12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
   
PrutsyLJ zijn BX GTi 16v MK1 - Twijfel…
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 december 2008 04:44 PM
  [ # 166 ]

Nog wat plaatjes van gisteren:

- kofferbak van binnen
- A-stijl rechtsvoor boven
- Blaasjes op de dakplaat

Dit zijn de enige van de vele foto’s die ik gemaakt heb die enigzins toonbaar zijn. Volgende keer met wat meer licht foto’s maken.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 17 december 2008 05:26 PM
  [ # 167 ]

Die roest aan het raam (Astijl dus) is volgens mij typisch voor een BX… De mijne §16 TZI van 1990)heeft dat ook. Ik ga dat gewoon proper maken, anti-roest middel op doen en een laagje verf.
Als ooit mijn raam barst/moet vervangen worden dan wordt het deftig hersteld Smile .

Gat in de koffer is ook zoiets typisch denk ik. Heeft de mijne ook. Ik ga dat gewoon proper maken en toe lassen. Dan is het ook in orde Wink

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 december 2008 05:30 PM
  [ # 168 ]

De A-stijlen bij mij zijn er wel wat ernstiger aan toe dan bij de gemiddelde BX. Vooral rechts onderin is het erg, ben bang dat als ik met een schroevendraaier ga prikken er een mooi gat zit.
Hetgeen waar ik me het meest zorgen over maak is de dakplaat. Als die rot is, is het einde verhaal voor dit hok.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 17 december 2008 07:36 PM
  [ # 169 ]

Ben je soms op zoek naar een reden om met deze auto te kappen? Die dakplaat is waarschijnlijk inderdaad rot. Deze blaasjes komen van binnenuit. Maar voor een goede klusser als jij is het vervangen van een dakplaat toch niet onmogelijk? Daklijsten eraf, plaat losboren, nieuwe erop en vastlassen, spuiten, klaar! Je moet tenslotte wat over hebben voor de autohobby.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 december 2008 07:46 PM
  [ # 170 ]

De liefde komt met pieken en dalen he. Maar ik heb absoluut geen zin om een dakplaat te vervangen. Dan kan ik beter een andere koets scoren. Ik ben momenteel gewoon aan het afwegen. Ik wil door met de auto, maar vind ik het nog wel waard. Dat is momenteel mijn grootste afweging.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 december 2008 08:46 PM
  [ # 171 ]

Misschien toch nog eens iemand naar het dak laten kijken?
Wie weet valt het allemaal wel mee…

Had die veel gelopen? Bij lage kmstand natuurlijk helemaal zonde om weg te doen Rolling Eyes

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 december 2008 08:48 PM
  [ # 172 ]

Laten kijken? Dat is mijn eer te na. Ik ga zelf die schuifdak hemel er af trekken net zoals dat ik zelf eventuele restauratie / opknap operaties ga starten.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 december 2008 08:52 PM
  [ # 173 ]

Oké, gaat mij er in elk geval om dat er naar gekeken wordt voordat je hem weg doet Wink

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 17 december 2008 09:09 PM
  [ # 174 ]

Zeg amar wanneer je weer in Berlikum wilt komen, dan halen we haar van achter uit de stalling naar voren zodat je met fatsoenlijk licht eens kunt kijken.
Morgen ga ik kabels voor de brug bestellen, zodra deze erop zitten kunnen we haar ook eens van onder bekijken.

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 december 2008 09:11 PM
  [ # 175 ]

Top Robert! Zou wel lekker zijn als de brug weer operationeel is idd!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 december 2008 09:32 PM
  [ # 176 ]

Als ik die roest bij je dakraam zo bekijk, dan kun je er rekening mee houden dat dat van binnenuit komt. Persoonlijk zou ik de wagen er niet voor wegdoen, tenzij je hem helemaal strak wilt hebben.
Lassen is specialistisch klusje, de dakplaat vervangen een is k*tklus. Ik zou het zaakje schoonkrabben, conserveren en plamuren. Daarna met lak bijwerken en zien hoelang het zaakje mooi blijft. Hij zal er in ieder geval niet minder om rijden.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 december 2008 09:42 PM
  [ # 177 ]

Nou een plens water in je nek zou het er voor mij niet beter op maken Laughing

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 december 2008 03:29 AM
  [ # 178 ]

Toen jij het blok ophaalde in Eindhoven had die motor pas 144.000 gelopen volgens Arend Mihl (de oorspronkelijke eigenaar van die motor die hem zelf had gedemonteerd) dus het zit zelfs nog een stuk onder die 260K.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 december 2008 03:22 PM
  [ # 179 ]

Over het motorische gedeelte hoor je me dan ook niet. Dat zit wel snor. Misschien dat als ik serieus aan de gang ga het blok er nog wel uit til om eens een einde te maken aan al dat gezweet. Dat staat dan wel weer zo netjes.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 19 december 2008 07:03 PM
  [ # 180 ]

Ik heb het hok in friesland gezet met een kilometerstand van ongeveer 290.000.
Motorisch is het ding helemaal goed. Maar toen ik er 2 weken in heb gereden is de intresse in deze wagen afgenomen. Ik was altijd dol op het hok. Maar hij is qua carroserie er echt slecht aan toe. Sad

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
 
12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook