Hoi, vandaag ff aan het sleutelen gegaan en ma bombe wat voorzien van tal van nieuwe onderdelen.
Tunnel, radiator, batterij,alternator en fuzz erond afgebouwd.
Kom ik volgende tegen ; mijn nieuwe thermostaat ( in waterpomphuis) is geborgd met een ring, doch zit ze ‘los’ in het huis, is dit normaal of mis ik iets ?
Ik wil ook alle riemen vervangen, no probs voor centrifugaal, waterpomp-alternator riem maar hoe zit dat met de HD riemen ?
Hoe begin ik eraan ? Weet iemand type/lengte riem dat erop moet ? Ik moet deze nog bestellen.
Thanks
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
het sleutelen is prima verlopen, wel heb ik er mss wa langer over gedaan dan de meeste van jullie.
Vandaag ; Aaarrrrrrghhhhhh .. alternator vast gelopen,wellicht door de lager. En tis nog zo’n mooi weer om te toeren..
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
de oude alternator of een gereviseerde ,welke je reeds vervangen had?
Blooper1963 schreef:de oude alternator of een gereviseerde ,welke je reeds vervangen had?
nee de oude, khad nog geen tijd om naar het magazijn te rijden..deze dinsdag zal het dus wel moeten. khad de wagen gewoon buiten gezet int zonneke.
kzag het aankomen, klegde mijn vinger op de alternator en dan voel je de trillingen van de kaputte lager
mijn lampje ging af en toe es aan en khad de alternator mee op mijn shoppingslist gezet. nu is ie echt volledig op, de lager is kaput
alsk es weet hoe het moet en het mij lukt, post ik wat foto’s
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
kweet alleen niet wat ik moet nemen ?
je kunt een nieuwe nemen, geriviseerde, 40amps of 70amps ???
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
neem maar een 70A! dat zit er geloof ik ook in standaard? en kwaad kan het nooit! de batterij word vlug opgeladen en de alternator zal minder afzien.
Blooper1963 schreef:neem maar een 70A! dat zit er geloof ik ook in standaard? en kwaad kan het nooit! de batterij word vlug opgeladen en de alternator zal minder afzien.
kdacht dat 40amps standaard was ?
ja met 70amps laadt ze snel bij
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Inmiddels 2 nieuwe XVS’sen, ISKRA dynamo, nieuwe achterlicht sockets, nieuwe V riemen later, kwam ik gisteren van snelweg af en zag ik dat de wagen niet meer op stationair toerental bleef draaien.
Optrekken daarentegen ging wel goed, maar alsk ik onder 1500rpm zakte, dreigde ze af te slaan.
Ik dacht eerst direct aan de platines, dat de nok misschien wa slijtage vertoonde en dak weer gromde dat het tijd was dak die verdomde 123-ignition waar iedereen met zoveel lof over spreekt, maar es in huis haalde.
Ik kijk de onstekeing na, bougies, delco kop, bougie draden,.. en alles was OK. Dan maar de bobine ? Ook goed.. Tot mijn oog viel op mijn weber carbu en zag dat er een bout was uit gesukkeld. Kon toch zeker niet de bedoeling zijn, toch ? Het gat was zelf nog mooi schoon, en de wagen liet een penetrante benzine geur los tot in de cockpit..
Ik start de wagen en hield mijn vinger op het gat, en jawel hoor ze draaide weer als een klokje!
Ik ga seffes een duidelijker foto maken, onderstaande is getrokken met mijn gsm toestel.
Weet inmiddels iemand wat functie onderstaande bout heeft en hoe ik er terug kan aan geraken ?
Thanks
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
welke bout bedoel je nu? Ik zie alleen de ontluchter van je verlaagd toerental unit….Die hoort gewoon dicht te zijn maar lijkt ‘geklust’..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Misschien een “optionele” aansluiting voor een vacuummeter?
Gewoon schroef erin en mooi dichtmaken en niet moeilijk over doen.
Valse lucht sucks….
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Welke bout bedoel je?
Citroen!
Ik denk dat de stationairsproeier wordt bedoeld.
Die willen nog wel eens lostrillen en gaan dan verloren….
Is wel carburateur specifiek, dus niet lukraak uitwisselbaar.
Dit voor de steeds kleiner wordende groep fijnafstellers.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad: die schroef met heeeele grote, gekartelde kop zal ie wel bedoelen….
Citroen!
Ehh… dat is de schroef voor versneldstationair toerental, zou ook nog kunnen, maar die bedoelde ik eigenlijk niet.
Het is volgens mij niet de stationaire sproeier (3 ) en de grote ( 4? versneld ? ) toerental vijs.
Ik heb een pijltje gezet.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Deze “vijs” regelt het stationair mengsel. Als ie ontbreekt, krijgt de motor stationair veel te veel lucht, dus loopt ie te arm (of helemaal niet).
Citroen!