1,529 het sap bij de shel express is veeeuuul goedkoper
maar die heeft alleen 95 hier in baarn.
MaartenH schreef:1,529
het sap bij de shel express is veeeuuul goedkoper
maar die heeft alleen 95 hier in baarn.
Dit is een bemande BP “dorpspomp” dus ons kent ons. Erg gezellig altijd, en ze gooien de tank voor je vol, wassen je ruitje nog eens. Erg fijn allemaal, en daar komt bij dat ik Ultimate 98 tank. De dure wonderbenzine dus.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hehe leuke foto
dat is echt kansloos tanken natuurlijk
Ik tank overigens 98 voor 1,44 wel de goedkoopste hier in de buurt, daar rij/scheur ik graag even voor om
Jdt schreef:dat is echt kansloos tanken natuurlijk
![]()
Ik tank overigens 98 voor 1,44 wel de goedkoopste hier in de buurt, daar rij/scheur ik graag even voor om
Ik betaal graag die paar cent de liter extra voor het standaard praatje, de pompbediende die de tank voor je volmikt, het schone ruitje, en soms zelfs een gratis bakkie leut. Het grote voordeel bij deze pomp is ook dat ik wel eens een tankje benzine op kan laten schrijven. Voor dat soort service betaal ik graag een paar cent de liter extra .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
tja dat hebben wij hier niet meer, ons zeeuwen bin zuunig eej
Dit resulteerde dus in een centimeter speling tussen het oog van de SB cilinder en de nok van het stuurhuis
Hee dat heb ik met de GTi ook eens gehad, dat leverde een heel vreemd stuurgedrag op…
MaartenH schreef:1,529
het sap bij de shel express is veeeuuul goedkoper
maar die heeft alleen 95 hier in baarn.
shell heeft geen 98 in nederland, die V-power is 96
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
mssl schreef:hel1 schreef:MaartenH schreef:1,529
het sap bij de shel express is veeeuuul goedkoper
maar die heeft alleen 95 hier in baarn.shell heeft geen 98 in nederland, die V-power is 96
Dat dacht ik ook Hel1. Maar ik vernam toch van een aantal forum’mers dat er 98 sporadisch verkrijgbaar was/is! Dit i.t.t. wat Shell zelf heeft aangegeven in de media.
Vpower is geloof ik ‘‘97’‘, maar ach wat maakt het uit!
ok, 97 dan, maar ik rij altijd gewoon door als ik een shell zie, mijn karretjes willen allemaal 98, en dat krijgen ze dan ook
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
mijnbx’je krijgt altijd 95 van de shell express 2 straten verderop, Vroeger gooide ik nog wel is wat van de tango in de daihatsu, maar dat vond ie minder lekker dan shell sap.
in een gti hoeft toch geen 98?
MaartenH schreef:mijnbx’je krijgt altijd 95 van de shell express 2 straten verderop, Vroeger gooide ik nog wel is wat van de tango in de daihatsu, maar dat vond ie minder lekker dan shell sap.
in een gti hoeft toch geen 98?
nee, alleen 16v mk1, GT’s, Digits, en Sports. volgens mij kunnen 16V mk2 wel op 95 maar dat weet ik niet zeker.
de rest heeft een lagere compressie. oh ja, de type1 TRS-en willen eigenlijk 96, maar die trekken wel 95 en 98 gemengd
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
MaartenH schreef:mijnbx’je krijgt altijd 95 van de shell express 2 straten verderop, Vroeger gooide ik nog wel is wat van de tango in de daihatsu, maar dat vond ie minder lekker dan shell sap.
in een gti hoeft toch geen 98?
gti hoef geen 98
in me 16v doe ik ook altijd 95 net zo best verder maakt het niet uit welke pomp je tank benzine komt vaak van 1 groot depot af hier zie je ook vaak dat een shell wagen de tango bevoorraad
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
in principe is de 95 nu hier in nederland beter dan 20 jaar geleden de 98 van frankrijk
Daarom doe ik beetje omenom. dan 95 en dan 98
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
citroenc2 schreef:MaartenH schreef:mijnbx’je krijgt altijd 95 van de shell express 2 straten verderop, Vroeger gooide ik nog wel is wat van de tango in de daihatsu, maar dat vond ie minder lekker dan shell sap.
in een gti hoeft toch geen 98?
gti hoef geen 98
![]()
in me 16v doe ik ook altijd 95 net zo bestverder maakt het niet uit welke pomp je tank benzine komt vaak van 1 groot depot af hier zie je ook vaak dat een shell wagen de tango bevoorraad
Vergeet er niet bij te zeggen dat je een 16v mk2 hebt, die kan dit wel vanwege de pingelsensor.
Dat is wat de 16v mk1 mist en daarom niet op 95 kan lopen ivm met de hoge compressie
Ik gooi overigens ook altijd normale 98 erin en geen wonder brandstoffen, tot nu toe nog geen klachten gehad van me beestje
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
citroenc2 schreef:verder maakt het niet uit welke pomp je tank benzine komt vaak van 1 groot depot af hier zie je ook vaak dat een shell wagen de tango bevoorraad
Dat maakt eigenlijk wel dergelijk verschil uit. Er is veel kwaliteitsverschil tussen brandstof. Je zult daarom ook merken dat je auto minder verbruikt met brandstof van grotere namen zoals:
- BP
- Shel
- Texaco
- Brand Oil
Namen zoals de tango hebben geen eigen leverancier die maken gebruik van rest benzine (waardoor ze het ook goedkoop kunnen aanbieden) Daar kan je soms dus mazzel hebben met een slok shel, maar voor het zelfde gel(d)t zit er Jing sjang ping ping benzine in
Het kan ook zijn dat een grote leverancier tevens eigenaar is van een mindere naam zoals Amigo gewoon van de brand oil KAN zijn.
Benzine in duitsland is schraler, net als frankrijk tov nederland, de euro 95 is net zo goed als de 98 van duitsland
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!