie zelf nu de meeting mogen organiseren ..
de plek is bij wup thuis…..

tijd en data mogen jullie vanaf nu regelen,, ik schik me wel Laughing

Cool he.. Cool

mvgr wupke Wink

heeel cool,
wat mij betreft (ja het is echt verschrikkelijk…) pas eind september, oktober…)
grtzzz,
wtr
ps wup, al reactie van de revisiemannen?

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 16 augustus 2007 05:11 PM
  [ # 98 ]
woutersmits schreef:

zo,
gisteren onderweg naar wup de 150000 voorbij gereden! wel foto gemaakt, maar die is mislukt geloof ik…
Ik was onderweg naar Wuppo omdat ik merkte (hoorde) dat er nogal een harde tik onder het kleppendeksel vandaan kwam en dat baarde me wat zorgen, hoewel de motor verder nog steeds loopt als een zonnetje. Nog steeds zit ik met een big smile in de auto!

Ik wilde dus ff een diagnose van wup. Die concludeerde meteen een flinke klepspeling aan de distrikant. Overigens is die kop niet gereviseerd door wup zelf maar door een bedrijf en die moeten nu gaan zorgen voor een oplossing. Uiteraard loopt dit gewoon via Wup, dus ik hoor wel hoe en wanneer dit aangepakt wordt.
Oftewel, tres bien service daar in Rooi!! Cool

even overlegt met de revisieman van de cilinderkop.

het lijkt erop dat 1 van de gaatjes van de oliebuis boven op de nokkenas, dicht zit, en dat er dus een nok cq een bus aan het inlopen is.

laten we hopen de bus ,anders zal er een andere nokkenas op moeten van een 159 A blokje.

ik heb Wouter zn 06 al ingesproken, want het is du zaak even snel de oliebuis door te blazen, en vervolgens die nokkenas cq de bus te vervangen.

mvgr wupke: Crying or Very sad

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 augustus 2007 12:52 AM
  [ # 99 ]

ondertussen zijn we weer wat verder maar eerst dit:
dance dance banana
ik veer weer als een veertje aan een donzig kuiken!
Wup heeft ff twee nieuwe bollen er op gezet.. heerlijk!

het eigenlijke doel van het bezoek aan wup was de tik in de motor. Vandaag kleppendeksel opengehaald en gezien dat de nokkenas ok is.
Echter, de bus van de uitlaatklep aan de distrizijde ligt duidelijk lager dan de andere en die klep heeft ook veel te veel speling.

Wuppo gaat dit weer opnemen met de revisiemannen en verdere ontwikkelingen zullen weer hier te volgen zijn!

Overigens loopt de motor verder zeer mooi, klep sluit dus wel goed.

En wat me ook opvalt is dat het lijkt alsof de motor meer power heeft (ik kan nu met piepende banden wegrijden. Dat kan natuurlijk ook aan de verse koppeling liggen).
verder istie erg zuinig nog steeds, nu net onder de 1:15, maar wel met redelijk wat korte stukkies in Amsterdam.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 21 augustus 2007 12:57 AM
  [ # 100 ]
woutersmits schreef:

En wat me ook opvalt is dat het lijkt alsof de motor meer power heeft (ik kan nu met piepende banden wegrijden. Dat kan natuurlijk ook aan de verse koppeling liggen).
verder istie erg zuinig nog steeds, nu net onder de 1:15, maar wel met redelijk wat korte stukkies in Amsterdam.

lekker zuinig Shocked
valt me nog steeds op Cool

waaraan ligt dat het meest? dat hij nu wel zuinig/zuiniger is?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 augustus 2007 01:36 AM
  [ # 101 ]

eigenlijk geen idee, behalve dat wup het flotternivo heeft afgesteld…
en ik heb er nog niet echt mee lopen scheuren. ik rij nu zo’n 130 op de snelweg.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 21 augustus 2007 02:31 AM
  [ # 102 ]

verbeterde compressie ,en de carb is goed afgestelt, + is de choke bewerkt, en volautomatisch.

gewoon je hebt hier vandoen met een nieuwe motor,en dat merk je..

het verzakken van die klep is me werkelijk een raadsel, technisch eigenlijk niet zomaar te verklaren.
maar goed ik ga morgen Appie ermee lastig vallen…

gemaakt word het iig..

mvgr wupke Wink

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 21 augustus 2007 11:45 AM
  [ # 103 ]

Weer gespot!  Very Happy

Je nam de afslag Rooi, ik gaf de Xsara nog de sporen maar kwam net te laat. Dacht al dat je weer naar de Wup zou gaan.

@Wup: Ik kwam de Bx-fiches hier nog tegen, ze komen naar je toe!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 21 augustus 2007 11:48 AM
  [ # 104 ]
B_iks schreef:

Weer gespot!  Very Happy

Je nam de afslag Rooi, ik gaf de Xsara nog de sporen maar kwam net te laat. Dacht al dat je weer naar de Wup zou gaan.

had er maar achteraan gereden haha, was wel gezellig.
ik ga ff bellen,,, dadelijk de plan de atacke posten…

mvgr wupke Wink

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 21 augustus 2007 11:54 AM
  [ # 105 ]
kreazyV8wuppo schreef:
B_iks schreef:

Weer gespot!  Very Happy

had er maar achteraan gereden haha, was wel gezellig.
ik ga ff bellen,,, dadelijk de plan de atacke posten…

mvgr wupke Wink

Haha, volgende keer! Ik overwoog het ook even, maar om nu wat mensen op het vliegveld te laten staan…............ Twisted Evil

Profiel  

7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook