te lage oliedruk kan ontstaan door verkeerde lagerschalen, als die te ruim zitten, lekt de olie daarlangs weg,en kan hij dus ook geen druk of te weinig opbouwen.
lamme veer van de drukregelaar, te weinig vulringen in de drukregelaar..
lek in het aanzuig circuit, waardoor de pomp lucht kan trekken ipv olie..
enz enz enz..
mvgr wupke:
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Ach blooper momenteel bouwt jou motor toch genoeg druk op niet?
Ook gaat de jouwe wat olie verstoken tja dat komt gewoon doordat alles nieuw is… zuigerveren, segmenten en zo verder… maar ik denk dat je eerst 5000 km moet rijden voordat je echt iets kan zeggen van de modificaties en veranderingen
Waarom zou hij dat dan niet meer doen na de revisie….ik heb er voor mijn motor in ieder geval geen schrik voor.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
De mijne olie verbruiken?? Ik dacht van niet! want ik heb aan mijn reviseur bevolen om de minimum toleranties te hanteren
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:bxsport schreef:Ach blooper momenteel bouwt jou motor toch genoeg druk op niet?
Ook gaat de jouwe wat olie verstoken tja dat komt gewoon doordat alles nieuw is… zuigerveren, segmenten en zo verder… maar ik denk dat je eerst 5000 km moet rijden voordat je echt iets kan zeggen van de modificaties en veranderingenWaarom zou hij dat dan niet meer doen na de revisie….ik heb er voor mijn motor in ieder geval geen schrik voor.
De mijne olie verbruiken?? Ik dacht van niet! want ik heb aan mijn reviseur bevolen om de minimum toleranties te hanteren
de eerste paar duizend kilometers zal ie zeker olie verstoken, de zuigerveren moet immers inlopen. Maar veel zal ‘t niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou, zo zitten dus de ventilatoren vast. Heel simpel. Ze hebben ongeveer dezelfde capaciteit als de originele, ongeveer 110 watt. De voorraadbol verhindert het plaatsen van een dikkere ventilator, maar de andere zou eventueel kunnen worden vervangen door een zwaardere. Op dit moment lijkt het voldoende. Wat staat haar kontje al lekker omhoog, toch…?
Link
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mooie ventilatoren Piet!! waar heb je die vandaan??
Blooper1963 schreef:Mooie ventilatoren Piet!! waar heb je die vandaan??
http://www.dutchpowertrading.nl/
Zie: Spal ventilatoren 310mm.
Gutta cavat lapidem…
Vrijdag een eerste proefrit gemaakt. Eerst de APK, dat ging voorspoedig; daarna rijden. Met een oliedrukmeter achter de ruitenwisser. Er kwamen een paar dingen aan het licht: de uitlaat lekt; de auto trekt sterk naar links; en hij/zij stottert met optrekken uit de lage toerentallen. Dit laatste lijkt het lastigste, want Cyril kan niet direct bedenken waar dit door komt.
O ja, en het klokje doet het….. Wordt vervolgt.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PBuijsman schreef:Vrijdag een eerste proefrit gemaakt. Eerst de APK, dat ging voorspoedig; daarna rijden. Met een oliedrukmeter achter de ruitenwisser. Er kwamen een paar dingen aan het licht: de uitlaat lekt; de auto trekt sterk naar links; en hij/zij stottert met optrekken uit de lage toerentallen. Dit laatste lijkt het lastigste, want Cyril kan niet direct bedenken waar dit door komt.
O ja, en het klokje doet het….. Wordt vervolgt.
En hoe hoog is de oliedruk nu ???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De oliedruk is stationair 3 a 3,5 bar en maximaal 8 bar. Dan namelijk treedt de veiligheid in werking. Na een paar honderd kilometer hadden we het idee dat de druk wat zakte. Er kunnen nog wat ringen onder de overdrukveer, maar voorlopig gaan we binnenkort eerst eens een echt grote rit maken. We rijden met 20W50!
Gutta cavat lapidem…
Gisteren contact gehad met Cyril. De auto is uitgelijnd en dat bracht nog een draagarm aan het licht die gecalibreerd moet worden??!?. (Wat dat betekent zoek ik nog wel eens op in de handboeken). Belangrijker was dat de oorzaak van het stotteren na lang zoeken was gevonden: een klepasschakelaar had 2 inwendig gebroken aansluitdraden. Ja,dan doet hij het niet goed. Ha, ik denk dat er binnenkort een lange rit komt…
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Blooper1963 schreef:Mooie ventilatoren Piet!! waar heb je die vandaan??
Peeters van Tongel in Deurne, hebben ze een heel gamma van die dingen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Inmiddels 1500 km gereden. En alles lijkt goed te gaan. Nu de motor is gedaan moet ik eens verder kijken. Weet iemand of er in de middenconsole lampjes zitten? Of moet dat net zo donker blijven als het nu is? Ik heb geen idee wat er aan verlichting binnen is, want voorlopig doet niets het behalve de lampjes die aan moeten gaan als je het contact aan zet.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
In de drie metertjes zitten lampjes evenals in de kilometreteller en toerenteller .
Achter de schuiven van de verwarming zit een lastig lampje , en onder de asbak brand er normaal ook eentje .
Goed te horen dat we op de weg zijn
Walter
Meten is weten , gissen is missen