Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PBuijsman schreef:Inmiddels 1500 km gereden. En alles lijkt goed te gaan. Nu de motor is gedaan moet ik eens verder kijken. Weet iemand of er in de middenconsole lampjes zitten? Of moet dat net zo donker blijven als het nu is? Ik heb geen idee wat er aan verlichting binnen is, want voorlopig doet niets het behalve de lampjes die aan moeten gaan als je het contact aan zet.
Er zit alleen een lampje achter de asbak, wat geschakeld wordt met de verlichting. Verder zit er nog een lampje achter het kachel/airco bedieningspaneel. Dat is een vreemd lampje, wat je niet los kan kopen. Is ie stuk, dan moet je er zelf een lampje in gaan beunen… Ik wil je daar wel een keer bij helpen als je daar behoefte aan hebt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
doro heeft die lampjes zeker liggen hij heeft onlangs een aantal sm gesloopt
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroenc2 schreef:doro heeft die lampjes zeker liggen hij heeft onlangs een aantal sm gesloopt
Zoals ik al schreef, die lampjes horen in het kachelpaneel en kun je niet los vervangen. Dus, lampie stuk, kachelpaneel vervangen. Tenzij je er met mijn truc een lampje in kan solderen. Daar hebben we doro niet voor nodig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik heb er bij mij toch ook een ander lampje ingebeund hoor,ver van makkelijk,maar toch gelukt.
Je moet enkel de zijkant aan passagierskant verwijderen en deels het regelschuiven compartiment,en zo lukte het bij mij.
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Ik heb er bij mij toch ook een ander lampje ingebeund hoor,ver van makkelijk,maar toch gelukt.
Je moet enkel de zijkant aan passagierskant verwijderen en deels het regelschuiven compartiment,en zo lukte het bij mij.
Dat bedoel ik dus! Niet zomaar effe te regelen. Vroeger moest je een nieuw kachelpaneel bestellen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Neen! Zeker niet.
Het heeft me dan ook een paar uur gekost om het lampje er in te krijgen.
En als je dikke vingers hebt….
Okee jongens, dat is duidelijk. Yuri, ik zal zeker van je aanbod gebruik maken als het zover is. By the way, jarig vandaag? Daarom al die vlaggetjes? (Grapje)
Voorlopig zie ik in de stuurkolom een aantal kabels waardoor het bijna niet meer dicht kan als je eraan hebt gezeten. Daardoor kan het stuur ook niet goed omhoog. Het lijkt net een Citroën! Mijn rheostaat is namelijk stuk, nu een ander zien te vinden. Maar liever niet van een SM, ik denk niet dat er nog een goed werkt na 35 jaar gezien de constructie.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PBuijsman schreef:Okee jongens, dat is duidelijk. Yuri, ik zal zeker van je aanbod gebruik maken als het zover is. By the way, jarig vandaag? Daarom al die vlaggetjes? (Grapje)
Voorlopig zie ik in de stuurkolom een aantal kabels waardoor het bijna niet meer dicht kan als je eraan hebt gezeten. Daardoor kan het stuur ook niet goed omhoog. Het lijkt net een Citroën! Mijn rheostaat is namelijk stuk, nu een ander zien te vinden. Maar liever niet van een SM, ik denk niet dat er nog een goed werkt na 35 jaar gezien de constructie.
Piet,
Bedoel je de regelaar van de dashboard verlichting, of die van de wissers?
Deze rheostaat is naar mijn weten gelijk aan die van een DS! En die vind je nog wel! je kunt de SM rheostaat ook vaak repareren. Niet weg doen dus….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
De regelbare weerstand van de verlichting kan je ook overbruggen .
Zo veel licht heb je niet dat je het zou moeten dimmen , toch niet in mijn dachbord .
Alhoewel er overal nieuwe lampjes inzitten .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25601
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heb ik liggen. Piet, kom je naart de BLV? Neem ik em mee.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Heb ik liggen. Piet, kom je naart de BLV? Neem ik em mee.
Ik kom en ja graag: neem maar mee.
Gutta cavat lapidem…
Ik heb nu 2200 km gereden en al een paar dingen opgemerkt. Dat roept een paar vragen op, de belangrijkste is: kun je een SM inj starten door de startmotor rechtstreeks op de accu te zetten? Bij een CX gaat dat prima met het contact aan. Ik vraag dat omdat hij af en toe niet start via het contactslot en ik ben er nog niet achter waar dat in zit. Het kan in het contactslot zitten, maar ook elders.
Gutta cavat lapidem…
haal de aanstuurdraad van je startmotor, of leg er een snoertje bij, dat snoertje duw je op de + van je accu als hij weigerd te starten.
als dat dan wel werkt, zou je eens moeten meten of je consequent 12 V op de orginele aanstuurdraad krijgt, zo ja, maak er dan een relais tussen.
vermoedelijk is er wel 12 V maar weinig of te weinig AMPs om de startmotor te laten werken.
een relais lost dat euvel op, en beschermt je contactslot.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bij een SM carbu! Akkoord,maar bij een injectie,komt die stuurdraad niet rechtstreeks van het contactslot,maar van uit de beveiliging van de benzinepomp,dacht ik,misschien daar eens naar laten kijken Piet.