Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
PrutsyLJ schreef:Ik vermoed zoals ik al zei de stekker die op de versnellingsbak hoor. Maar waar zit dat ding ook alweer ops:
weet iemand dit?
Status Quo schreef:PrutsyLJ schreef:Ik vermoed zoals ik al zei de stekker die op de versnellingsbak hoor. Maar waar zit dat ding ook alweer ops:
weet iemand dit?
Op een leuk plekje, bovenop de bak, iets naar voren toe. Meestal zit dit grappig onder de koppelingskabel verstopt, als je er zo eentje met hevel+stiftje hebt. Als je geen radiateur had zou je er een stuk makkelijker bij kunnen. De schakelaars gaan ook wel eens kapot.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
stekkertje zat vast.. als ik de goeie had tenminste kon mar 1 op voorkant van de bak vinden dus ja… maar lampen doen het nog niet en zekeringen zijn goed en de lampjes zijn ook goed.
ze werken dus nog niet
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Status Quo schreef:stekkertje zat vast.. als ik de goeie had tenminste kon mar 1 op voorkant van de bak vinden dus ja… maar lampen doen het nog niet en zekeringen zijn goed en de lampjes zijn ook goed.
ze werken dus nog niet
Als je bij die stekker kan, kan je de schakelaar makkelijk doormeten met een multimeter. Heb je geen multimeter, ga dan nu naar de Gamma 6,95 en je kan met een BX eigenlijk niet zonder Er zit een functie op de meter dat ´ie piept als de beide meetpennen met elkaar verbonden zijn. Zet de pennen op de beide piemels van de schakelaar en zet de auto in de achteruit. Gaat de meter niet piepen, dan is de schakelaar stuk
/edit: Je kan ook de stekker uit de schakelaar trekken en de piemels van de stekker doorverbinden met contact aan, gaan de achteruitrijlichten branden dan is de schakelaar stuk. Deze truc scheelt je de aanschaf van een multimeter, maar ik ben van mening dat zo´n ding onontbeerlijk is als je een beetje wil kunnen knutselen.
Eveneens ben ik tevens ook.
en de stekker doorverbinden is in mijn ogen nog altijd makkelijker…
Autofan schreef:en de stekker doorverbinden is in mijn ogen nog altijd makkelijker…
Dan heb je aan een paperclip van zeg 0.695 cent ruim voldoende…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zow de paperclip methode geprobeerd en stekker doorgelust Geen resultaat
waar kan ik nu zoeken?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Status Quo schreef:zow de paperclip methode geprobeerd en stekker doorgelust Geen resultaat
waar kan ik nu zoeken?
Toch de multimeter kopen en kijken of er op één van de twee draden 12v staat met ingeschakeld contact. Ik gok op een breuk in de draad door de motorruimte. Die waar de stekker aan vast zit.
De hele installatie is echt enkel een draad vanaf de zekeringkast, naar de schakelaar in de bak en vanaf daar naar de lichten achter. Dus gewoon een kwestie van draadjes volgen, maar kan wel een rotklus zijn.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
kan iemand een foto posten van waar dat geval zit of hoe het eruit ziet? die stekker/schakelaar? want volges mij zit ik verkeerd te zoeke ofzo
Status Quo schreef:kan iemand een foto posten van waar dat geval zit of hoe het eruit ziet? die stekker/schakelaar? want volges mij zit ik verkeerd te zoeke ofzo
Je zoekt hoe dan ook naar een tweepolig stekkertje. Er een foto van maken kun je alleen bij een sloopauto want écht goed te zien zijn ze niet vanwege de slangen- en koppelingsrommel die erboven zit. Ik gok zo ong. recht beneden de luchtweger, als je een GTI hebt.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
heeft die stekker 2 kabels of 1?
Zie deze foto van jouw bak:
Het is de stekker aan de voorkant (beige) dus niet die waar de draden aan hangen, dat is de BDP sensor
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
JanS schreef:Zie deze foto van jouw bak:
Het is de stekker aan de voorkant (beige) dus niet die waar de draden aan hangen, dat is de BDP sensor
Ik heb het ding even bewerkt:
zie gele pijl.
En daar gaat een 2 polige stekker, met 2 draden, op.
Ich bin ein Breaker
dank je
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
JanS schreef:dank je
En jij ook bedankt, voor de foto, die nu in mijn filespace staat
Ich bin ein Breaker