10 van de 16
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
De SM van pbuijsman
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 mei 2010 11:12 PM
  [ # 136 ]

Ok! Nu snap ik het ook Surprisedops:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 10 mei 2010 11:22 PM
  [ # 137 ]

Hee, mijn auto’s zijn weg. Waar kun je die toevoegen; voor onder de avatar?

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 mei 2010 11:24 PM
  [ # 138 ]

In je profiel Piet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 20 september 2010 12:17 PM
  [ # 139 ]

Zo, weer terug. Aansluitend op het bezoek aan de Conservatoire naar Zd.Frankrijk geweest. 3000 km gereden. Gemiddeld verbruik 1:8,1. Op de heenweg minder, op de terugweg meer. Overmoedig geworden namelijk veel harder gereden. Maar met mijn rijstijl kom ik toch niet boven de 4500t. Olie: precies 1 liter. Kortom: tevreden over de prestaties van de SM. Heel opvallend was de verbetering in het 2 tot 3000 toerenbereik, doordat ik vlak voor vertrek nieuwe injectoren en een nieuwe injector kabelboom had geplaatst. (Te verkrijgen in Duitsland bij Christian Fahrig). Wie binnen dat bereik last heeft van stotteren en zagen dat niet te verhelpen is, moet reinigen van injectoren eens proberen.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 30 augustus 2011 07:19 PM
  [ # 140 ]

Zo, 10.000 km verder dus de bougies maar eens vervangen. Samen met het opnieuw afstellen van de gaskabels toch altijd goed voor een hele lange ochtend in de garage. De vorige waren Champions en die waren zichtbaar behoorlijk versleten hetgeen zich uitte in slechter starten. Ik heb er toen Bosch ingezet en deze heb ik vandaag vervangen, weer door Bosch super 4 WR78. Slijtage was nauwelijks te zien en er was eigenlijk ook geen sprake van slechter starten. Ze waren wel wat beroet. Voor mij dus definitief geen Champions meer, ik denk achteraf dat die Bosch wel 15.000 km mee kunnen.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25602
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 augustus 2011 11:41 PM
  [ # 141 ]

Altijd al gezegd: champignon is kl*te!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10321
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 augustus 2011 01:20 AM
  [ # 142 ]

Doet de nieuwe extra-luchtschuif het goed?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 31 augustus 2011 06:10 PM
  [ # 143 ]

Ik vind van wel, maar iemand(!) zei dat hij daardoor misschien te rijk loopt.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10321
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 augustus 2011 07:06 PM
  [ # 144 ]

Als het gaspedaal in ruststand is zijn de contacten in de gasklepschakelaar (rechts) gesloten en gaat de ecu in “stationnairstand”. Als hij koud iets versneld loopt en warm zo’n 900 rpm is er dus niets aan de hand, tenzij de watertemperatuursensor kapot is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25602
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 augustus 2011 10:45 PM
  [ # 145 ]

Als de watertemp sensor stuk is loopt ie heel klote!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10321
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 september 2011 12:39 AM
  [ # 146 ]

Nog nooit meegemaakt, dus dat wist ik niet.
@Piet: het mooie van de D-injectie is dat als er teveel lucht naar binnenkomt, vals of anderszins, het mengsel toch goed van samenstelling blijft. Als er valse lucht wordt aangezogen wordt de onderdruk minder, waardoor er meer benzine ingespoten wordt, overeenkomstig de heersende onderdruk. Alleen zou het natuurlijk wel kunnen dat je hem dan stationnair niet laag genoeg krijgt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 01 september 2011 12:46 PM
  [ # 147 ]

Oud en nieuw. Motor loopt eigenlijk goed, ook stationair. Maar de bougies waren wat roetig. Het ontbreekt me aan kennis om te kunnen beoordelen of dat erg fout is. Volgens mij kun je het mengsel trouwens toch niet afstellen. Misschien de warmtegraad van de bougie?

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10321
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 september 2011 03:48 PM
  [ # 148 ]

Het enige wat je kunt afstellen is het stationnairmengsel met de potmeter achterop de ecu.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25602
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 september 2011 09:24 PM
  [ # 149 ]

En je kan de gasklep sensor afstellen. De watertemp sensor heeft grote impact op het mengsel maar idd alleen boven stationair. De luchttemp sensor heeft geringe impact. Als het stationair mengsel te rijk is kolen de bougies zoals op piets foto’s ! Als het mengsel boven stationair te rijk zou zijn is je MPS van slag en daar kan je niks aan doen behalve een gereviseerde monteren…. KACHINGGG!!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 31 januari 2012 03:54 PM
  [ # 150 ]

Sinds ik mijn SM rijd, heb ik last van veel lucht in de remmen. Zozeer, dat we in de vakanties maar iedere dag de remmen ontluchtten voor we gingen rijden. En dan nog was in de loop van de dag te merken dat de remwerking verminderde. Er is geprobeerd om het euvel op te lossen: nieuwe slang van reservoir naar pomp. Stuurhuis vervangen, want dat lekte nogal. Uiteindelijk kwamen we erop uit dat het wel in het remcommando moest zitten. Maar dat trok niet erg om dat te vervangen. Iemand zei toen dat ik de pomp eens moest vervangen. Dat heb ik nu gedaan en wat wonder: geen lucht meer in de remmen. En het remt zo mooi gevoelig.  love1 Geweldig. Als ik wist hoe het moest zou ik die oude pomp eens willen openmaken om te zien wat er nu eigenlijk aan mankeerde. En gelukkig hoeven we niet dat remcommando te vervangen.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
 
10 van de 16
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook