






















Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Blij te horen dat ze weer baanvaardig is!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Net even de olie ververst en filter vervangen. Ze heeft nog nooit zo prachtig gelopen.


























Totaal aantal Berichten: 7820
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
garagestmarien schreef:prachtig
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Er is altijd wat te doen. Zeker als je een CX koopt bij AA.
Je hebt het ene weer netjes verbouwd en verbeterd, dan dient het volgende zich aan.
Een stukje rijdend om te kijken naar CX-en voor forummers die te beroerd zijn, dat ze zelf even komen kijken, ruik ik toch echt kvs op de terugweg. Ook het stoplampje wil heel voorzichtig gaan branden in combinatie met het kvs lampje.
Bij thuiskomst de motorkap open en inderdaad is er stoom waarneembaar, onder de dieselpomp. Daar zit een vriesplaatje, dus dat zou de boosdoener kunnen zijn. Het is niet te hopen, want in dat geval is het eigenlijk makkelijker een volledig blok over te zetten, dan die pomp eraf te halen, alles te markeren, hopen dat het weer goed terugkomt en dat soort ellende.
Vandaag, na een korte trip, is de motor goed warm, alles bij thuiskomst goed droog geblazen en kijken.
Het blijkt een tweeledig probleem. Daar waar we stoom roken, was het ook kvs, maar niet van het vriesplaatje. De dop op het expansievat is van het oude soort, een zwarte, en die willen nog wel eens hun druk niet kunnen verwerken. Die lekte. Een nieuwe, serie 2 dop erop en het koelsysteem kan weer netjes op druk komen, zodat ook de koelfans aan kunnen slaan.
De rook onder de pomp, want het is rook, werd veroorzaakt door de koperen dopmoertjes die zich in de loop der tijd hebben losgewerkt. Jacqueline lekte dus ook diesel. Iets wat je eigenlijk echt niet daar wilt hebben, want de diesel, als het overvloedig uit de pomp druipt, vreet het rubber van de motorsteun aan die onder die pomp onder het blok zit, in die hoek.
Maar! Alles is weer netjes opgelost. Op naar het volgende probleem.
Links, tussen die vingertjes de oude dop, op het tankje de nieuwe.
Eigen schuld dus.
Zojuist dit hele draadje doorgelezen, er zijn vervelendere dingen op de vroege vrijdagmiddag. Maar het is natuurlijk wel weer eens tijd voor een update uit La France!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Want?
Er zal wel weer wat mis zijn?
Inderdaad. Zojuist terug van boodschappen doen en toch gaat het stoplampje in combinatie met het watertemperatuurlampje branden. De nieuwe dop op het expansievat werkt wel naar behoren, dus even weer de werkkleding aantrekken en eens kijken wat er aan de hand is.
Er is altijd iets mis, dit forum bestaat bij de gratie van dat voldongen feit. Er zijn overigens meer voorwaarden: de tweede voorwaarde voor het bestaan van dit forum is dat er iemand moet zijn die zijn, of haar in dit geval, perikelen ongegeneerd op het internet plempt. De derde voorwaarde, dat ben ikzelf, het publiek dat deze draadjes met veel plezier verslindt
PS oplossing van deze specifieke uitdaging is natuurlijk het overlijden van je koelwaterfansensor
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nee, dat werkt perfect, zoals ik zojuist heb mogen vernemen. Bij de juiste temperatuur gaan de fans draaien, dus dat is het niet. De versaangelegde relais doen dus ook gewoon hun werk, maar, zoals bekend bij deze auto, is er met de bedrading maar wat aangerommeld. Ik heb dat zelfs met eigen ogen mogen vernemen toen we haar gingen kopen bij AA. Toen zaten ze nog te rommelen met de bedrading.
Het zit waarschijnlijk daar ergens niet goed.
Aha, er is dus niets mis met het koelsysteem maar alles met de elektra! Dat betekent in de Citroenwereld eigenlijk dat er bepaald geen man overboord is toch?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nee, klopt, maar het rijdt niet prettig met die lampjes die af en toe gaan branden terwijl er geen aanleiding voor is.
Wel een heel klein gaatje in de radiator ontdekt, maar er zit nog voldoende kvs in het systeem, dus dat is het ook niet. Even een radiator uit de Gitane overbouwen, als ik dat ding kan vinden. Zal wel op zolder van de garage liggen. Anders pakken we die van the Beast, want die heeft straks toch niets meer aan het originele koelsysteem.
Wat heerlijk om een aantal donoren te hebben om te kanibaliseren.
De zoektocht naar onderdelen, dat gedeelte van de hobby kan mij gestolen worden.
Maar enniwee, als je auto’s koopt (aangeboden krijgt zoals je het zelf wel eens omschreef) die niet bepaald in concoursstaat zijn, en dan de purist gaat uithangen, tsja dat kan wel maar dan wordt de hobby wel heel intensief natuurlijk!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Jacqueline hoeft niet in concours staat. Dat is onbegonnen werk.
Dame Blanche zou ooit wel erg mooi moeten gaan worden, maar eerst moet the Beast af. Ook een concours projectje, trouwens.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
garagestmarien schreef:Jacqueline hoeft niet in concours staat. Dat is onbegonnen werk.
Noem eens wat punten waarom?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat zie je nog wel een keer. Alles moet dan nieuw. Van binnen en van buiten. Het is een werkpaard, niets meer, niets minder.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jacqueline in concourstaat brengen is zoiets als Erica Terpstra miss world laten worden…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste