5 van de 16
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
De SM van pbuijsman
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 28 juli 2007 04:33 PM
  [ # 61 ]

te lage oliedruk kan ontstaan door verkeerde lagerschalen, als die te ruim zitten, lekt de olie daarlangs weg,en kan hij dus ook geen druk of te weinig opbouwen.

lamme veer van de drukregelaar, te weinig vulringen in de drukregelaar..
lek in het aanzuig circuit, waardoor de pomp lucht kan trekken ipv olie..

enz enz enz..

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 28 juli 2007 04:39 PM
  [ # 62 ]

Ach blooper momenteel bouwt jou motor toch genoeg druk op niet?
Ook gaat de jouwe wat olie verstoken tja dat komt gewoon doordat alles nieuw is… zuigerveren, segmenten en zo verder… maar ik denk dat je eerst 5000 km moet rijden voordat je echt iets kan zeggen van de modificaties en veranderingen

Waarom zou hij dat dan niet meer doen na de revisie….ik heb er voor mijn motor in ieder geval geen schrik voor.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 30 juli 2007 08:37 PM
  [ # 63 ]

De mijne olie verbruiken?? Ik dacht van niet! want ik heb aan mijn reviseur bevolen om de minimum toleranties te hanteren Laughing

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 juli 2007 09:21 PM
  [ # 64 ]
Blooper1963 schreef:
bxsport schreef:

Ach blooper momenteel bouwt jou motor toch genoeg druk op niet?
Ook gaat de jouwe wat olie verstoken tja dat komt gewoon doordat alles nieuw is… zuigerveren, segmenten en zo verder… maar ik denk dat je eerst 5000 km moet rijden voordat je echt iets kan zeggen van de modificaties en veranderingen

Waarom zou hij dat dan niet meer doen na de revisie….ik heb er voor mijn motor in ieder geval geen schrik voor.

De mijne olie verbruiken?? Ik dacht van niet! want ik heb aan mijn reviseur bevolen om de minimum toleranties te hanteren Laughing

de eerste paar duizend kilometers zal ie zeker olie verstoken, de zuigerveren moet immers inlopen. Maar veel zal ‘t niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 03 augustus 2007 01:47 AM
  [ # 65 ]

Nou, zo zitten dus de ventilatoren vast. Heel simpel. Ze hebben ongeveer dezelfde capaciteit als de originele, ongeveer 110 watt. De voorraadbol verhindert het plaatsen van een dikkere ventilator, maar de andere zou eventueel kunnen worden vervangen door een zwaardere. Op dit moment lijkt het voldoende. Wat staat haar kontje al lekker omhoog, toch…?
Link

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 03 augustus 2007 01:50 AM
  [ # 66 ]

Oh, iets verkeerd gedaan met de link, nog eens:

 
 
 

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 augustus 2007 02:04 AM
  [ # 67 ]

Mooie ventilatoren Piet!! waar heb je die vandaan??

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 03 augustus 2007 12:52 PM
  [ # 68 ]
Blooper1963 schreef:

Mooie ventilatoren Piet!! waar heb je die vandaan??

http://www.dutchpowertrading.nl/ 
Zie: Spal ventilatoren 310mm.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 19 augustus 2007 11:14 PM
  [ # 69 ]

Vrijdag een eerste proefrit gemaakt. Eerst de APK, dat ging voorspoedig; daarna rijden. Met een oliedrukmeter achter de ruitenwisser. Er kwamen een paar dingen aan het licht: de uitlaat lekt; de auto trekt sterk naar links; en hij/zij stottert met optrekken uit de lage toerentallen. Dit laatste lijkt het lastigste, want Cyril kan niet direct bedenken waar dit door komt.
O ja, en het klokje doet het…..  Wordt vervolgt.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 augustus 2007 11:19 PM
  [ # 70 ]
PBuijsman schreef:

Vrijdag een eerste proefrit gemaakt. Eerst de APK, dat ging voorspoedig; daarna rijden. Met een oliedrukmeter achter de ruitenwisser. Er kwamen een paar dingen aan het licht: de uitlaat lekt; de auto trekt sterk naar links; en hij/zij stottert met optrekken uit de lage toerentallen. Dit laatste lijkt het lastigste, want Cyril kan niet direct bedenken waar dit door komt.
O ja, en het klokje doet het…..  Wordt vervolgt.

En hoe hoog is de oliedruk nu ???

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 19 augustus 2007 11:35 PM
  [ # 71 ]

De oliedruk is stationair 3 a 3,5 bar en maximaal 8 bar. Dan namelijk treedt de veiligheid in werking. Na een paar honderd kilometer hadden we het idee dat de druk wat zakte. Er kunnen nog wat ringen onder de overdrukveer, maar voorlopig gaan we binnenkort eerst eens een echt grote rit maken. We rijden met 20W50!

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 05 september 2007 11:34 PM
  [ # 72 ]

Gisteren contact gehad met Cyril. De auto is uitgelijnd en dat bracht nog een draagarm aan het licht die gecalibreerd moet worden??!?. (Wat dat betekent zoek ik nog wel eens op in de handboeken). Belangrijker was dat de oorzaak van het stotteren na lang zoeken was gevonden: een klepasschakelaar had 2 inwendig gebroken aansluitdraden. Ja,dan doet hij het niet goed. Ha, ik denk dat er binnenkort een lange rit komt…

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
Gepost: 06 september 2007 01:43 AM
  [ # 73 ]
Blooper1963 schreef:

Mooie ventilatoren Piet!! waar heb je die vandaan??

Peeters van Tongel in Deurne, hebben ze een heel gamma van die dingen

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 30 september 2007 10:23 PM
  [ # 74 ]

Inmiddels 1500 km gereden. En alles lijkt goed te gaan. Nu de motor is gedaan moet ik eens verder kijken. Weet iemand of er in de middenconsole lampjes zitten? Of moet dat net zo donker blijven als het nu is? Ik heb geen idee wat er aan verlichting binnen is, want voorlopig doet niets het behalve de lampjes die aan moeten gaan als je het contact aan zet.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 30 september 2007 10:41 PM
  [ # 75 ]

In de drie metertjes zitten lampjes evenals in de kilometreteller en toerenteller .

Achter de schuiven van de verwarming zit een lastig lampje , en onder de asbak brand er normaal ook eentje .

Goed te horen dat we op de weg zijn   Very Happy

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
5 van de 16
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook