Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
cx compressors gaan bijna nooit stuk ik ga die van mijn diesel overbouwen op de sm…. en een nieuwe droger laten steken een vriend van me heeft alles in huis om er nieuwe gas op te doen ps koelt die r134a even goed dan de oude r12 gas?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bxsport schreef:cx compressors gaan bijna nooit stuk ik ga die van mijn diesel overbouwen op de sm…. en een nieuwe droger laten steken een vriend van me heeft alles in huis om er nieuwe gas op te doen ps koelt die r134a even goed dan de oude r12 gas?
NEEN!!!!tenzij je gans uw koelcircuit aanpast met materiaal geschikt voor een r134a gas!! en hierbij moet je dan niet met een CX compresor aandraven maar met ene die fabrieks af ontworpen is voor r134a gas! Pas dan, bekom je een deftig resultaat met het r134a gas
Let wel, dit is mijn beroep,ik doe dit dagelijks!!
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:bxsport schreef:cx compressors gaan bijna nooit stuk ik ga die van mijn diesel overbouwen op de sm…. en een nieuwe droger laten steken een vriend van me heeft alles in huis om er nieuwe gas op te doen ps koelt die r134a even goed dan de oude r12 gas?
NEEN!!!!tenzij je gans uw koelcircuit aanpast met materiaal geschikt voor een r134a gas!! en hierbij moet je dan niet met een CX compresor aandraven maar met ene die fabrieks af ontworpen is voor r134a gas! Pas dan, bekom je een deftig resultaat met het r134a gas
Let wel, dit is mijn beroep,ik doe dit dagelijks!!
Bloop, alle respect voor uw kennis ( het is uw vak….) maar ik heb enkel een cx pomp gemonteerd, en een nieuwe droger. Ook heb ik die olie vervangen voor de speciale Ester olie voor R134a. en een nieuwe pakking op de pomp gezet. Verder heb ik niets gedaan, op het vervangen van de vulnippels na dan hé. En, het werkt al 70.000 km!!! De airco staat ALTIJD aan, en soms zelfs uren op vol vermogen. Ze lekt niet en wordt zeer koud!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:bxsport schreef:cx compressors gaan bijna nooit stuk ik ga die van mijn diesel overbouwen op de sm…. en een nieuwe droger laten steken een vriend van me heeft alles in huis om er nieuwe gas op te doen ps koelt die r134a even goed dan de oude r12 gas?
NEEN!!!!tenzij je gans uw koelcircuit aanpast met materiaal geschikt voor een r134a gas!! en hierbij moet je dan niet met een CX compresor aandraven maar met ene die fabrieks af ontworpen is voor r134a gas! Pas dan, bekom je een deftig resultaat met het r134a gas
Let wel, dit is mijn beroep,ik doe dit dagelijks!!
Bloop, alle respect voor uw kennis ( het is uw vak….) maar ik heb enkel een cx pomp gemonteerd, en een nieuwe droger. Ook heb ik die olie vervangen voor de speciale Ester olie voor R134a. en een nieuwe pakking op de pomp gezet. Verder heb ik niets gedaan, op het vervangen van de vulnippels na dan hé. En, het werkt al 70.000 km!!! De airco staat ALTIJD aan, en soms zelfs uren op vol vermogen. Ze lekt niet en wordt zeer koud!!
ja ,akkoord, maar met het vroegere R12 duurde het allemaal zo lang niet,als met dit gas,wat op gebied van koelen, niet hetzelfde effect heeft in een pomp die op zich werd ontwikkeld voor R12!
Dus zal je pomp veel langer draaien dan op R12! een goedkopere optie is het vervanggas voor R12 gebruiken en dan ben je een heel eind goedkoper af!! dit gas is R413A en mag gemengd worden met de olie voor R12:wink:
De Sandencompressor voor R12 is vrijwel hetzelfde als die voor R134A. Lees maar na op de site. Ik gebruik ook al jaren een 20 jaar oude compressor op 134A in mijn CX en het koelt voortreffelijk.De uittredende temperatuur meet ik in het luchtrooster en ik heb een constante temp van 8 tot 14 gr afhankelijk van de buitentemperatuur. Ik heb alleen het idee dat mijn airco-boer de druk iets hoger heeft gedaan. Alle verhalen ten spijt: ik ga niet gauw iets anders doen. het enige jammere vind ik dat de temp van de uittredende lucht niet in te stellen is.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
PBuijsman schreef:Ik had mijn radiateur ook laten vergroten, maar hij past er echt niet meer tussen. De motoren van de fans komen tegen de baksteun. Toch heb ik het bij anderen wel gezien. Ik ga nu andere fans kopen, ongeveer dezelfde als waarmee Walter aan het stoeien is. Verder komt er een Sanden (CX) airco compressor op. Die heb ik al, de steun is bijna klaar. Maar dat is het laatste, eerst de koeling en een lange proefrit!
Piet , je ventilators staan toch niet onderste boven ??
Heb er ooit een foto van gezien maar kan hem niet terug vinden .
( sta meer dan 3800 berichten achter )
Bij mij lukte het wel met een drie rijen en afstandsbusjes .
Indien nodig heb ik al wel één montageplaat klaar
Goed dat hij het nu al doet , nu wordt wachten echt wel lastig hé
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Walter,
ik heb net 2 andere ventilatoren besteld. Ongeveer wat jij op die montageplaat hebt. Ik heb gekozen voor een doorsnede van 310 mm; want op jouw tekening zag ik dat 315 mm er precies 2x tussen past. De inbouwdiepte is dan maar 52 mm. Ik denk ook dat het allemaal een stuk lichter is en de capaciteit groter. Dus volgende week wat knutselen.
Piet
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PBuijsman schreef:De Sandencompressor voor R12 is vrijwel hetzelfde als die voor R134A. Lees maar na op de site. Ik gebruik ook al jaren een 20 jaar oude compressor op 134A in mijn CX en het koelt voortreffelijk.De uittredende temperatuur meet ik in het luchtrooster en ik heb een constante temp van 8 tot 14 gr afhankelijk van de buitentemperatuur. Ik heb alleen het idee dat mijn airco-boer de druk iets hoger heeft gedaan. Alle verhalen ten spijt: ik ga niet gauw iets anders doen. het enige jammere vind ik dat de temp van de uittredende lucht niet in te stellen is.
Kijken jongens! dit zou zo maar eens heel veel gekloot kunnen schelen bij het ombouwen:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
PBuijsman schreef:Walter,
ik heb net 2 andere ventilatoren besteld. Ongeveer wat jij op die montageplaat hebt. Ik heb gekozen voor een doorsnede van 310 mm; want op jouw tekening zag ik dat 315 mm er precies 2x tussen past. De inbouwdiepte is dan maar 52 mm. Ik denk ook dat het allemaal een stuk lichter is en de capaciteit groter. Dus volgende week wat knutselen.Piet
Piet , mijn twee ventilators zijn maar 28 cm en deze passen er maar net op .
Ik heb er nu ook één voor de radiator staan , maar dat is niet genoeg .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:PBuijsman schreef:De Sandencompressor voor R12 is vrijwel hetzelfde als die voor R134A. Lees maar na op de site. Ik gebruik ook al jaren een 20 jaar oude compressor op 134A in mijn CX en het koelt voortreffelijk.De uittredende temperatuur meet ik in het luchtrooster en ik heb een constante temp van 8 tot 14 gr afhankelijk van de buitentemperatuur. Ik heb alleen het idee dat mijn airco-boer de druk iets hoger heeft gedaan. Alle verhalen ten spijt: ik ga niet gauw iets anders doen. het enige jammere vind ik dat de temp van de uittredende lucht niet in te stellen is.
Kijken jongens! dit zou zo maar eens heel veel gekloot kunnen schelen bij het ombouwen:
heb al een mail gestuurd om te bestellen!!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
is dat niet simpel zelf te maken?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Blooper1963 schreef:waterman771 schreef:PBuijsman schreef:De Sandencompressor voor R12 is vrijwel hetzelfde als die voor R134A. Lees maar na op de site. Ik gebruik ook al jaren een 20 jaar oude compressor op 134A in mijn CX en het koelt voortreffelijk.De uittredende temperatuur meet ik in het luchtrooster en ik heb een constante temp van 8 tot 14 gr afhankelijk van de buitentemperatuur. Ik heb alleen het idee dat mijn airco-boer de druk iets hoger heeft gedaan. Alle verhalen ten spijt: ik ga niet gauw iets anders doen. het enige jammere vind ik dat de temp van de uittredende lucht niet in te stellen is.
Kijken jongens! dit zou zo maar eens heel veel gekloot kunnen schelen bij het ombouwen:
heb al een mail gestuurd om te bestellen!!
UPDATE:
Ik ga boven genoemd artikel niet bestellen,maar wel het volgende artikkel
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Perfecte oplossing Bloop. En nu de Dollar zo goedkoop is, is ‘t ook nog best betaalbaar! Mooi hoor!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heej Blooper, Wat ga je betalen voor shipping ?
Kan je dit niet in belgie kopen? En wat zou IK nodig hebben extra bij deze pomp? Ik heb de york ( uit de auto gebouwd)..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:En wat zou IK nodig hebben extra bij deze pomp? Ik heb de york ( uit de auto gebouwd)..
Niets, hooguit een nieuwe droger met drukcontact en als je pech hebt 2 nieuwe slangen. Dagje werk en je hebt weer airco in je SM. Slangen kun je goedkoop laten maken bij autotemp, vullen van de airco is ook geen probleem.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste