11 van de 19
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Status Quo’s Bx GTi
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 04 oktober 2007 09:17 PM
  [ # 151 ]

ik vind het echt stoer Twisted Evil

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 04 oktober 2007 10:07 PM
  [ # 152 ]

vandaag begon het kvs lampje te branden… water zat vol dus mijn instinct zei olie ivm toen met erik zijn lampje ook ging brande van kvs voor zijn moter in de soep ging…

olie was best wel laag ( lees heel laag:P ) ( 2 dage trug gepeild :O )

heb dr 3 liter in gegooit maar nu brand het lampje nog steeds? waar zit die sensor voor de kvs?

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 04 oktober 2007 11:27 PM
  [ # 153 ]

heb dr 3 liter in gegooit maar nu brand het lampje nog steeds?

3 liter erbij?? dan zat er nog anderhalve liter in? Verschil tussen min en max is volgens mij 0,75 liter ofzo, dan moet er bij 3 liter te weinig nog net een drupje aan de peilstok hangen.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 oktober 2007 11:32 PM
  [ # 154 ]

Ik vind die lampjes ook wel ruig staan eigenlijk!

Nico (simpele ziel) had dat ook op zijn avatar.
nu nog een 2500W bouwlamp op de hoedenplank voor de bumperklevers en je bent helemaal klaar Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 oktober 2007 12:57 AM
  [ # 155 ]
Status Quo schreef:

vandaag begon het kvs lampje te branden… water zat vol dus mijn instinct zei olie ivm toen met erik zijn lampje ook ging brande van kvs voor zijn moter in de soep ging…

olie was best wel laag ( lees heel laag:P ) ( 2 dage trug gepeild :O )

heb dr 3 liter in gegooit maar nu brand het lampje nog steeds? waar zit die sensor voor de kvs?

Aan de buis waar de vuldop op zit, een stukje naar onderen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 05 oktober 2007 02:32 AM
  [ # 156 ]

nja later vanaaf moest ik ff erges heen em toen was moter koud en het lampje brandde nie meer tis dus wel goed zo Laughing

alleen ik had afgelopen zaterdag gepeilt Rolling Eyes  en gevult
Rolling Eyes


prutsy ik denk dat het tijd word voor die cillinderkop?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 05 oktober 2007 03:54 AM
  [ # 157 ]

Ik zou je olie even controleren, ik vermoed dat ´ie wel een beetje vol zit nu… 3 liter erbij Shocked

Overigens gingen bij Erik al zijn lampjes branden, net zoals wanneer je ´s morgens je contactsleutel omdraait om de motor te starten. Dit is een controlefunctie die reageert op oliedruk, als je motor loopt wordt er druk opgebouwd en gaan de lampjes uit. Bij Erik zat er geen olie meer in, dus geen druk, dus alle lampjes branden.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 05 oktober 2007 03:39 PM
  [ # 158 ]

bij erik brandde alleen het kvs lampje Razz en al zit dr teveel in mijn blok binnen 500 km is het er wel weer uit.

hoe ik dat weet van erik… ik zat er bij in Razz kvs lampje brandde hele tijd en toen d8 die da het kapotte sensor was.. en toen liep zijn blokje vast Laughing

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 05 oktober 2007 08:51 PM
  [ # 159 ]

Pssst…  Smile

Ijs schreef:

Ik zou vandaag naar lelystad maar heb het tot op een paar km niet gehaald, door te weinig olie heeft een motor een zodanige tik gehad dat die niet meer te redden is. Waarschijnlijk zijn er lager schalen kapot gegaan, motor loopt op 3 poten, tikt voordurend en dikke rookpluimen als resultaat.

En nu vraag je je natuurlijk af, hoe komt dat?

Ten eerste, mijn KVS lampjes branden de afgelopen tijd, na enkele keren geconstateerd dat er geen kvs verdwijnt. De kvs zat gewoon nog vol.

Negeren dus.. 

Eergister ging LHM + Bijvul (olie ws dus…links boven) knipperen, 2 dagen geleden bij APK vertelde ze mij dat als alles brand de HD-pomp ws te weinig druk op bouwde. Overigens lekte hij niets, nu onderweg vlakbij lelystad begon de auto in te houden, toen ik gas los liet remde hij hefig af op motor en optrekken ging ook moeizaam, minuutje later hoorde ik motor tikken en heb ik hem direct afgezet..ik voelde de bui al hangen..dies dood..

Ik kan mij werkelijk voor de kop slaan, motor liep zo mooi! En probeer hem echt goed te onderhouden en heb dus vergeten olie te pijlen..maar door al die dingen heb ik het express genegeerd en niet aan olie gedacht

Bron

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 05 oktober 2007 09:53 PM
  [ # 160 ]

Eeeh..

@Sjab
Ik kan er nu om lachen maar het zal jou zelf maar over komen Wink

Maar wat knackor zegt klopt, bij te lage druk is het net een kerstboom. Stoppen in dat geval..  misschien gaat hij aan omdat hij nu inmiddels puur verbrand?  Laughing

Overigens pijl ik nu elke week me olie =) (maar 0 verbruik helaas…  Laughing)

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 05 oktober 2007 09:55 PM
  [ # 161 ]
Status Quo schreef:

prutsy ik denk dat het tijd word voor die cillinderkop?


Eerst een goede klepveertang

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 06 oktober 2007 03:42 AM
  [ # 162 ]

te lage druk gaan alle lampjes branden? ik heb alleen kvs lampje..

nja zonet dus ging kvs lampje weer branden en daarna begon de auto boven de 3000 rpm heerlijk te stotteren en te knallen uit de uitlaat Confused 

later was het stotteren over en brandde het kvs lampje alleen als ik gas gaf.. overigens alle vloeistoffen zijn op pijl.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 oktober 2007 02:06 PM
  [ # 163 ]

Als je ‘s morgens je auto start, gaan je koelvloeistoflampjes niet branden bij de lampentest. Dat zijn twee lampjes die niet in de lampentest zijn ‘opgenomen’. Ik denk, als je koelvloeistof op peil is, dat je kvs-niveausensor smerig of defect is. Bij mij ging ‘ie ook wel eens branden, nadat ik hem had schoongemaakt was het probleem over/

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 06 oktober 2007 02:29 PM
  [ # 164 ]

ow kvs gaat als je auto op contact zet toch altijd branden? tenminste bij mijn bx wel en de 1e bx van mij ook.

hij brand nu wanneer die er zin in heeft net een disco @ men dash

hoe haal je die sensor eruit?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 oktober 2007 02:36 PM
  [ # 165 ]
Status Quo schreef:

ow kvs gaat als je auto op contact zet toch altijd branden? tenminste bij mijn bx wel en de 1e bx van mij ook.

hij brand nu wanneer die er zin in heeft net een disco @ men dash

hoe haal je die sensor eruit?

Owja ik ben in de war Surprisedops:  Koelvloeistoftemperatuur gaat niet branden, maar koelvloeistofniveau wel. Ik ben nog niet zo lang wakker, sorry. Je hebt gelijk.

Ik weet niet hoe het zit zit bij een GTi. Bij mij zat ‘ie in het expansievaatje en kon ik hem eruit trekken na hem een kwartslag te hebben gedraaid. Is het bij jou niet ook een kwestie van draaien?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
11 van de 19
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook